CRISTINA SOTOCA, psicopedagoga i mestra d’Educació Infantil, amb qui he tingut la gran sort de poder treballar conjuntament durant una temporada, ha creat un material molt interessant per treballar la correspondència lletra de pal-lletra lligada i la consicència fonològica.
Es tracta d’una sèrie de CARTRONS DE LLETRA LLIGADA que, a la seva escola fan servir com a racons que ells anomenen “ESTACIONS D’ACTIVITATS” (per cert, el nom m’encanta!)
Segons paraules de la mateixa Cristina “Els cartrons de lletra lligada es plastifiquen i es dobleguen per la meitat. Els nens han de mirar-ho per la part de la lletra lligada i buscar entre les pinces d’estendre la lletra de pal a la que correspon. Desprès desdoblen el cartró i poden comprovar si ho han fet correctament”.
Cartró desdoblat on l’alumne pot comprovar si ha confegit correctament la paraula.
“Alguns poden llegir-ho doncs la major part són paraules que coneixen. També hi ha paraules més senzilles i d’altres més complicades, pensant en diferents nivells d’aprenentatge.”
La Cristina comparteix el material que ella mateixa ha creat. MOLTES GRÀCIES DE NOU CRISTINA!
I SÍLVIA SÁNCHEZ gran col·laboradora d’aquest bloc ha decidit adaptar l’activitat de la Cristina creant i compartint nous materials demostrant, un cop més, que compartir és construir i que el treball en xarxa dóna grans fruits. Gràcies a les dues! (Actualitzat el 17 de juliol de 2014)
no ho entenc gaire, m’ho podeu explicar millor, doblego per la meitat i les pinces què i hem de posar?
Hola Sílvia, hi he afegit algunes fotografies per tal que puguis veure com elaborar i treballar amb aquest material. Espero que t’hagi quedat més clar. De tota manera, si necessites més informació només ens ho has de comentar.
Gràcies per comentar!
Yolanda Roset
Com ho puc fer per descarregar-me el material?? Molt bon treball noies, moltes gràcies!