JOCS DE LLENGUATGE: LECTURA, COMPRENSIÓ I CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

Una gran col·laboradora d’aquest bloc, la SÍLVIA SÀNCHEZ ha creat materials per treballar la consciència fonològica, la lectura i la comprensió i els ha volgut compartir a través d’aquest bloc. Moltes gràcies Sílvia per tot aquest material i per oferir-nos recursos tan útils a les nostres aules. És realment impressionant la feina que has estat realitzant!

MEMORY PARAULA-IMATGE. Per mitjà del joc de les parelles, l’alumne ha de relacionar el dibuix amb la paraula corresponent.

COMPTAR LES SÍL·LABES O LES LLETRES D’UNA PARAULA. A partir d’una imatge i d’una sèrie de caselles, l’alumne compta el nombre de síl·labes posant un cert nombre de fitxes segons el nombre de síl·labes de la paraula. La Sílvia comenta que el mateix material també pot servir per comptar el nombre de sons o bé per confegir paraules a partir de les seves grafies (amb grafies manipulables).

ASSOCIACIÓ IMATGE-FRASE. A partir d’una sèrie de pictogrames, l’alumne llegix la frase, la comprèn i la relaciona amb el dibuix corresponent. Una bona manera de fomentar la comprensió lectora a partir de frases senzilles.

ORDENAR LES LLETRES. Ordenant les lletres de les paraules, es pot confegir el nom de la imatge corresponent.

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Comprensió, Consciència fonològica, Jocs, Lectura, Llengua, Materials i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *