CRISTINA SOTOCA torna a compartir amb nosaltres la seva experiència amb un seguit de recursos i material per treballar els RACONS DE LLENGUA a Educació Infantil amb l’objectiu de treballar diferents aspectes de la consciència fonològica, les síl·labes, les rimes i els fonemes.
La Cristina ha creat diferents RACONS amb material totalment manipulatiu i atractiu pels alumnes. Ens els explica ella mateixa:
- S’HAN PERDUT LES LLETRES: es pot utilitzar com es vulgui, plastificat i que els nens amb retolador vileda ho escriguin i ho esborrin, amb lletres i velcros, o reutilitzant taps de llet. Aquesta opció és divertida i treballes coordinació mà ull i motricitat fina. Desenganxes els taps de les ampolles (amb la base inclosa) i un cop plastificades les fitxes ho enganxes amb silicona. Llavors escrius les lletres amb permanent als taps o bé enganxar lletres als taps (lletres de foam petites que es comercialitzen en algunes botigues. Està estructurat amb 3 tres nivells de dificultat: vocals, consonats inicials i consonants intermitges o finals. Si hi ha algun nen amb moltes dificultats, el que es pot fer és escriure la lletra a la plantilla i el nen ha de buscar la lletra que posa entre els taps.
- QUÈ RIMA AMB QUÈ: hi ha dos nivells. En el nivell 1 la rima és més fàcil doncs en general només canvia la primera lletra (exemple: full/ull – pou- nou) el nivell 2 és un xic més difícil per la llargada de les paraules i perquè en general, només rima la última síl·laba (bufanda-fada…)
NIVELL 1 AMB SOLUCIONARI:
- COMPTAR SÍL·LABES: han de posar les imatges en cada “torreta” en funció de si tenen 1-2-3 síl·labes. En funció del nivell dels nens pots allargar l’activitat dient que triïn una de les imatges que més els agrada i escriguin una frase entre tots. Si es fa això pot ser útil decidir un secretari que ha de controlar que tots participin i es pot pensar en convertir-ho en cooperatiu utilitzat la tècnica del full giratori.
PLANTILLES PER ELABORAR LES FLORS:
CARTELLS DE DIBUIXOS:
La Cristina també comparteix la PROGRAMACIÓ DELS RACONS DE LLENGUA.
Moltes gràcies per mostrar-nos i compartir amb nosaltres aquests fantàstics racons que, de ben segur, seran de gran utilitat a les nostres aules i de fàcil aplicació pels nostres alumnes. L’èxit i la motivació estan assegurats!
I vosaltres, què en penseu? Esperem els vostres comentaris!
Cliqueu AQUÍ per accedir a tot el material per treballar els RACONS DE LLENGUATGE: CARTELLS DE DIBUIXOS, PROGRAMACIONS, PLANTILLES, SOLUCIONARIS…
És fantàstic aquest material per racons. Estic preparant els d’aquest curs i les vostres activitats m’han ajudat molt.
Moltes gràcies!
Moltes gràcies Raquel.
T’agraïm moltíssim el teu comentari!
Gràcies a tu per ajudar-nos a enriquir aquest espai amb els teus comentaris.
Salut!
Cristina i Iolanda.
Moltes gràcies per compartir els vostres recursos i materials.Són de gran ajuda!
Esther
Mare meua, però que material més fantàstic!! Moltíssimes gràcies des de la Vall d’Albaida companyes!!
Hola!! Estic treballant la consciència fonològica a la meva aula i aquestes activitats que proposeu m’han semblat fantàstiques!!!!! Moltes gràcies per compartir materials i recursos com aquests!!!
M’encanta aquest material de la Cristina Sotoca. Seria possible poder-lo descarregar d’alguna manera per utilitzar-lo a l’aula?
Moltes gràcies per compertir tot aquest material!!
Moltíssimes gràcies per compartir tant de material amb nosaltres!
Hola Yolanda:
Necessitaria el material de consciencia fonològica tan interessant que teniu penjar, aquest any he canviat d’escola i no hi ha gaire mateiral. Com ara Calameo és de pagament i no es pot decarregar, us demanaria si el podeu penjar al drive o enviar per correu.
Gracies
M0ltes gràcies per compartir aquest fantàstic material!!!
GRÀCIES MIL, COMPANYA!!!
🙂 a tu!
Moltes gràcies per les vostres aportacions, volem iniciar 1r sense el llibre per reforçar la lectoescriptura i aquests recursos ens poden anar superbé.
Materials molt útils i interessants. Moltes gràcies per compartir el proper curs els farè servir amb els meus alumnes!
Aquest és molt bon material per realitzar sessions de logopèdia. L’hi recomanem a totes les logopedes que passin per la pàgina. Mil gràcies.
Moltes gràcies per les vostres aportacions, volem iniciar 1r sense el llibre per reforçar la lectoescriptura i aquests recursos ens poden anar superbé.
Hola!
L’he vist super maco i l’he enviat a una família d’un meu alumne. Segur que els anirà super bé per casa seva.
Gràcies per compartir.