La guineu i el gos
En un bosc molt proper a un poble hi habitava una guineu ja vella . La Guineu era taronja amb una franja negra al coll, tenia la cua molt llarga i negra, els ull blaus i les orelles com totes les guineus, molt llargues. Era intel:ligent, àgil i ràpida. Al bosc ja no hi quedava gaire menjar perquè arribava l’ hivern.
Tenia el cau al costat d’ un pi. Un dia quan estava buscant menjar va veure un gos. Era de color marró, tenia les potes grans, la cua curta i el cap gros.Era una mica ruc .
El gos vivia amb el seu amo que era el propietari d’ un hotel de cinc estrelles, que tenia restaurant i piscina. La guineu va pensar que el restaurant estaria ple de menjar.
-Quin pèl més bonic tens i quins ulls – va dir la guineu
-Gràcies, però una cosa vols venir a veure l hotel del meu amo? – dir el gos molt amable.
-Si puc- va dir la guineu, tota sorpresa- pensant a veure si trobava menjar.
La guineu va seguir el gos per tot l’hotel. El gos li va ensenyar (la piscina, les habitacions, la cuina la sala de les càmeres ,la sala de jocs… . Quan va passar per la cuina la guineu es va fixar amb el conducte de l’aire molt fixament
– Què és aquell tub que surt del sostre ?-dir la guineu
-No ho se-va dir el gos
La guineu va deixar el gos i se’n va anar al bosc
A la nit la guineu va anar a poc a poc cap a l’hotel.
Va anar per darrere i va veure que hi havia un tub com el que va veure amb el gos a la cuina . Va entrar i al cap d’una estona de rodar el tub es va acabar i va saltar i es va trobar a la cuina .
Amb el seu olfacte va anar olorant per aquí i per allà a veure si sentia l’ olor de menjar. Quan el va olorar es va adonar que estava rodejada d’ una nevera. La va obrir i va veure llangonissa, vedella, costelles, llom, …Va agafar (vedella, costelles i llom )i va marxar cap al seu cau. Quan va arribar al seu cau no va esperar ni un moment a menjar-s’ho tot.
(EL GOS VA APRENDRE QUE NO ES DEIXARIA MAI MES DEIXAR-SE ENGANYAR O PARLAR AMB DESCONEGUTS)
HUG 4rt
Els comentaris estan tancats.
Comentaris