LA CISTELLA DE BÀSQUET: UNA MOTIVACIÓ PER LA LECTURA

El servei ESE d’Osona (Equip de Suport a l’Escolarització) han elaborat una adaptació de “l‘ascensor sil·làbic presentat en aquest bloc (hi podeu accedir clicant AQUÍ).

El funcionament del material és el mateix que l’ascensor. L’alumne comença a llegir per la última paraula o síl·laba de la llista i va pujant el cartró de lectura mentre va llegint les paraules. En aquest cartró hi ha una pilota de bàsquet enganxada amb velcro per tal que es pugui manipular. Quan s’arriba a la última paraula, es desenganxa la pilota i…es fa passar per dins de la cistella de bàsquet (prèviament cal haver-hi fet un forat).

Una manera motivadora d’aprendre a llegir que es pot adaptar fàcilment amb síl·labes, paraules, frases…depenent del nivell de lectura de l’alumne.

I com que una imatge val més que mil paraules…mireu les fotografies:


Breu demostració en format vídeo. Sessió de lectura de síl·labes amb una alumna de l’escola:

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article ha estat publicat en Adaptacions, Fluïdesa, Lectura, Materials. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *