ESTER BERTRÁN a través d’un correu, m’ha donat a conèixer una forma diferent de treballar la lectura, la comprensió i d’altres continguts de llengua APROFITANT ELS MATEIXOS TEXTOS ELABORATS PELS ALUMNES A L’AULA que, segons l’Ester, a vegades no tenim massa presents i tendim a recórrer a contes tradicionals o narracions d’altres escriptors.
Incorporar activitats a través de textos elaborats pels mateixos alumnes pot ser també una activitat molt gratificant.
L’Ester planteja diferents tipus d’activitats:
- Pensar i escriure el títol de cada redacció.
- Omplir buits i buscar la paraula més adequada segons el context.
- Realitzar activitats complementàries com buscar els noms comuns i els noms propis, trobar diferents categories gramaticals, dibuixar alguna escena important…
- Llegir en veu alta les seves pròpies produccions o les dels seus companys/es.
A continuació, us presento el material de l’Ester amb els textos elaborats pels seus alumnes:
Però… com podem ajudar als alumnes a generar les seves pròpies històries i narracions?
La mateixa autora (l’ESTER BERTRÁN) ha creat un SUPORT VISUAL EN IMATGES per tal que “els alumnes desenvolupin la seva imaginació i la seva creativitat lingüística“ i donar-los un reforç per generar les seves pròpies històries i narracions. L’Ester també ens recorda la importància de l’expressió oral abans de començar a escriure.
El material de l’Ester consta de 7 làmines per confegir 7 històries diferents a partir d’imatges que poden representar protagonistes, personatges secundaris i altres elements que poden aparèixer en una història.
Les imatges que ens proposa l’Ester són les següents:
Gràcies Ester per compartir aquest material tan complet!
Moltes gràcies per compartir els materials!!!!