Heu pensat mai per què de l’amanida de fruites rep el nom de macedònia? Sabeu quin és el seu origen?…
Si coneixeu més mots que tinguin un origen en la geografia de l’antiga Grècia, no dubteu en deixar-ho en comentari i així podrem anar, entre tots, ampliant aquest Thinglink.
Marina Cañas 1r Batxillerat Grec
Xaipete!
Felicitats pel teu apunt Marina, has fet un bon treball.
Mai m’havia fet la pregunta de saber d’on provenia la paraula macedònia, però pel que he trobat, aquest particular nom té el seu origen en l’Imperi que va aconseguir construir Alexandre el Gran (Alejandro III Rei de Macedònia des de l’any 336 aC fins al 323).
La veritat és que coneixia quasi totes les paraules o almenys les havia escoltat un cop a la meva vida. Molt bon apunt i molt curiós!
Χαιρετε,
Bon apunt! La majoria de paraules no han canviat gairebé res en aquests anys, doncs marató o macedònia no han patit ningun canvi significatiu, una cosa bastant curiosa, al meu parer.
Χαιρε!
Bon treball Marina!!
No sabia perquè és deia Macedonia ni que provenia de l’antiga grècia, la veritat es que la majoria de paraules provenen de allà!
Mai m’havia preguntat de on venia aquest nom, però no hauria pensat que ve de Grècia. Molt bon treball!!
Χαιρετε,
Un thinkling molt interessant, coneixia l’origen de la Marató i que Arcàdia era com anomenaven els poetes al paradís, un lloc per evadir-se de la realitat, però mai havia pensat en perquè la macedònia es diu com aquest estat de cultura hel·lena situat al nord de Grècia.
Xaipe!
En realitat l’origen del nom de Macedònia és causa de l’àmplia barreja de pobles que convivien en aquesta regió. Hagués estat bé que ho haguéssis esmentat.
Xairete!
No savia que tot això ni tampoc em sonava, la veritat es que he buscat alguns però no n’he trobat algun, es una llàstima.