TARDA DE JOCS

Ahir a la tarda, vam obrir les aules a les joguines que han portat els reis als nens/es de 1r, 2n i 3r.
Ens va fer molta il·lusió compartir aquests jocs amb els companys de cicle.
Va ser una tarda molt especial!!!!!

LA SOCA DE NADAL

I per fi va arribar el gran dia…

…després de tantes hores d’assaig, de memoritzar, d’interpretar, de repetir i repetir i repetir, de viure moments agradables, de compartir, de preparar escenografies, d’emprovar vestits fets pels pares, de treballar entonacions, de cantar les nadales, de seguir la pulsació, de parlar fort (i parlar fluix), de relaxar-nos, d’esperar, de jugar, de fer broma i d’estar atents i atentes, etc. Per fi, avui hem representat l’obra de teatre “La soca de Nadal”. I, com us havíem promès …

… aquí teniu els vídeos! Desitgem que els gaudiu tant com nosaltres hem gaudit preparant aquesta obra.

Que passeu unes molt bones festes!!!

LA SOCA DE NADAL. ESCENA 1. “AL LLENYER”.

LA SOCA DE NADAL. ESCENA 2. “EL GRAN SECRET”.

LA SOCA DE NADAL. ESCENA 3. “EL DIA DE NADAL”.

ENS HEM ELFATITZAT PER DESITJAR-VOS UNES BONES FESTES!

Per poder veure els vídeos copieu els links i enganxeu-los tal i com estan al vostre buscador (va perfecte amb el Chrome).
Recordeu que aquests vídeos tenen data de caducitat. A partir del dia 1 de gener de 2014 ja no estaran actius.

LA FELICITACIÓ DE LA JÚLIA L., EN DAVID, L’ARNAU I LA SHAKIRA:

http://host-d.oddcast.com/php/application_UI/doorId=1177/clientId=299/?mId=52697261.3

LA FELICITACIÓ DE L’ÈRIC, DEL MIQUEL, DE L’HUG, DE L’UNAX I DEL MOHAMED:

http://host-d.oddcast.com/php/application_UI/doorId=1177/clientId=299/?mId=52700473.3

LA FELICITACIÓ DE LA LA LÍDIA, L’OT, LA JÚLIA A., LA HALIMA I EN POL:

http://host-d.oddcast.com/php/application_UI/doorId=1177/clientId=299/?mId=52702276.3

LA FELICITACIÓ DE LA JUDIT, L’AÏSHA, LA PAULA, LA NARA I LA SOFIA:

http://host-d.oddcast.com/php/application_UI/doorId=1177/clientId=299/?mId=52702532.3

LA FELICITACIÓ DEL FELIU, EL CHRISTIAN, EL MARTÍ I EL BERNAT:

http://host-d.oddcast.com/php/application_UI/doorId=1177/clientId=299/?mId=52702943.3

PREPARANT ELS POMANDERS PER A LA MARATÓ DE TV3

Enguany, el grup de mitjans, hem decidit elaborar uns pomanders per vendre a la fira de Santa Llúcia. Com cada any, els diners que recollim, seran destinats íntegrament a la Marató de TV3. Esperem que vingueu i ens en compreu!

Sabeu què és un pomander?

El nom POMANDER s’utilitzava en l’Edat Mitjana per designar formalment el mètode d’emissió de vapors amb propòsits de protecció i purificació.
Era típic fer-ne quan arribava el fred, i els posaven a prop de focus de calor, així desprenia bona olor.

Aquí us deixem algunes fotografies que hem fet mentre els preparàvem.

HEM FET MAQUETES A L’ESTIL GAUDÍ

Durant la setmana del 25 al 29, hem estat realitzant una maqueta per equips de treball. El procés ha sigut el següent:

Dilluns 25: Hem portat diversos materials de rebuig que creiem que podríem reciclar: ampolles, rotlles de paper higiènic, pots de iogurt, caixes de sabates, de cereals, etc. I hem fet una composició amb aquests elements. Per tal que s’aguantéssin els hem enganxat amb cinta adhesiva. Un cop hem tingut la composició feta, per grups hem decidit quina finalitat tindria la maqueta (un pont, un edifici, etc.) i, individualment, hem imaginat com podríem transformar la composició en una maqueta gaudiniana (i passant de la recta a la corba). Hem fet primer un esbós en un full d’esborrany i, finalment, hem fet la nostra proposta de disseny de la maqueta.

Dimarts 26: Per equips de treball, hem decidit quina proposta de disseny de la maqueta era la que volíem realitzar. Un cop escollit, ens hem posat a la feina i hem fet el primer modelatge amb paper matxé.

Dimecres 27: Un cop assecat el paper matxé, hem fet pasta d’enguixar amb l’Aiguaplast i hem enguixat les maquetes. Aquest pas ens ha servit per acabar de detallar coses que amb el paper matxé no vam poder modelar.

Dijous 28: Un cop assecat l’Aiguaplast, hem pintat les maquetes amb un color base marró perquè semblés fusta (ja que estem treballant l’aspecte natural de Gaudí) i hem deixat blanc el que volíem ressaltar.

Divendres 29: Ja tenim la base marró pintada seca. Avui ens toca acabar de pintar les parts que no vam pintar ahir de diferents colors. Hem intentat que hi hagi el màxim de colors de la natura possible: els verds i hem utilitzat els grocs i taronges per ressaltar les figures a les quals volíem donar importància.

Us convidem a venir a veure l’exposició que presentarem el dia 20 de desembre de 2013!

TOQUEM LA FLAUTA

Hem estat practicant la cançó “Li li li” amb flauta perquè ja sabem tocar el “sol” el “la” i el “si”. Ens hem grabat amb vídeo i ho hem penjat a Youtube perquè pugueu veure que bé que ho fem!

Esperem que us agradi molt!

LA VOLTA AL MÓN EN TRES VÍDEOS

Avui a tutoria hem vist tres vídeos d’un noi que ha viatjat arreu del món. Els tres vídeos es diuen “Move” (que vol dir mou-te), “Eat” (que vol dir menja) i “Learn” (que vol dir aprèn). Hem estat parlant sobre què ens han fet pensar aquests vídeos i hem arribat a la conclusió que pel món es poden descobrir un munt de coses diferents a les nostres i que no tenen perquè ser millors o pitjors, sinò diferents. El vídeo que més ens ha agradat és el vídeo “Learn” i el que menys el vídeo “Move” perquè, segons la nostra opinió, anava massa ràpid.

A vosaltres què us suggereixen aquests vídeos? Ens doneu la vostra opinió?

LEARN from Rick Mereki on Vimeo.

MOVE from Rick Mereki on Vimeo.

EAT from Rick Mereki on Vimeo.

ESPAIS D’AULA DE MATEMÀTIQUES

Aquesta tarda, i com pràcticament totes les tardes de dijous, hem fet Espais d’aula de matemàtiques. Aquests moments, són per posar en pràctica les mates que fem a habilitats matemàtiques i càlcul però les fem a través de jocs Montessori, jocs manipulatius, materials per practicar, en resum, les matemàtiques i acabar de consolidar els objectius de mates del curs.

Avui, justament, podíem triar entre el “Memory de les taules”, la multiplicació amb taps, la descomposició dels nombres amb les regletes numèriques, la taula de multiplicar Montessori, la suma i la resta portant amb el material Montessori, el treball de geometria amb el geoplà i el càlcul ràpid de sumes i restes amb el joc “Operacions com un raig”. Evidentment, tots no hem pogut jugar a tots els jocs, però sí que, normalment, triem els jocs que ens van millor per millorar alguns aspectes de les mates que ens costen. De tant en tant, l’Edu o la Montse Juvé (que ve a fer reforç) ens recomanen algun joc per tal que millorem alguna cosa en concret.

UN CAU DE MIL SECRETS- VISITA A LA PEDRERA

Avui hem anat d’excursió a la Pedrera a conèixer una mica més Gaudí i les seves obres i ho hem fet d’una manera molt especial: ho hem vist en forma de musical anomenat “Un Cau de Mil Secrets” representat per la companyia del “Musical més petit 2”. Ho hem passat molt bé amb els personatges del musical ja que ens han explicat diverses coses característiques de la Pedrera (és un cau de mil secrets perquè té formes d’animals i de la natura amagades) i hem pogut veure com era un pis d’una família burgesa fa cent anys . Hi ha hagut coses que ens han sorprès molt, sobretot les golfes i els arcs catenaris i hem pogut comprovar com Gaudí estava obsessionat amb les corves. Aquí us adjuntem un link perquè pogueu fer un tastet de l’espectacle que hem vist.

I aquí podeu veure algunes de les fotos que hem fet de la sortida: