Aquests dies a l’escola estem preparant l’arribada de la diada de Sant Jordi; una festa molt arrelada a Catalunya i on les escoles i els alumnes viuen amb especial emoció i intensitat.
Per treballar la llengua relacionada amb Sant Jordi he preparat tres activitats i entreniments multinivell (elaborades per diferents nivells, capacitats i necessitats):
1- Un poema on l’objectiu és descobrir totes les paraules ordenant correctament les seves síl·labes i així completar i tornar-lo a escriure sencer. La seva autora es ISABEL BARRIEL del bloc http://poesiaula.blogspot.com.es.
SANT JORDI Ja arriba la diada, |
2. Dues sopes de lletres on els alumnes han de trobar 10 paraules relacionades amb la diada de Sant Jordi i amb la llegenda. Com a pista tenen els dibuixos de les paraules que han de buscar. Trobareu una sopa de lletres més senzilla només amb paraules hortizontals i verticals i una segona de lletres amb major nivell de dificultat amb paraules també en diagonal. Per elaborar aquesta segons sopa he utilitzat aquesta aplicació: http://www.genempire.com/generador-sopa-de-letras
3. Mots encreuats on els alumnes han de col·locar les lletres dels dibuixos a cada requadre seguint la direcció de les fletxes.
4. Una cançó que els alumnes d’Educació Infantil de la nostra escola estan aprenent i els hi encanta. En aquesta ocasió els alumnes han d’escoltar-la, llegir-ne la lletra i descobrir les paraules que hi falten. Font de la música i la cançó: El bosc de colors (3 anys), editorial Barcanova. Enllaç de la cançó extret del bloc Idees Magistrals. Podeu escoltar-la en el següent enllaç (després d’una breu publicitat):
A continuació us deixo amb les tres activitats per tal que les pogueu aplicar o adaptar pels vostres alumnes:
(Article actualitzat el dissabte 21 d’abril de 2012)