Dia del Càncer Infantil
La passada setmana, el dia 15 de febrer, vam realitzar algunes activitats per recordar i conèixer el càncer infantil . Vam realitzar un mural amb dibuixos i hi vam estampar les nostres mans pintades de color groc.
Missatge de la Carnestoltes 6
Bona tarda nens i nenes,
Quin temps fa avui! Sembla Sibèria! Brr Quin fred!! Com es nota
que la muntanya del Pirineu és a prop!! Igual avui m’animo i vaig
a esquiar! Ohh poder millor, que us sembla si hem quedo aquí
sempre?
Ui, no,no, no puc fer-ho això… se que estaríeu encantades i
encantats però… aviat tocaré el dos…
Avui he vist que les grans i els petits estan esverats… com el
temps! Visca! Mare de Déu! Haurem de fer relaxació! Inspirar, i
respirar… ejem! Achuuuuus! Aii! M’he refredat… com per aquí
algun nen que no para de mocar-se tota l’estona… aii! Potser un
dia a casa descansant no li aniria malament! Acabarem tots amb
el moc al nas! Vigileu eh!
Els grans ja podeu fer divisions amb decimals, perquè… alguns
errors de vegades teniu… i ja sabeu que no es el mateix si et toca
la loteria i guanyes 191919 euros que si guanyes 19,191919 o
1.191919!!
Les petites avui heu treballat força i estic a l’espera de que
pinteu aquelles lletres que us vaig veure que fèieu ahir… Casi que
avui us demano que…. Aquelles que no m’heu fet un dibuix
podríeu fer-me’n un per ficar-lo a l’àlbum, de deures eh, grans i
petits!
Bé, ja ni ha prou d’escriure, ja em canso… estic cansat ehh, soc
vella ja… uns 90 anys fa que rodo pel món… No veieu que ja tinc
arrugues que se’m cauen les mans i tot! Vaa…. Us demano una
coseta més, demà tots HEU DE PORTAR UNA DISFRESSA
DIFERENT A LA DEL ALTRE DIA O IGUAL QUE SIGUI MOLT BONICA
I QUE M’ACOMPANYEU DURANT EL JUDICI! EL MESTRE VALENT I
LES MESTRES TAMBÉ HAN DE DISFRASSAR-SE! QUE AHIR DE
PICACHU ESTAVEN ESTUPENDUUUSS! AHH DIEU-LI A L’ANNA
TAMBÉ! LA VULL DISFRASSADA! Bé, sense res més a dir, jo
m’acomiado i us envio una abraçada i un petó amb sabor a xocolata.
Carnestoltes 3
Carnestoltes 2
Carnestoltes 1
Aquest dijous dia 16 de febrer hem celebrat la festa del Carnestoltes. A la tarda els alumnes de l’ escola hem vingut disfressats de casa . Una vegada hi hem sigut tots i juntament amb algunes mares i pares hem acompanyat la Carnestoltes.
A casa sola.Blau
Un matí de fa dos setmanes la meva mare i la meva padrina se’n van anar a Menorca a veure uns familiars i s’hi van estar tot el cap de setmana.
El dissabte al matí quan em vaig aixecar , em vaig fer l’esmorzar ,una sucada amb melmelada. Estava molt bona.
Després la mare em va trucar per telefono per veure si estava bé.Al cap d’una estona vaig sortir a jugar amb les amigues pel poble.
A l’hora de dinar vaig fer un plat de macarrons amb tomata esta boníssim !
A les 4h plovia i no vaig poder sortir a jugar llavors vaig aprofitar per fer els deures per dilluns i mirar la tele.
Per sopar em vaig preparar un bon plat de sopa de verdures i a les 10 ja era al llit.
El diumenge em vaig llevar tard i em vaig posar a fer el dinar per totes tres perquè la mare i la padrina arribarien a les tres del migdia .
Quan van arribar a casa els hi havia preparat arròs amb verdures i els hi va agradar molt.Em van explicar tot el que havien fet i vist em van donar molts records dels cosins i familiars .
Blau 5é
Les figures del pessebre tornen a casa
Sembla que ningú se n’ hagi a donat però les figures del pessebre han marxat.
Després de gaudir del pessebre des de la segona quinzena de Nadal , per la Candelera, al més de febrer les figures del pessebre van tornar a casa, a les capsetes esperant un altre Nadal . Després de tants dies les figures estaven contentes de tornar a casa.
Missatge nº 4
Bona tarda nens i nenes,
He passat un cap de setmana genial! Ha fet un caloret que he
pres el solet i tot! Semblava Cubelles en comptes de Cubells!
Imaginant era a ……. la platja!
Estic força nerviós perquè jo em quedaria aquí però se que em
cremareu aviat, per això vull demanar-vos algunes coses:
Primer, vull que LLEGIU CADA DIA! AQUESTS GRANS, … n’ ha un
que no llegeix ni a la de tres, i la seva germana ni a la de
quatre…. Llegiu si us plau! I la resta seguiu llegint! Sabeu que els
Mestres us ho diuen per activa i passiva, feu-los cas…
I avui a la classe dels petits, què ha passat? No ha vingut el nen
aquell amb el pentinat tan extravertit , amb aquella bola al cap….
Ni tampoc el tot terreny, ni la nena dels ulls blaus…. Què passa?
M’abandoneu o què?
Bé, us voldria demanar que em feu cas, perquè avui…. On són les
ulleres que vaig demanar-vos en dijous? Ningú se’n recorda… ai!
Senyor! Viva la Pepa!
Apa, doncs demà ja podeu venir amb ulleres, un pentinat bonic i
maquillat com vulguis hauràs de venir!
Ep! Podeu agafar maquillatge a les mamis i papis! Jajajajja shhhtt
no digueu res! Jo de vegades ho faig quan no em veuen…
Així doncs, demà ja sabeu si voleu que estigui content què heu
de portar i com heu de venir, ben polits, maquillats, ulleres i
pentinat divertit! Un petonet i una abraçada!
Jo, La Reina
Judici a la Reina Carnestoltes 2
Senyor fiscal :
Ja veig que la cosa és seriosa. Així que vaig per feina. Acuso a aquesta Carnestoltes de portar la disbauxa i l’ anarquisme a aquesta escola. Aquesta escola que surava en una bassa d’ oli de tranquil•litat . Doncs aquesta setmana sembla una platja a l’ agost de tant soroll. I només faltaven aquests personatges que fan equilibris al teulat perquè els alumnes es distreguin encara més. Hi ha alguns que pugen molt més sovint que de costum a la Lluna i el costa baixar. No hi ha manera que es concentrin.
Senyora jutgessa :
A veure senyor fiscal. Sigui més concret que se li acaba el temps i només amb aquests arguments no podem condemnar la senyora Carnestoltes. Hi ha més acusacions ?
Senyor fiscal :
Mare de Déu si n’ hi ha d’ acusacions. Doncs el primer dia va fer venir els pobres alumnes amb un mitjó de cada mena. No sap ben bé vostè que suposa això. Doncs que ja tenen un parell de mitjons perduts. El segon dia ve fer venir els alumnes pentinats com si sortissin d’ una pel•lícula de por .Avui els he vist i he de reconèixer que alguns són molt imaginatius però ja han causat alguns accidents, gràcies a Déu sense massa importància però els mecànics tindran feina. Els pobres conductor que passaven per la carretera es menjaven la bàscula. Vostè creu ? I avui per acabar-ho de rematar , va i es presenten amb corbata. Quina dona! Que la cremin !
Senyora jutgessa:
Ja hi tornem a ser ! No hi ha manera que n’ aprengui ! Així doncs li retiro la paraula . Si el torno a sentir durant el que queda de judici el tirarem a la foguera. Així que doncs passem la paraula a la senyora Carnestoltes. A veure que ens vol dir sobre la seva actitud durant aquesta setmana a aquesta escola. Té la paraula senyora Carnestoltes.
Senyora Carnestoltes:
Em pensava que no podria parlar. Aquest fiscal tant rabiüt d’ on ve ? Suposo que es aquell impresentable que ha fet cremar aquest anys anteriors els meus companys Carnestoltes .Be, com tots sabeu aquesta és la setmana de Carnaval encara que en alguns llocs el Carnaval s’ allarga fins a Pasqua i en alguns llocs es Carnaval tot l’ any. En fi on anirem a parar ?. Com us deia, pares, mares,nens, nenes i mestres jo he vingut a aquesta escola de Cubells. I ara que dic de Cubells , aprofito per felicitar-vos del poble tant bonic que teniu. Si pogués quedar-me uns dies més ho faria . També he de dir que en aquesta escola m’ hi he trobat molt bé. El solet que entra pel matí fa l’ ambient molt agradable. I dels mestres que n’ he de dir ? .Doncs que s’ han portat molt bé amb mi, encara que a l’ inici els vaig espantar . I dels alumnes ‘ Que content estic de que hagi tingut la sort de venir a aquesta escola. M’ hi trobo molt bé. A la classe del grans m’ hi vaig trobar molt bé, però a la de primer i infantil estic millor que a casa. M’ han posat en una taula i m’ han donat un llibre per llegir. Això ha sigut fantàstic. Com he gaudit llegint ! M’ han comentat que el llegir és molt important, espero que ells continuïn llegint cada dia quan jo marxi .I a més d’ alimentar-me el cervell, també m’ han ofert menjar. Que content que he sigut aquesta setmana! El primer dia em van encantar els mijons de cada color i avui la corbata, però el que més m’ ha agradat han sigut aquests pentinats tant bonics…..
Senyora jutgessa :
A veure senyora Carnestoltes, faig tard. Així que vagi acabant.
Senyora Carnestoltes:
Ja acabo senyora jutgessa. Només li volia demanar, que si em podia quedar una altra setmaneta. És que m’ hi he trobat tant bé. Què em deixaria quedar una setmaneta més. Només serà una setmana.
Senyor fiscal :
Què diu aquesta impresentable ? Com és possible que tingui tanta…..
Senyora jutgessa:
No hi ha manera! Aquest home no aprèn n’ hi a la de tres. Li he dit que calli. Així , una vegada escoltat el fiscal i la senyora Carnestoltes , decideixo que la senyora Carnestoltes es pugui quedar una setmana més i que durant aquest temps al senyor fiscal se li prohibeixi venir al poble. No el vull veure fins el dia del judici. Ja sé que hauré d’ anular els passatges amb vaixell , però tot serà per un bon fi . Bona tarda a tots. Me’ n vaig a berenar al Roma.
Senyora Carnestoltes :
Moltes gràcies senyora jutgessa. Què contenta que estic ! Així doncs puc demanar que els alumnes portin pel dimarts unes ulleres de sol per continuar una mica la festa ?
Senyora jutgessa :
D’ acord i bona tarda !
Judici a la reina Carnestoltes 1
JUDICI A LA CARNESTOLTES
Senyora Jutgessa :
Senyores i senyors, nens i nenes, avui dia 16 de febrer de 2023, ens trobem aquí reunits per jutjar la senyora Carnestoltes. Aquest judici és molt important, per tant, prego molt silenci. En cas contrari em veuré obligat a expulsar el qui enraoni o faci soroll .Té la paraula el fiscal. Comença la sessió!
Fiscal acusador :
Ja hi tornem a ser com cada any !. Ja n`estic tip que aquests impresentables de Carnestoltes em faci perdre una tarda del meu temps per venir a aquest poble….a aquests se’ ls hauria de cremar sense judici. Que s’ han pensat aqu……
Senyora jutgessa:
PROU !, PROU! I PROU! Ja torna a fer com cada any que no para d’ insultar aquesta gent. No li permetre cap altre insult . Què s’ ha pensat vostè ? Què és el jutge . Comença malament senyor fiscal, a veure si el jutjarem a vostè per injúries en lloc d’ aquesta pobra dona que de moment no ha obert boca. Així que faci l’ acusació i vagi per feina que he d’ agafar l’ autobús a la parada del Roma. També , he de fer la maleta per tornar a ses illes. No els hi he dit,// però jo visc a Formentera i el trajecte amb vaixell es fa llarg .Així que senyor fiscal , vagi per feina !
Fiscal acusador:
Com deia abans aquesta individua ha vingut a contorbar la tranquil•litat d’ aquesta escola apareixen d’ imprevist un migdia a la tarda. No recordo amb els anys que vinc a fer de fiscal que cap Carnestoltes hagi aparegut al migdia. Normalment són més puntuals i arriben la nit abans. Ves a saber d’ on ve ? Quin ensurt que es van donar els pobres mestres i els pobres alumnes quan la van veure a la tarda. Això no pot ser.
Senyora jutgessa :
Ja n’ hi ha prou senyor fiscal. No faci judicis de valor i vagi al tema. Només parla vostè i de moment no ha dit res . Només xerrameca. Ja m`està pujant la mosca a la punta del nas i estic perdent la paciència . No l’ avisaré més i el faré fora a vostè . Vol fer el favor de concretar en què s’ acusa a aquesta pobra dona que de moment no ha dit ni piu. VA! Vagi per feina !
Les figures del pessebre tornen a casa.
Després de gaudir del pessebre des de la segona quinzena de Nadal , per la Candelera, al més de febrer les figures del pessebre van tornar a casa, a les capsetes esperant un altre Nadal . Després de tants dies les figures estaven contentes de tornar a casa.
Ghandi
després de treballar la figura de Gandhi, en vam fer un mural . Esperem que les seves ensenyances ens acompanyin.
Els més petits
Un dia qualsevol dels més petits treballant a l’ hora del pati.
L’ Hugo fa 2 anys
El més petit, de l’ escola , l’ Hugo va fer dos anyets. Per celebrar-ho vam esmorzar coca amb xocolata desfeta. Felicitats petitó !
Tercer missatge de la Carnestoltes.
15 de febrer de 2023
BONA TARDA NOIS I NOIES,
He passat una nit força tranquil.la en aquesta classe de primer i d’ Infantil . He descansat plàcidament . Durant la primera hora he sentit soroll i els alumnes se n’ han anat , no he entès res. Tots els i les alumnes anaven molt bonic. Un m’ ha semblat que portava un pentinat molt estrany i un altre semblava que hagués tingut un electroxoc .
A la segona hora ha aparegut una noia que parlava un llenguatge estrany. Després he entès que es veu que és un llenguatge que es parla en unes illes de l’ Oceà Atlàntic. He vist que els alumnes estaven força motivats.
He vist que aquests alumnes de P3 són molt ambient. Sempre amb ganes de xerrar. Aquest altre noiet que portava unes cuetes laterals m’ ha semblat que estava una mica avorrit , tot i que sembla que aquest nou llenguatge li agrada força. Cal que els alumnes de p3 li donin una mica més d’ alegria. Viva la Pepa !
I d’ aquestes princeses de primer que n he de dir ? N’ hi ha una que llegeix molt bé i les altres cal que no s’ oblidin de LLEGIR CADA DIA a casa. El papa i la mama sempre han d ‘ estar a punt o sinó , potser els hauré de renyar ben renyats.
M’ ha agradat molt el pentinat que portava aquesta nena moreneta, aquest pentinat de color lila m’ ha encantat. I que en direm d’ aquest pentinat arrissadet ? Em sembla que el mestre en compraria un parell de quilos….o no. I d’ aquesta princesa que llegeix tant bé. Anava molt bonica. M’ ha agradat molt ! I després ha passat un fet molt estrany una noieta que no s’ havia canviat el pentinat, després ha aparegut amb unes cuetes molt boniques. No sabria dir que ha passat ?
Durant l’ hora del pati he pogut veure que tots anaven molt bonics. He trobat força original aquestes cuetes en forma de magdalena. Suposo que no seran per menjar ? El seu company de curs no li he vist gaires canvis, però m’ ha semblat que algun problema ha tingut durant el matí perquè ha sortit tard al pati. Possiblement problema de deures ? Serà així ? Em sembla que sí.
Aquesta alumna de quart i les dues de segon també anaven molt boniques, encara que la de quart no es notava massa perquè aquests cabells sembla que són difícil de domesticar. M’ ha sorprès que la noieta de segon de les cuetes ha sortit molt de pressa al pati . Suposo que deu haver treballat més que els altres dies . I la moreneta em sembla que feia algun viatge al satèl•lit Lluna perquè ha sortit tard al pati. Haurem d’ evitar que agafi coets per pujar a la Lluna o sinó l’ haurem desplaçar al quarto de gimnàstica a veure si espavila.
Els més petitons de tots , com no podia ser de cap més manera, continuen alegres com sempre.
Bé doncs, prou xerrameca i anem per feina. Demà em sembla que és el dia més important per mi ja que he sentit els altres Carnestoltes d’ any a que era el dia que hem portàveu a donar una volteta pel poble. A veure, com anirà tot plegat ?
Bé doncs , per demà caldria que tots vingueu amb una corbata . D’ acord ? I recordeu que també cal el mitjó de cada color i el bonic pentinat que heu portat avui. I per la tarda heu de venir disfressats de casa. Els que us quedeu al menjador cal que porteu la roba de disfressa i al migdia després de dinar les monitores us ajudaran a disfressar-vos .
Així que fins demà ! Visca el Carnestoltes !
Cubells, dia 15 del segon més del’ any MMXXIII
Segon missatge de la Carnestoltes
14 de febrer de 2023
BONA TARDA NOIS I NOIES,
Aquest matí he observat que els alumnes de la classe dels grans estaven a la Lluna de forma generalitzada. Tenim d’ entrada una alumna que llegeix força malament. Veig que el mestre està força enfadat perquè no s’ esforça gaire . A partir de demà si continua sense esforçar-se farà lectura amb els alumnes de primer i potser els de primer els haurem de fer venir a la classe dels grans. A veure si t’ esforces una mica més o el carro bolcarà . Aquesta altra noieta de trenes negres, semblava que aquest matí tenia una mica de fred, però m’ he adonat que llegeix força bé. Sembla que a casa també ho fa. A l’ hora de matemàtiques ha escrit alguna bajanada però en general he vist que a treballat força bé.
I què en direm d’ aquesta altra noieta que ahir pel matí no va venir i que no ha fet els deures. Fins hi tot jo tinc força idees per fer textos. Cal una mica més d’ imaginació. Escriure és molt senzill. En els contes pot passar tot, això si a poc a poc i sense córrer. A veure si va millorant perquè compto que no pararà de fer textos fins que n’ aprengui. Ànims, que no és tan difícil !
I què en direm d’ aquests alumnes de 6è. De moment tenen les divisions de decimals una mica entravessades . A veure com continua la cosa ?. Com s’ aprèn a fer divisions de decimals ? Doncs fent-ne , no se’n pot aprendre de cap més altra forma. Així que , A POR ELLAS !!
Em sembla que demà aniré a passar el dia a la classe dels mitjans. He sentit que una alumna molt eixerida li ha preguntat al mestre a veure si hi podia anar . Doncs si , ja li enviaré un wats al mestre perquè demà m’ hi porti. Què m’ hi voleu a la vostra classe ?
Aquesta nit he donat una volta per l’ Escola i m’ ha agradat molt. He gaudit a la classe dels més petits jugant amb les seves joguines.
Aquest matí he vist que tots anàveu molt bonics amb un mitjó de cada mena , m’ han agradat molt . Bé per demà podríeu venir tots amb un PENTINAT ORIGINAL. A veure com us quedarà?
Sense res més , espero que aquesta setmana que estic amb vosaltres us estigui agradant i que per damunt de tot encara que és una setmana de festa, cal també treballar quan som a l’ escola i quan teniu deure. Jo de joveneta, era molt aplicada i llegia i feia textos com una màquina. Així que fins demà!
Cubells, dia 14 del segon més del’ any MMXXIII
Primer missatge del Carnestoltes. La Carnestoltes
13 de febrer de 2023
BONA TARDA NOIS I NOIES,
Ja tornem a ser a la setmana de Carnaval i com correspon a un bon Carnaval no tot faltar-hi un o una Carnestoltes. Vam rebre l’ ordre d’ acudir a aquest petit poble de la Noguera el divendres passat. Pensava que podíem arribar durant el cap de setmana , però hi ha hagut problemes tècnics amb un tren que vaig agafar i que no va poder passar pel túnel. Això ja em va suposar un retard que no he pogut superar. I per acabar-ho d’ amanir resulta que vaig agafar un taxi que en lloc de portar-me a Cubells, em va portar a Cubelles. És a dir un autèntic desastre. L’ única solució que tenia ,degut a que ja era mitja nit ,era fer auto-stop . Amb un fred que pelava m’ ha agafat un motorista que m’ ha portat fins a Lleida . He anat a l’ estació d’ autobusos i a les 11 del matí sortia un autobús de l’ Alsina Graell d’ Auto Transports que m’ ha portat fins aquí a l’ escola Sol Naixent de Cubells. He vist que ja hi havia nens i no hi havia manera d’ entrar.
Aprofitant que els mestres estaven despistats, alguns alumnes havien anat a dinar a casa seva i que altres estàveu al menjador he aprofitat per entra i m’ he posat a redactar a l’ ordinador una conferència que he de fer una vegada passat el Carnaval si es que se m’ indulta.
Com podeu veure aquest curs no ha vingut un Carnestoltes. Estan tots esgotats i una mica vellets ja que porten molts anys treballant a destajo . Aquest any he vingut jo, una Carnestoltes d’ ulls verds. Què us sembla ? Us agrado ? A més no us heu adonat que vinc molt mudada ?Per cert em dic Sofia. Pels amics Sofi.
Bé anem per feina. He vist aquesta tarda que en aquesta classe hi ha pocs alumnes. Sembla que hi ha una taula buida. He sentit que comentaven que falta una nena que es diu Elisabeth. A veure si demà la conec, igual que els altres alumnes de l’ escola . Em sembla que n’hi ha alguns de molt petits que potser em faran la vida impossible. Doncs a resistir.
Avui he conegut aquest quatre alumnes. N’ hi ha un parell aquí davant que xerren molt. Potser els haurem de posar un …millor no ho dic. Avui he sentit a dir al mestre que sembla que han treballat força. A veure si sempre ho fan així!
Aquest altres dos m’ ha semblat que tenien alguna dificultat amb les divisions amb decimals, però , com sempre, espero que ho superin. I aquest alumne de la Sagrada Família que sembla que no redactaven massa, cal que continuï fent més texts.
Bé doncs, i per acabar aquest dia de tràfec que porto per demà hauríeu de venir amb un mitjó de cada color. A veure com ho combineu . Ah, aquests petits també cal que ho portin. Una vegada llegit aquest missatge m’ hauríeu de deixar descansar una estona eh, com ho veieu ?
Bona tarda i descanseu !
A Cubells , dia 13 del segon mes de l’ any MMXXIII
HEM FET UN PLANETARI
Aprofitant que amb els alumnes de 5è hem treballat l’ Univers, hem muntat un planetari que hem penjat a la pissarra. Aquí teniu les imatges
EL GOS ABANDONAT.ELISABETH
Hi havia una vegada una gossa que es deia Laila. Tenia el cos prim l,a cara rodoneta i els ulls de color marró i negre. Tenia les potes curtes iel pel de color marró i negre. Era agradable i juganera. Tenia un any. Vivia en un petit poble que es diu Foradada . No tenia amos, estava abadonada.
S’alimentava de les sobres de les escombreries i d’algunes coses que li donaven els veins. Un dia quan anava passejant va veure un conill i el va perseguir fins arribar al bosc. Quan va aixecar el cap es va adonar que s’havia perdut. Va començar a buscar algun poble però cada vegada es trobava més lluny de casa. Al mig del bosc va escoltar uns sorolls. En aquell moment van aparèixer alguns porcs senglas molt enfadats. Tenien gana.
Els porcs senglars van rodejar a la gossa. La gossa va pensar <<com ho faré per escapar-me?>>.De repent van escoltar persones que feien una acampada i els porcs senglars van fugir. La gossa va anar cap a on eren les persones perquè tenia molta gana. Quan les persones la van veure li van donar menjar.
Al dia següent les persones van portar a la gossera més propera que hi havia. A la gossera la van cuidar molt bè. Un dia una familia que volia una gosseta la va adoptar i la van cuidar molt bé . La Laila estava molt contenta amb ells.
NOM:Elisabeth
DATA:23/02/2023
CURS:4t
EL GOS ABANDONAT ,JOEL
Hi havia una vegada un gos.Tenia el cos prim i alt.La cara rodona, els ulls verds , el nas punxegut,les potes curtes i el pèl suau i gruixut.
Era intel·ligent i agradable.Era jove.
Vivia en una casa d’ una ciutat.Els seus amos eren dos fills,la mare i el pare.
Cada dia el fill anava a passejar al gos al parc de gossos.
Un dia quan estava passejant es va oblidar de posar-li la corretja i quan se’n va adonar el gos havia desaparegut . El nen va buscar al gos durant una hora i no el va trobar . Aleshores el nen va marxar a casa i va explicar que havia perdut el gos.Tots es van posar trists.Van decidir no buscar-lo ,deixar-lo per lliure i que l’aculli una altra família.
Dos mesos després quan el gos estava caminant va trobar un home trist perquè volia un gos.Quan va obrir els ulls,va veure el gos que ell volia tenir.
L’home pensava que algú li havia deixat el gos. Va anar al veterinari i li va preguntar si sabia de qui era el gos . El veterrinari els va dir que era d’una família de dos filla,el pare i la mare.
Va anar a casa d’aquella família i els va dir que vigilessin més al gos. L’home els va donar el gos i tots es van posar contents.
EL GOS ABANDONAT . BLAU
Hi havia una vegada una gossa que es deia Duna , tenia uns dos anys era joveneta. Prima i alta , tenia la cara allargadeta i bonica .Ela seus ulls eren de color blau , el nas petitet i negre. Era molt boneta i juganera de caràcter .Vivia en un pis d’una ciutat molt gran.Els seus amos eren una parella jove d’uns trenta anys.
A l’estiu els amos de la Duna volien anar de vacances un mes a Tailàndia a un poblet petit . Van pensar que en farem de la Duna no ens la podem emportar.
Van comentar com que a la ciutat hi havia moltes gosseres la podien deixar al carrer perquè la recollirien i li donarien menjar. L’endemà a trenc d’alba la van deixar al carrer tota sola i sense menjar.
La Duna estava molt trista perquè s’estimava molt als seus amos . Va passar molts dies passejant-se per la ciutat buscant menjar i un lloc per dormir mentre els propietaris estaven de vacances .
Alguns veins li donaven menjar .Un dia un veí va trucar a una protectora d’animals .Els de la protectora al cap d’unes hores la van venir a buscar i se la van emportar.
Quan van arribar a la gossera els voluntaris la van posar amb d’altres gossos del mateix caràcter per no haver-hi problemes .
La Duna va fer nous amics però encara enyorava als seus amos .Feia dos mesos que estava allí .Quan una família, l’Isma el pare la Roser la mare i el Martí el fill ,van anar a buscar un gos per adoptar .De seguida es van agradar i quant van tenir els papers llestos se la van endur a casa .Totes les vacances de la seva vida les van fer junts .
Els seus antics amos quan van tornar de Tailàndia es van sentir malament.
Blau 5é
Setmana de fred.
La setmana passada va ser de les setmanes més fredes de l any. Vet aquí alguna imatge
La Palma, una bruixa escabellada.
TÍTOL :
AUTOR/A :
EDITORIAL :
PERSONATGES :
RESUM
-1.-Com era la Palma ?
-Què va fer amb la màquina de gelats ?
-Quan va arribar la tardor i va començar a ploure quin encanteri va fer ?
-Com que no parava mai i estava molt estressada , què li va passar ?
-Ho va poder solucionar ella sola ? I els fantasmes dels seus avantpassats ?
2.- Qui era en Pol ?
-Per què el gosset rebia el nom d’ Aratorno ?
-Com arribava a casa ? – Què feia aleshores en Pol ?
-Què va passar un dia ?
-A qui va anar a veure en Pol per saber on era el gosset ?
-D’ on va arribar l’ Aratorno ?
3.-Què li havia passat a l’ Aratorno ?
4.-En pol va provar tota mena de locions per suavitzar els cabells de la Palma i ho va aconseguir ?
-Quan es van desenredar els cabells de la Palma ?
QUINA PART DEL CONTE T’ HA AGRADAT MÉS ?
A QUI EL RECOMANARIES ?
Gandhi. Somni complert però tristesa final.
Avui, di marts acabarem de treballar la figura d’en Gandhi. Els anglesos , finalment, reconeixen i accepten la independència de l’ Índia, però el preu és molt car,
1.- Com que l’ Índia va quedar partida en dues parts, aquestes parts van rebre els noms de Pakistan i Índia. A qui li va tocar cada part ?
2.- Què van haver de fer milers de musulmans ?
-I milers d’ hindús ?
-Què passava si es trobaven pel camí ?
-Com creus que estava en Gandhi ? – Per què ?
3.- Què va decidir Gandhi per aturar aquestes baralles entre musulmans i hindús ? – Se’n va sortir?
-Què va passar el 30 de gener de 1948 ? – Per què ho van fer ?
-4.-Quanta gent va acudir al seu funeral ?
–Per què creus que tots els presidents i reis del món hi van assistir ?
-Quina és la més gran ensenyança que ens ha donat Gandhi ?
-Com creus que seria el món si hi hagués moltes persones com en Gandhi en l’ actualitat?
–
La Chloé fa 7 anys.
El dia 2 de febrer la Choé va 7 anyets. Per molts anys , petita !! Vet aquí les imatges.
Save the Children 3
Save the Children 2
La Cursa Save the Children 1
El dimarts dia, 31 de gener, vam celebrar la cursa de Save the Children . Aquest any dedicat a la Pau. Vet aquí algunes imatges.
Un símbol de la Pau, GANDHI.
Al llarg d’ aquesta setmana estem treballant uns del referents de la Pau, en el nostre cas en GANDHI.
Després de tornar a l’ Índia i quan tenia 60 anys, en Gandhi va pensar quina seria la millor manera de protestar contra els anglesos. Va desobeir les lleis angleses injustes però de manera pacífica.
Després de fer la lectura del text que tens al davent respon a les següents preguntes.
1.-Quina és la cosa que necessitaven més els pobres que els rics ? – Per a què la necessiten els pagesos ? – Per què els era difícil aconseguir-la ?
2.-Què va decidir fer en Gandhi ? – Quants quilòmetres van recórrer ?
3.-Per què el van tancar a la presó ?
-Per què el van alliberar el gener de l’ any 1931 ?
4.- Per què en Gandhi pensava que el seu moviment de protestar era semblant a la feina d’ un pagès ?
5.-Com l’ anomenaven els indis ? – Per què creus que era així ?
-Quan feia una xerrada quantes persones arribaven a escoltar-lo ? – Com ho veus ? Per què ?