JO ESCRIC, TU DIBUIXES: UNA ACTIVITAT D’ESCRIPTURA I COMPRENSIÓ LECTORA

paisatge nevat

Aquest curs estic fent català amb alumnes de 3r de primària i un dels meus objectius és anar incorporant i generalitzant les normes ortogràfiques i els continguts de morfosintaxi en l’expressió escrita dels alumnes.

Per aquest motiu, he dedicat tres sessions de treball a la següent activitat:

llegir1a sessió: se’ls passa als alumnes la descripció d’un dibuix i, tot seguit, han de dibuixar allò que se’ls descriu fent un exercici important de comprensió lectora. Després, entre tots, comprovem quin dibuix s’ha acostat de manera més fidel a la descripció donada. La mestra, en aquest cas, disposa del dibuix que li fa de model per generar la descripció. Així transmetem als alumnes la idea sobre com ha de ser un text descriptiu.

2a sessió: cadascun dels alumnes escriu la escriuredescripció d’un dibuix (es pot utilitzar, com a suport, un dibuix-model repartit a l’atzar entre els alumnes). Quan han acabat la descripció, es reparteixen de manera aleatòria els diferents treballs entre els alumnes de l’aula.

dibuixar3a sessió: els alumnes han de dibuixar el dibuix que han descrit els seus companys de la manera més fidel possible. Després, comproven junts el resultat amb el dibuix original i comenten el procediment i el resultat final.

Jo he utilitzat la imatge que acompanya aquest article per tal que els alumnes dibuixessin la descripció donada. Aquí la teniu per si també la voleu utilitzar:

“Al cantó dret del full, hi ha una casa de fusta però només en podem veure una part: un tros de la teulada nevada i una paret. Al mig de la paret hi ha una finestra partida en quatre parts. A l ‘altra banda del paper hi haun ninot de neu que porta un barret de llana, una bufanda, dos ulls rodons i una boca somrient. Els braços del ninot són dues branques, una a cada cantó del seu cos. Al fons del paisatge hi ha dues muntanyes, una al costat de l’altra. Als dos cims hi ha una mica de neu. Davant de la muntanya de l’esquerra hi ha un turó i, sobre del turó, s’hi veu una caseta petita que només té una porta. Entre les dues muntanyes hi passa una carretera amb una furgoneta que va cap a l’esquerra. Al cel, al mig de les dues muntanyes, hi ha una una plena.”

Clicant sobre el dibuix del paisatge podreu accedir a la font original i obtenir altres paisatges per generar descripcions. També podeu utilitzar imatges en color per tal que els alumnes hagin d’incloure aquesta qualitat en les seves descripcions.

Val a dir que als alumnes els ha encantat l’activitat i, el més important, han gaudit aprenent!

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Comprensió, Escriptura, Expressió, Gramàtica, Imatges, Jocs, Lectura, Llengua, Ortografia i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a JO ESCRIC, TU DIBUIXES: UNA ACTIVITAT D’ESCRIPTURA I COMPRENSIÓ LECTORA

  1. Eugènia diu:

    Hola Yolanda!
    Sóc seguidora del teu bloc i m’encanten tots els materials i recursos que publiques.
    Si et passes pel meu bloc hi trobaras un regalet per tu.
    Gràcies per compartir!
    Fins aviat! 😉

    Eugènia

  2. Mª José diu:

    Gràcies per aquest material, que ens ajuda a enriquir la nostra tasca.

  3. Pepa diu:

    Que haig de fer per poder rebre i conectar-me amb vosaltres
    Faig suport a primaria

  4. Hola Pepa,
    pots contactar amb nosaltres a través d’un comentari al bloc, a la pàgina del facebook o a través del correu electrònic blocrecursosee@gmail.com
    Per poder rebre, has de mirar-te els materials del bloc i, si es poden descarregar, accedir a l’enllaç del google drive.
    Espero que t’hagi servit d’ajuda.
    Salutacions,
    Iolanda Roset

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *