Emili Teixidor: Mestre, Escriptor i Periodista.

L’Emili Teixidor ens ha dit Adéu i ens deixa un llegat per sempre, per a tots i totes.Les Lletres catalanes es tenyeixen de dol.

El Pedagog que va fundar l’escola Betània-Patmos de Barcelona restarà per sempre en el nostre patrimoni cultural i educatiu.

Destaquem:

Emili Teixidor: imatge d’arxiu
Font 3cat24

La capella ardent per l’escriptor, pedagog i periodista Emili Teixidor es podrà visitar fins demà al matí. La capella estarà instal·lada a l’escola Betània-Patmos de Barcelona, de la qual va ser fundador, i estarà oberta des de les 4 i fins a les 9 del vespre. I demà de les 10 del matí a les 2 del migdia. El funeral se celebrarà demà dijous a les 4 a l’església parroquial de Roda de Ter, on va néixer.

Emili Teixidor va morir ahir als 78 anys a causa d’una malaltia oncològica. Des que s’ha conegut la notícia, han estat moltes les veus que han volgut expressar el seu condol.La comunitat educativa ens unim al condol per la sentida pèrdua.

Equip Edu3

Coca de revetlla

Destaquem:
A l’Edu3 ens preparem per la revetlla.Els darrers dies del curs per a molts infants són un moment especial de viure les nostres tradicions.

En aquest vídeo us proposem fer una coca de revetlla com les d’antuvi, per llepar-se els dits!
[flv]Edu3.cat

[/flv]

La festivitat de Sant Joan és sinònim de revetlla, solstici, fertilitat, rauxa… i coca. “Dolça Catalunya” mostra quins són els ingredients secrets que fan d’aquestes postres el moment insubstituïble del ritual de la nit màgica. La presentadora del programa, Elisabet Carnicé, visita la Confiteria Poy, de Reus, on Albert Poy descobreix els secrets de les seves coques, que porten aroma de matafaluga i coriandre. A l’obrador, elabora una coca tradicional amb fruites i pinyons i una altra de xocolata. Tot seguit, a l’obrador de l’Escola del Gremi de Pastissers de Barcelona, tres dones procedents de Suècia, Irlanda i el Brasil expliquen com se celebra la revetlla als seus països i quins dolços l’acompanyen. Finalment, Jordi Pla dóna consells a les persones amb diabetis perquè puguin gaudir de la coca de revetlla sense cap problema.

Bon profit!


Equip Edu3

Escola 4.0?Great Guide to Summer Learning Activities

Recentment la premsa s’ha fet ressó d’una iniciativa en l’àmbit educatiu on el mètode com s’apliquen les noves tecnologies és protagonista.
El professor de la UIB Antonio Fernández-Coca, professor TEU Dr. Expresió Gràfica Arquitectònica a la Universitat de les Illes Balears ens ofereix una proposta que pot ser aplicada a tots els entorns d’aprenentatge amb adequacions als diversos nivells educatius.La proposta s’anomena Docència 4.0 i ofereix un tractament de la imatge i dels audiovisuals, entre d’altres que és molt interessant.

L’esmentat professor fa propostes per als nens i nenes de les aules hospitalàries CurArte o d’altres amb nens cel.líacs sempre a travès del dibuix gràfic i l’animació com a llenguatge comunicacional, educatiu i artístic.

En la línia d’aquest model d’aprenentatge i de cara les vacances d’estiu destaquem una iniciativa oberta a tothom d’un Campus en Anglès d’aprenentatge on podeu trobar petits i grans activitats d’estiu on line.

I si encara us esteu rumiant què fer aquestes vacances d’estiu?

Destaquem:

Des enfants en vacances dans une ferme

[flv]Edu3.cat

[/flv]

Aquestes vacances també podem gaudir de l’escola d’estiu 4.0. i dels portals Educatius del Departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

+info

Equip Edu3

Catalunya.cat


[flv]Edu3.cat

[/flv]

El documental “Catalunya.cat” forma part de l’exposició “Catalunya.cat: un retrat de la Catalunya contemporània, 1980-2007”, que es pot veure al Museu d’Història de Catalunya. A partir d’una successió d’imatges, sense narració en “off” i amb banda sonora pròpia, “Catalunya.cat” fa un recorregut per la història més recent a través dels fets i els personatges que han caracteritzat una època de canvis socials, polítics, econòmics i culturals. D’entre les transformacions més importants, “Catalunya.cat” destaca el pas de la dictadura a la democràcia, la normalització del català als mitjans de comunicació, la televisió digital, la revolució d’internet i els desafiaments culturals, com també les noves religions, el problema de la vivenda i el terrorisme. “Catalunya.cat” finalitza amb una reflexió de l’escriptora Doris Lessing, premi Nobel de Literatura i distingida, el 1999, amb el Premi Internacional Catalunya: “Una raó per la qual sento simpatia per Catalunya és la seva història, tan agitada i tan variada…”
+info

Creant la tradició

Els últims artesans

David Bagué. Luthier

[flv]Edu3.cat

[/flv]

La fama dels violins Stradivarius és coneguda arreu del món. El luthier David Bagués protagonitza aquesta edició d'”Els últims artesans” i descobreix el secret per construir un bon instrument musical.

David Bagué, luthier de professió, va rebre la creu de Sant Jordi com a reconeixement de la seva trajectòria professional amb 38 anys. Envoltat de petit d’un bon ambient artístic a casa, a l’edat de 12 anys va tenir molt clar que es dedicaria a fer instruments.

Per David Bagué, el violí és la peça més bella i bonica que s’ha creat en fusta, perquè a més de la seva bellesa estètica, produeix un so excel·lent.

No va ser fins al segle XVI, que el violí va assolir prestigi com a instrument de corda. Itàlia, i concretament la ciutat de Cremona, es va especialitzar en la construcció d’aquest instrument. Aquí es va crear l’escola de violins més famosa d’Europa, dirigida pel mestre Andrea Amati. A partir d’aquest moment, la construcció de violins es va estendre arreu del món. Antonio Stradivari i Giuseppe Guarneri, més coneguts com a Stradivarius i Guarnerius, van ser els dos deixebles més il·lustres d’Amati. L’extraordinària qualitat d’aquests violins fa que encara, avui dia, els luthiers construeixin rèpliques dels instruments originals.

Els nostres joves amb un potencial innovador poden tenir reptes com en David, la tradició amb creativitat amb un treball rigorós i de gran qualitat, per projectar el nostre país arreu, per tenir present el llegat que ens ha estat ofert en una Europa oberta.

Per mantenir viva la tradició, els oficis, les maneres de fer de sempre amb creativitat, amb la innovació per difondre la riquesa del nostre territori.

+info

Equip Edu3