Piet Mondrian va néixer a Amersfoort el 7 de març de 1872.Les seves obres van anar cap a l’abstracció arribant a pintar en moltes d’elles simplement línies verticals i horitzontals, o afegint blocs de colors primaris molt ben equilibrats i impactants. A aquesta forma artística la denominà “neoplasticisme”. Opinava que sobre una superfície plana, com és la tela, només hi podien haver elements planers. Una obra representativa d’aquesta època és la Composició en vermell, groc i blau (1921) .

Es va traslladar a Nova York en 1940, el seu estil va anar evolucionant cap a un ritme més viu, les línies van canviar el color negre per colors brillants com en Broadway Boogie-Woogie (1943-1944). Les seves teories sobre l’abstracció han influït en l’arquitectura i el disseny del segle XX. Mondrian va morir a Nova York l’1 de febrer de 1944.

La passada setmana vam començar a treballar un quadre de Mondrian  pintat amb diverses tècniques : retolador, colors, tèmpera i aquarel·la . Una vegada  pintats aquests quadres, cada alumne n’ ha dibuixat   un altre utilitzant , també, els colors primaris : groc, vermell i blau .