El dia 23 de setembre va començar oficialment la tardor. Per aquest motiu, he decidit treballar amb els alumnes un poema molt bonic que he trobat a la següent pàgina web: http://www.edu365.cat/infantil/poesia/natural/06tardo.htm
A partir de la lectura i memorització del poema es presenten una mostra de 3 activitats:
1. Activitat de consciència fonològica, ortografia i memòria visual on l’objectiu és descobrir les lletres amagades (completar buits amb la grafia correcta) dins de les paraules del poema de la tardor.
2. Fixar-se en un seguit d’imatges i pintar aquells dibuixos relacionats amb l’estació de la tardor.
3. Activitat d’escriptura on, a través de l’observació d’un dibuix, els alumnes han d’escriure paraules o frases.
A continuació, us presento el poema i les tres activitats per tal que les pogueu adaptar i utilitzar amb els vostres alumnes o amb els vostres fills/es:
LAURA en el seu bloc EL RACÓ DE L’INFANT ha creat un article sobre la tardor on hi podem trobar una bonica cançó de DÀMARIS GELABERT i dues làmines molt boniques amb la lletra (dues versions: amb lletra de PAL i lletra lligada). Us recomano visitar el seu bloc on s’hi poden trobar moltes idees destinades al món de l’Educació Infantil. Enllaç directe al material de la Laura clicant AQUÍ.
Us deixo amb el vídeo de la cançó de Dàmaris Gelabert “LA TARDOR QUE JO CONEC” acompanyada de boniques imatges d’aquesta estació (font original: El racó de l’Infant):
A partir de la cançó de Dàmaris Gelabert he decidit elaborar un nou material per treballar la lectura, la memòria i la comprensió lectora i el vocabulari de tardor. En aquest cas, els alumnes han d’escriure, dins de cada cercle, el nombre del dibuix que li correspon segons la lletra de la cançó. Espero que us sigui molt útil!
La Judit Boladeras ha elaborat una activitat molt interessant per treballar l’ortografia a partir del Poema de la Tardor. Es tracta que els alumnes trobin 9 errades ortogràfiques amagades dins del poema. Aquesta activitat pot resultar molt util treballada de manera digital i interactiva amb l’ordinador o amb la PDI. A continuació us presento l’activitat de la Judit juntament amb la seva solució (l’activitat ja acabada elaborada a través de les TIC):
Si genereu noves activitats a partir del poema o de la cançó us animo a compatir-les en aquest bloc! Gràcies!
Procedència de la imatge de tardor que acompanya aquest article.
Estic molt contenta que puguis aprofitar les meves activitats per treballar amb els teus nens.
Moltes gràcies per tot bonica!
Una abraçada
Gràcies a tu per elaborar activitats tan motivadores i interessants com aquesta i per aconseguir trobar noves maneres de treballar les activitats que presento al bloc. Molts ànims en el teu treball i la teva tasca en la rehabilitació de les afàsies! Una abraçada i… per qualsevol cosa… seguim en contacte!!!
Un petonàs!
Yolanda.