LES SÍL·LABES AMAGADES: UN RECURS A LA LECTOESCRIPTURA

Al bloc ORIENTACIÓN ANDÚJAR, un espai amb un munt d’activitats i enllaços a recursos educatius fantàstics, he trobat un recurs que m’ha encantat: un recull de fitxes amb activitats per treballar la consciència sil·làbica i millorar el nivell de lectura i escriptura dels nostres alumnes.
Activitats especialment indicades per treballar amb alumnes sota sospita de dislèxia però que també pot servir per treballar processos lèxics necessaris per adquirir una bona lectura i escriptura.
A partir del material presentat en aquest portal educatiu, he decidit adaptar al català les activitats i adaptar el seu nivell a les necessitats dels meus alumnes.

Síl·laba Amagada

El material que us comparteixo segueix les orientacions i el model dels autors d’Orientación Andújar: una taula amb diferents columnes.
A la primera columna hi ha una paraula a la qual li manca una síl·laba (inicial, del mig o del final), tot seguit hi ha tres columnes, cadascuna d’elles amb una síl·laba per tal de pintar aquella que completa la paraula i, per acabar, una última columna buida on cal escriure correctament tota la paraula.
Per facilitar la comprensió dels alumnes, els hi dóno un exemple com a guia.

Espero que us agradi i…us encoratjo a visitar la pàgina d’Orientación Andújar, visita gairebé obligada per tots aquells que tenim ganes d’innovar i buscar nous recursos per atendre la diversitat.

Per accedir al material en format Word podeu clicar sobre la imatge que acompanya aquest article o clicant AQUÍ.

SÍLVIA SÀNCHEZ ha adaptat la plantilla i ha creat aquest nou material. Moltes gràcies Sílvia:

Accés directe al material original (en castellà) elaborat per Ginés i Maribel, del bloc Orientación Andújar clicant AQUÍ. 

A la meva escola he estat treballant el material en format WORD amb els alumnes de Tercer de Primària però, en aquest cas, hem utilitzat l’ordinador. Havien de pintar la síl·laba amb el pot de pintura i escriure la paraula amb el teclat. Una bona manera d’aplicar les TIC a l’àrea de català. Els ha encantat! Al final, els alumnes que han acabat abans, han pogut escriure frases amb les diferents paraules.

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Consciència fonològica, Escriptura, Lectura, Llengua, Ortografia, Vocabulari i etiquetat amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

9 respostes a LES SÍL·LABES AMAGADES: UN RECURS A LA LECTOESCRIPTURA

  1. Olga diu:

    Gràcies maca!!! m’anirà molt bé.
    Merci 😀

  2. Hola,
    No puc obrir l’arxiu word, diria que no està bencompartit,.

  3. silvia sànchez diu:

    hem podeu dir, com s’obre un document word, és que clico a la paraula aquí i no se’m descarrega.merci

  4. yroset diu:

    Hola Sílvia i David!
    Hi havia un problema amb l’enllaç que espero que ja estigui solucionat.
    Com deia en David, no havia enllaçat bé el material amb el document.
    Espero que ara sí que hi pogueu accedir sense dificultats.
    Ja em direu!!!
    Salutacions,
    Yolanda Roset

  5. silvia diu:

    continuo sense poder obrir, es necessita algun programa especial?

  6. yroset diu:

    Hola Sílvia!
    Te l’envio per correu electrònic. Ja intentaré esbrinar el problema.
    Salutacions,
    Yolanda Roset.

  7. yroset diu:

    Hola David,
    te l’envio per correu electrònic.
    En principi hauríeu d’accedir al google drive i poder-vos descarregar el material sense problemes.
    Mentre esbrino què deu estar passant i busco una solució, te l’he enviat al correu.
    Una abraçada i gràcies per avisar.
    Yolanda Roset.

  8. montse diu:

    Gràcies. Sóc mestra d’anglès i aplicaré aquesta brillant idea a la meva aula. Mentrestant, em va genial pel meu fill, que tot i estar cursant 1r d’EP, li encanta llegir i fer fitxes de certa dificultat. Té certs problemes de parla i comprensió i “jugar” amb les lletres i els sons el motiva i el fa practicar dia a dia. Felicitats per la iniciativa.

  9. Anna Urpina diu:

    Només hi ha un full de word o n’hi ha varios? M’agradaria tenir-ho… es un material excel.lent!
    anna

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *