Separació de mescles i dissolucions 1

Dins de la part de física de 3er i 6è aquesta última setmana hem treballat la separació de mescles i dissolucions.
Vam barrejar en una plat serradures i llimes de ferro, en un segon got oli i vinagre, en un tercer sorra i aigua i en un quart aigua amb sal .
Els alumnes havien d’ aconseguir separar els dos components de les quatre mescles i dissolucions que se’ls havia preparat.

1.- Per separar les serradures i les llimadures de ferro vam apropar un imant a la mescla i vam poder observar que les llimadures es quedaven enganxades a l’ imant i les serradures es quedaven al pla. (IMANTACIÓ).

2.-En el següent got l’ oli s’ havia quedat a sobre i el vinagre a sota. Els alumnes van vessar , poc a poc, l’ oli dins d’un altre got, mantenint el vinagre en el seu. L’ oli i el vinagre quedaven separats. (DECANTACIÓ )

3.-En el següent got hi havia la sorra barrejada amb aigua. vam agafar un paper de filtre que vam posar en un altre got i vam anant-hi tirant la dissolució. L ‘aigua queia neta dins el recipient i la sorra es quedava en el paper de filtre. (FILTRACIÓ )

4.-La quarta dissolució la teníem dins d’ un vas de precipitats ( Aquest vasos permeten posar-los a bullir al foc ). Vam posar la dissolució a bullir i després d’ una bona estona l’ aigua es va evaporar i la sal va quedar al fons del cas de precipitats . (EVAPORACIÓ)

En el proper article hi ha les imatges