Treball El cafè de la Granota de Jesús Moncada

Per fer aquest treball haureu de:

a) Fer grups de 3 persones que formin part del mateix grup de desdoblament.

b) consultar les fonts documentals següent:

1.  article d’un post sobre la importància de la seva obra

2.  web de la pàgina d’escriptors catalans, sobretot l’entrevista i els comentaris d’obres.

3.El pròleg que teniu penjat al Moodle i el de l’edició que heu comprat

4. Consulteu aquestes imatges de Mequinensa.

c) Després, haureu de llegir els catorze contes del llibre a fi de captar l’estil de l’autor.

d) Finalment, haureu d’analitzar els tres contes que us hagin tocat conjuntament, és a dir, comparant tots aquells elements que pugueu. El resultat ha de ser un text multimodal que contingui aquests punts:

1. Títols dels contes.

2. Explicació en cinc línies l’argument de cada conte.

3. La descripció dels enunciadors i els destinataris dels contes.[Qui narra les històries? Hi ha narradors secundaris que aportin informacions?  Qui són els narrataris? Té alguna importància la tria d’aquests narradors? Quines semblances hi ha entre els dos textos?]

4. Deu mots típicament mequinensans que hàgiu trobat en els textos, amb el context i un enllaç a la definició.

5.Una descripció il·lustrada de l’espai de Mequinensa a partir de dades del text (personatges, oficis, locals, maneres de ser, espais, aficions, …)

6. Una explicació de la gràcia de cada conte, tot destacant-ne els elements irònics que afavoreixen la genialitat de l’obra.

7. Creeu una imatge que il·lustri els tres contes. Ha de ser una imatge pròpia. Justifiqueu la vostra feina.

e) Finalment, envieu-me l’enllaç del treball abans del 17 de març.

15 thoughts on “Treball El cafè de la Granota de Jesús Moncada

1. Guillem

Bon dia Joan Marc
    tal com es dit en el teu bloc el llibre de lectura que ens em de llegir és el cafer de la granota peró el problema és que no entenc si només ens em de llegir els 14 contes o tot?¿?¿?¿?¿ Esperu inpecientment la teva resposta. Jejeje

2. Javi

Hola!

Quin regal més bonic ens has deixat per fer durant aquestes festes xD

Però tinc un dubte… has dit que ens hem de llegir els catorze contes que hi ha al llibre, però quan dius “haureu d’analitzar conjuntament els dos contes que us hagin tocat conjuntament“, no entenc si haurem d’escollir nosaltres mateixos els dos contes o tu ens diràs quins. Em sembla que és això últim, però ja diràs!

Home!

Qui anava a pensar en una insurrecció com la que heu protagonitzat?
    Teòricament ens hauríem de rifar els poemes. Si us sembla, llegiu el llibre durant les festes i el gener fem la rifa.

Si algú té ganes de fer el treball, que m’ho digui i ja li assignaré contes.

Aprofito per indicar els grups de treball i el llistat de contes:
    CONTES:
    1. Un barril de sabó moll
    2. La Plaga de la Ribera
    3. Absoltes i sepeli de Nicolau Vilaplana.
    4. Paraules des d’un oliver
    5. Informe provisional sobre la correguda d’Elies.
    6. Futbol de ribera.
    7. Senyora Mort, carta de Miquel Garrigues.
    8. Preludi de traspàs.
    9. Els delfins.
    10. Un enigma i set tricornis.
    11. Amarga reflexió sobre un manat de cebes.
    12. L’assassinat del Roger Ackroyd.
    13. Amor fatal en decúbit supí
    14. Guardeu-vos de somiar genives esdentegades.

GRUPS:
    Sandra D. 8
    Camila 5

5. eric i kike

Joan Marc, estem aprofitant el temps ja que no hem anat a la neu.
    Estem intentant fer el treball del cafè de la granota.
    Hem de fer primer un capítol i desprès l’altre o els dos a la vegada? perquè els 2 a la vegada…………….
    Joan Marc necessitem una resposta aviat, ens avorrim a casa , no tenim res a fer (per això fem el treball).
    Que vagi be per l’escola!

Atentament:

Eric i Quique

El treball és en grup. Algunes activitats es poden fer individualment, però d’altres s’han de fer lligant els dos contes. Seguiu les instruccions.

6. Javi

Un dubte, Joan Marc.

A veure… exactament què vols que contestem a la pregunta 7? Perquè encara que busqui en el diccionari de la RAE què vol dir imatge retòricament parlant ( Representación viva y eficaz de una intuición o visión poética por medio del lenguaje ) no sé ben bé què hem d’escriure.

Res més. Fins demà!

Home, jo no aniria tan lluny!! Simplement es tracta de fer d’il·lustrador, no? I explicar què voleu trasnmetre amb aquesta imatge.
    En tot cas, no us atabaleu, tampoc.

Joan Marc

7. Federico

Bon dia Joan Marc:
    P.D.: Que puc fer per accedir amb la meva compta?

Hola a tots,

La veritat és que jo no he canviat res i, per tant, hauria de funcionar com l’altre cop.
    Ahir la cosa feia una mica el ruc, per tant és possible que hi hagi algu problema tècnic. Proveu-ho més tard i, sinó, demà en parlem.

Fins demà

9. Marc

Tenim un problema, en Keny a tingut un brutal accident i no a pogut fet el treball amb nosaltres. (Marc i Cesar)

Bé, espero que es recuperi tan aviat com sigui possible, demà en parlem

10. Marc

No puc penjar el treball! com es fa? espero que estiguis i em responguis!

Ho hauries de poder fer tal com vas posar la redacció. Si no pots, porta’l en un disc i demà ho fem quan acabi la classe.

Bona nit

11. Pingback: Anònim