Capítol tretze i catorce ( El café de la granota)
Al repartir-nos els capítols del llibre ens van tocar els dos últims, el tretze i el catorce.
El capitol tretze s’anomena, “amor fatal en desúbit supí”, i tracta d’un home, en Gervasi Ferrolleda, que té una empresa Liguites del Ebre S.L., aquest home és adulter, es a dir enganya a la seva esposa. Ell s’enpanedeix de tot el que li a fet a la seva dona, però tot i això encara té ganes de tornar-ho a fer. Encara que hi hagi una part d’ell que vol, també té una altre que lid emana que no ho torni a fer.
El capítol catorce s’anomena, “guardeu-vos de somiar genives esdentades”, aquesta altre tracta d’un home, en Marcelí Montenegre, que va anar a veure al seu administrador, aquest li va dir que auria de portar carbó de Tortosa, cosa que va alegrar molt en Marcelí, perquè això volia dir que s’estaria tres dies fora de casa i veuria a una noia,
la Paulina, però ell ja tenia dona,la Gabriela. La Gabriela anava amb el seu fill, en Carles, cap a Lleida amb l’autobús de linea.
La Natalia, l’avia estava preocupada. L’Adelaida va somiar que se li queien les dents i això volia dir que es moriria algú, cosa que la va engoixar molt. A
la Gabriela, una bruixa li havia dit que el primer que se li acostés al nen li volia mal, ella quan van baixar de l’autobús, portava la navalla oberta, per això estaven fene el judici, per portar la navalla oberta.
En aquests dos capitols que em llegit, em trovat aquestes paraules caracteristiques de la zona de mequinença;
eztalzí
xiquet
xalava
eixir
catxamones
espill
sumena
juntetes
espanyaportes
Semblantes entre capítols
Trovem que la relació o la semblanza que hi ha entre auqests dos contes es que tots dos tenen com a protagonista un home, que amés té tendéncies adúlteres, es a dir, tots dos tenen la tendéncia o la facilitat d’enganyar a les seves esposes. Tots dos són homes que probablament estimin a les seves dones, o no, però que tot i aixì, tot i saber que estàn compromisos tenen la necessitat d’estar amb altres dones. Sobretot el del primer capítol, en Gervasi, intenta reprimir aquests impulsos d’estar amb una altre dona.
Són dos capítols que esncara que expliquen históries diferents, estan molt relacionades.
Andrea González i Sara Perez.