La “Lluna” autora del bloc “UN POLSIM DE SAL” ha volgut compartir un material que ella mateixa ha elaborat i que té per objectiu treballar la CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA fent que els alumnes siguin conscients de la importància que tenen els sons dins de les paraules i s’adonin que, si canviem una lletra, automàticament també canvi el significat de la paraula.
El material que ella ha elaborat parteix del treball amb paraules de 3 lletres amb recolzament visual per treballar a l’aula d’Educació Infantil però segons la mateixa autora també es pot adaptar amb paraules més llargues i sense tenir el suport del dibuix. Els alumnes també poden tenir totes les lletres de l’abecedari per confegir o només disposar d’aquelles grafies que els siguin necessàries, d’aquesta manera també ens podem adaptar a la diversitat.
No deixeu de visitar el seu bloc: hi trobareu idees tan genials com aquesta molt útils per treballar de manera manipulativa amb els nostres alumnes. Un autèntic recull de “receptes màgiques per Educació Infantil“. US EL RECOMANO!
Moltes gràcies pel teu treball Lluna i per decidir compartir-lo amb tots nosaltres! SEGUIM CONSTRUINT!
(La imatge que acompanya aquest article està extreta del bloc UN POLSIM DE SAL)
Podeu seguir treballant la consciència fonològica i els canvis de fonema amb un material publicat fa un any en aquest mateix bloc: “QUIN FONEMA HA CANVIAT?” (cliqueu sobre la següent imatge per accedir-hi):