LA GRANOTA I LA SERP: INVENTEM UN ALTRE FINAL

Ja fa uns quants dies vaig crear un article amb l’enllaç a uns contes del Projecte Espurna per treballar els valors. Podeu clicar AQUÍ per accedir-hi.

Doncs bé, d’entre tot el seguit de contes editats, he decidit adaptar una història sobre la tolerància, l’amistat i l’empatia que m’ha servit per treballar la lectura, la comprensió lectora, els valors i l’escriptura: LA GRANOTA I LA SERP. En aquest cas, l’alumne havia d’invertar-se un final diferent de la història ja que, segons la versió original, la història no acaba del tot bé pels dos protagonistes.

L’he estat treballant amb un alumne de 4t de Primaria amb problemes de planificació, comprensió i escriptura i la veritat és que m’ha funcionat molt bé; el conte l’ha motivat moltíssim i aquest fet l’ha animat a inventar-se un final sorprenent i divertit al mateix temps que es treballaven tota una sèrie de valors.

Tot seguit us mostro el conte de LA GRANOTA I LA SERP seguit del treball realitzat per l’alumne (l’he passat a l’ordinador):

Us animo a provar-ho amb els vostres alumnes i, si voleu, a enviar-nos els diferents finals que s’han inventat per mitjà d’un COMENTARI. Què us sembla? Interessant oi? Intentem-ho!

Si adapteu algun altre conte d’aquest Projecte i el voleu compartir… no fa falta dir que serà un material molt benvingut!

PEDRO ANTONIO FABREGA torna a col·laborar en aquest bloc enviant-nos el final que ha elaborat un alumne de 5èè de la seva escola amb moltes dificultats i amb una situació social desafavorida: aquí en teniu el resulat per tal que tots i totes en pogueu gaudir. Felicita al teu alumne Pedro; ha fet un gran treball!

L’endemà la granota i la serp no van fer cas a la seva mare i van anar a la platja i van ficar-se a l’aigua i s’ho van passar molt bé. De cop i volta va venir un tauró que volia menjar-se la granota però va venir la serp a rescatar-la i la va portar a la vora. Les mares de la granota i la serp es van assabentar del que va passar a la platja, a partir d’aquell dia es van fer molt amigues.


Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Comprensió, Escriptura, Lectura, valors i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a LA GRANOTA I LA SERP: INVENTEM UN ALTRE FINAL

  1. Moltes gràcies Pedro per participar al bloc enviant el final de la història del teu alumne. M’encanta rebre material d’aquest tipus ja que és molt personal i emotiu. Seguim en contacte i, de nou, t’estic molt agraïda.
    Yolanda Roset

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *