A l’espai de la Conselleria d’Educació de la Junta d’Extremadura: “Orientación y atención a la diversidad” hi podem trobar l’enllaç a un material educatiu digital per treballar directament amb alumnes amb Trastron de l’Espectre Autista (TEA). Aquest material es troba dins del Projecte Agrega basat en el software lliure i la Web 2.0.
Es tracta d’un seguit d’activitats multimèdia senzilles, concretes i adequades a les característiques dels alumnes amb TEA.
Els materials es poden previsualitzar i descarregar directament a l’ordinador per utilitzar de manera digital.
Exemples d’aplicacions: narracions a través de pictogrames, creació de ficcions, representació d’escenes, distingició de la realitat, invenció d’una història, creació de personatges, associació de formes amb objectes…
Cada activitat va acompanyada d’una fitxa amb els objectius, continguts, criteris d’avaluació i metodologia de treball.
Es presenten en castellà però són fàcilment adaptables al català, sobretot les que contenen elements més visuals.
Per accedir al menú amb les diferents aplicacions interactives cliqueu sobre la següent captura de pantalla:
Hola Yolanda! Quant de temps!
Aquest any començo a treballar a una escola nova d’educació especial. Amb alumnes amb TEA. Estic buscant material sobre el mètode TEACCH que m’han comentat que funciona força bé.
Acabo de mirar el teu bloc i justament has publicat jocs interatius per nens amb TEA. XD
Tens algun tipus de programació per fer amb aquest nens? És que no sé que treball amb ells. Gràcies.
Alba
Hola Alba! Quina alegria saber de tu!!!
Sobre el mètode TEACCH em sembla que no s’ha editat cap material per aplicar directament amb els alumnes. Durant el Seminari d’Educació Especial de la comarca d’Osona d’aquest curs en tenim prevista l’elaboració.
A l’escola tenim un alumne amb TEA i, mentre no elaborem material sobre aquest mètode estic treballant amb diferents materials:
– Contes i vídeos sobre emocions i sentiments. A la pàgina “Bibliografia” i “Educació en Valors” en pots veure una mostra.
– Activitats adaptades dels llibres: “En la Mente 2” (veure la pàgina de bibliografia) i “Actividades para el desarrollo de la inteligencia emocional en los niños” de l’Editorial Parramón. Aquest últim llibre estaven pendents que es tornés a editar en català.
– Cares d’emocions i sentiments i relacionar-les amb situacions concretes viscudes pel nen o fictícies…
Et mantindré informada sobre qualsevol activitat que apliqui amb aquest alumnes així com també de tot allò que elaborem a nivell del Seminari. Si tu també elabores nou material i ens el vols donar a conèixer, ja saps on trobar-me!
Espero continuar amb contacte i…
Bon inici de curs.
Gràcies a tu pel comentari.
Yolanda.
Hola Yolanda : he vist el teu bloc i m’agradat molt . Veuràs estic acabant Magisteri i aquest any em toca fer el treball de fi de grau. Durant el primer trimestre vaig fer pràctiques i a l’escola on estava hi ha un alumne amb TEA. Vaig decidir que el meu treball de fi de grau seria per a mi un repte : millorar la seva psicomotricitat i formular propostes de millora. M’agradari que si es posible m’enviesis material amb el qual poguès treballar amb aquest nen i quins tests i quines proves li podria passar. Moltes gràcies