El velcro, el gos i els cards

velcro.jpgEl nom de Velcro bé d’una combinació de dues paraules franceses: velour (vellut) i crouchet (ganxo). Aquest invent es deu a un enginyer suïs anomenat George de Mestral l’any 1941. Un dia estava passejant pel camp amb el seu gos quan va observar que les flors d’un card es quedaven adherides a la seva roba i al pèl del seu gos.

De Mestral va observa al microscopi les flors de card i va comprovar que en lloc de tenir una teixidura llisa, les flors estaven envoltades de molts ganxets petits que actuaven de garfi que s’enganxaven fàcilment als teixits. L’enginyer havia esbrinat el perquè de l’adherència de les flors, però li faltava posar en pràctica el descobriment. Va tarar deu anys en perfeccionar el seu invent,  i a desenvolupar un sistema amb el qual poder aplicar la seva troballa. El suís estava convençut que aquell sistema no només podia sortir endavant, sinó que, gràcies a les seves aplicacions, podia convertir-se en un alguna cosa important. Un sistema d’obertura que amb el temps, acabaria incorporant-se als usos més inversemblants. Amb paciència, i buscant a algun teixidor invertint temps i diners, de Mestral va començar a obtenir resultats. Entre investigacions i avanços van ser passant els anys i finalment, en 1957 el producte es va poder patentar amb el nom que tot-hom coneix: Velcro.
L’era espacial va obrir un immens camp de proves per al velcro ja que permet als astronautes mantenir els productes adherits als seus vestits evitant així que aquests naveguin lliurement per la nau espacial.

La NASA no va trigar a descobrir en el velcro un útil material i ho va incorporar com mètode adhesiu a les vestimentes i utensilis dels astronautes de manera que poguessin mantenir les coses sempre prop. També el cos de bombers ha trobat utilitat a aquest descobriment. El temps emprat a cordar els botons dels seus vestits, poden utilitzar-lo a apagar un incendi gràcies a la incorporació del Velcro en els seus uniformes. El velcro ha passat la barrera de la funcionalitat per a incorporar-se com un element més de la moda. Sabatilles esportives, roba infantil i joguines han centrat durant anys les aplicacions del velcro en el camp de la moda.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *