Aprofitant l’arribada de les primeres orenetes, he creat una nova activitat per treballar l’atenció, la comprensió, la lectura, la consciència fonèmica i l’entrenament visual a través del poema de la Joana Raspall: EL PEIX I L’ORENETA.
Es tracta d’un diàleg entre un peixet i una oreneta que parla dels avantatges i els inconvenients de viure en hàbitats tan diferents com l’aire i l’aigua.
A partir d’aquest poema, l’alumne ha de desxifrar unes paraules seguint un jeroglífics: trobant les grafies en un quadre de doble entrada que trobarà a la part inferior del full.
Així,si mirem la taula, a la ” El peix voldria D2+C5+E7+A1+F3” la paraula amagada és…VOLAR”
Al final cal desxifrar la paraula PRIMAVERA “Les orenetes arriben a la A5+F3+B6+E6+A1+D2+A4+F3+A1“
Un cop descoberta la paraula, l’ha de recordar, fer la síntesi de les seves grafies i escriure-la en els buits corresponents. Al final, trobarà tot el poema sencer per tal de poder-se autocorregir i rectificar, si val, els errors.
Us deixo l’enllaç a un nou poema “L’ARBRE I LA PRIMAVERA” de Núria Albó on cal descobrir les paraules amagades del poema trobant la inicial d’una sèrie de dibuixos. Cliqueu AQUÍ per accedir-hi.
Ja sabeu que, si voleu, podeu deixar els vostres COMENTARIS, són les vostres aportacions les que dónen vida a aquest bloc. GRÀCIES!
Molt bo tot el material que publiques. Gràcies per compartir.