VISITA A L’AJUNTAMENT

Divendres vam anar a l’Ajuntament, convocats per l’alcalde i el regidor d’educació, per fer una reunió molt important!

Tot va començar fa unes setmanes quan ens vam trobar moltes destrosses al parc de la Font de l’aixeta, molt indignats vam voler escriure una carta a l’alcalde i vam aprofitar per parlar d’altres temes que ens preocupen com el pavelló, les fonts i les caques de gos que hi ha pel carrer. (Si voleu llegir la carta cliqueu aquí: carta ajuntament).

Així doncs, vam anar a la reunió a comentar els temes que ens preocupen, allà ens van explicar les actuacions que des del govern de l’Ajuntament ja es feia i després de l’esmorzar vam estar proposant actuacions.

Finalment tenim un encàrrec molt important: preparar uns cartells i una carta per conscienciar a la gent sobre la importància de mantenir nets de caques els nostres carrers i espais!

visita Ajuntament

Si voleu veure més fotos podeu entrar al facebook de l’Ajuntament.

Volem donar les gràcies a l’alcalde, Ricard Torralba, i al regidor, Josep Mª Noguer, per rebre’ns, i a la Gemma Domínguez per acompanyar-nos!

Queda molt per inventar!

Només entrar al Museu de les idees i invents de Barcelona (MiBa) la nostra curiositat es va despertar! Volíem saber per què servia tot allò que anàvem veient i en alguns caps començaven a crear-se noves idees o si més no ens venien les ganes d’inventar. Sobretot després de veure prototips d’invents creats per nens i nenes, invents que faciliten la vida diària. Només cal parar-s’hi a pensar una estona per tenir una magnífica idea!

A més d’estimular la nostra creativitat, descobrir el sentit dels invents i valorar les nostres idees, també vam descobrir coses interessants sobre un racó de Barcelona, la plaça Sant Felip Neri on vam esmorzar. Allà vam veure com les parets estan marcades per la metralla d’unes bombes llançades durant la guerra civil espanyola.

FEM OVELLES I TORTUGUES!

Dijous passat va venir la Carme, la iaia de la Judit, a ensenyar-nos a fer manualitats amb goma eva. Entre les seves dues propostes, tortuga o ovella, cadascú va poder donar-li el seu toc i fer-la amb els colors que volia i enganxar-hi cosetes. També vam poder decidir si el nostre animalet seria una decoració per al llapis, un imant o un clauer.

Ens ho vam passar molt bé i tot i que al principi semblava molt fàcil, no ho era tant!

Moltes gràcies Carme per dedicar part del teu temps a ensenyar-nos a fer aquestes coses tan xules!

MANUALITATS CARME I JUDIT

POSEM ORDRE AL NOSTRE CAP!

Aquests dies estem fent el projecte “Sostenibilitat i comarca” amb la Mariona, que està fent pràctiques de mestra a la nostra classe. Hem après moltes coses sobre la nostra comarca el Vallès Occidental i sobre la sostenibilitat, que inclou conceptes força complicats, per acabar reflexionant si la nostra comarca és sostenible i què podem fer. Per posar una mica d’ordre a tot això, hem fet el mapa conceptual i ens hem adonat que tots els conceptes estan molt relacionats els uns amb els altres!

Hem aprofitat el desdoblament per fer l’activitat i fixeu-vos com el mapa conceptual de cada mig grup és diferent però comparteixen gairebé els mateixos conceptes i les mateixes relacions!

Mapa conceptual grup 1 mapa conceptual grup 2

CONVERSAMOS SOBRE NUESTROS SUEÑOS

CONVERSAMOS

En lengua castellana hemos leído un fragmento de la novela de Don Quijote, su aventura conlos molinos nos pareció muy divertida y empezamos a recordar sueños o imaginaciones sobre aventuras raras y fantásticas.

Así pues en pequeños grupos hemos estado conversando, ¡qué cosas tan divertidas hemos soñado o imaginado! Unos creían que mataban dragones malvados, otros corrían carreras con obstáculos raros, y muchas cosas más. Nos hemos reído mucho y hemos dejado volar más aún nuestra imaginación.

 

BONES FESTES!!!

Després d’un trimestre ple d’esforços, de molts aprenentatges, de nervis preparant coses de Nadal, i de molts moments especials, ha arribat el final de trimestre!

Us desitgem que passeu unes molt BONES FESTES!!!!

Ens veiem tots plegats a la tornada, amb energies renovades i il·lusions per continuar el curs amb alegria!

BONES FESTES

COMPARTIM UNA TARDA DE JOCS AMB P5

Aquest dijous vam passar una tarda especial, compartida amb els nens i nenes de P5. Va ser una tarda per gaudir dels jocs de taula, així com per poder ensenyar i acompanyar a aquests nens en el coneixement del funcionament i normes de jocs com el rummikub, el parxís, les dames, etc.

Ens ho vam passar tan bé, que la tarda se’ns va passar volant! Quan vam acabar, ens sentíem molt orgullosos d’haver ensenyat a un company o companya a jugar a un joc determinat i d’haver sigut un bon model, o simplement ens sentíem feliços de la bona estona que vam passar. A més, el grup de P5 va estar molt agraït i això ens va fer sentir molt bé!

tarda de jocs

QUIN ÉS EL MILLOR ANIMAL PER TENIR DE MASCOTA?

A la classe ens agraden molt els animals i per això la Shakira i la seva germana Julia ens van portar el Fuby, el seu gat persa, a principi de curs. Va ser molt interessant tot el què ens van explicar sobre com s’havia de cuidar i ens va encantar poder tocar al gat! Moltes gràcies Shakira i Julia! A partir de llavors cadascú va voler explicar quin era el seu animal preferit per tenir a casa i vam fer un treball d’investigació.

Amb tota la informació trobada i tot allò que sabem, cadascú va fer una petita presentació. Quants animals diferents van sortir! Gas, gos, hàmster, tortuga, mico i cabra!

I per acabar, vam aprendre com fer un bon text d’opinió i com argumentar, per així preparar-nos per fer un debat. Què interessant va ser! Ens dèiem arguments a favor i en contra dels animals proposats i ens contestàvem entre nosaltres. Ens va agradar molt fer aquest petit projecte on hem pogut treballar i millorar molts apectes de llengua.

Fuby

ART AMB PICASSO

Després de la visita al museu Picasso vam iniciar un projecte d’art i vam decidir fer dues obres inspirant-nos en l’artista i els seus estils diferents: una d’individual lliure per expressar allò que cadascú sent i una de col·lectiva amb retrats surrealistes.

En la realització de les obres hem gaudit de l’art, hem experimentat, hem fet proves amb tècniques i materials, ens hem deixat portar, hem compartit amb els altres…

A la classe es respirava un ambient molt agradable i tots apreniem de nosaltres mateixos i dels altres, reflexionant sobre com ens sortia i què podíem millorar.

Art amb Picasso