FRASES AMB DIBUIXOS I ETIQUETES PER CONFEGIR

Seguint amb la idea de crear nous materials i recursos per ajudar els nostres alumnes a estructurar i organitzar correctament una frase, la IOLANDA CRUEL torna a col·laborar en aquest bloc enviant-nos una proposta de treball molt interessant.

Es tracta d’un seguit de frases on hi ha unes paraules substituides per dibuixos. La Iolanda utilitza aquest material juntament amb una sèrie de paraules per confegir (articles, verbs, conjuncions, noms…) que ha preparat per imprimir-los en etiquetes de 70 x 35 mm.
La mateixa Iolanda explica:

“El que treball que jo faig és llegir primer la frase amb imatge i després confegir les frases amb ajuda de les etiquetes i substituint els dibuixos per la paraula corresponent.
És un material molt senzill però a mi em funciona perquè la nena amb la que ho treballo té moltes dificultats.”

A continuació podeu veure el material de IOLANDA CRUEL amb les frases amb dibuixos.

Us podeu descarregar tot el material (frases amb dibuixos i etiquetes) clicant al següent enllaç del Google Drive del compte del bloc: https://drive.google.com/drive/folders/0B9pKlAR1VOdJN1IxUUZ6Sy13M1U?usp=sharing Esperem els vostres comentaris!

(La fotografia que acompanya aquest article ha estat realitzada i enviada per Yolanda Cruel Biosca)

CRISTINA TORRA em comenta en un missatge que aquest material… “també m’ha servit per elaborar-ne un altre de semblant adaptat al ritme de lectoescriptura que estic fent jo. A més de les etiquetes de les paraules he afegit les fitxes amb la pauta per escriure la frase sencera pels nens amb menys dificultats i també els cartronets de les frases com a solució o simplement com a llibre de lectura.”

Aquesta és l’adaptació que la CRISTINA utilitzant el material elaborat per Yolanda Cruel. Moltes gràcies Cristina! DESCÀRREGA DEL MATERIAL DE LA CRISTINA DES DEL SEGÜENT ENLLAÇ: https://drive.google.com/open?id=0B9pKlAR1VOdJSGN5dnpOeXJERDQ

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Acollida, Comunicació, Escriptura, Llengua, Materials, Vocabulari i etiquetat amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

152 respostes a FRASES AMB DIBUIXOS I ETIQUETES PER CONFEGIR

  1. Ester diu:

    Bona nit! Primer em presentaré, em dic Ester Bertrán i sóc una mestra de Bcn que treballa amb nens amb certes dificultats a les àrees fonamentals. M’ interessaria el teu treball d’ etiquetes, consider que és un material fantàstic i pràctic per treballar amb aquests nens. Considero que tens molta iniciativa i creativitat al ‘ hora de muntar una activitat. Gràcies per compartir-lo amb els mestres.
    una abraçada
    Ester Bertrán

  2. anna diu:

    Hola,
    actualment estic de baixa per maternitat però m’he d’incorporar aviat a l’escola, així que ja estic preparant i buscant material que em pugui ésser útil. La veritat és que aquest material crec que m’anirà bé amb un dels meus futurs alumnes, alumne amb moltissimes dificultats en la lectoescriptura, pobresa lèxica, dificultat en el llenguatge oral… Espero que no us sigui molta molèstia enviar-me el material, estaré molt agraïda.
    Mil gràcies

  3. Marta diu:

    Hola!
    M’interesseria poder utilitzar aquest material a la meva aula de P5. El trobo molt interessant i diferent per poder treballar l’estructura de frase.
    Moltes gràcies.

    Marta

  4. Eva diu:

    Em sembla molt interessant aquest material. Sóc mestra al cicle inicial i el treball de frases és molt important en aquest cicle. Em seria de gran ajuda aquest material. Us agrairia molt si me’l poguessiu enviar.
    Gràcies.

  5. Laia diu:

    HOla!
    Sóc mestra d’infantil però aquest curs m’ha tocat 2n de primària.
    Em trobo amb un nen que té un nivell de lectoescriptura de P5
    i estem buscant material per iniciar la lectura de frases curtes amb
    ajuda.
    Aquest material on es combina la frase amb el dibuix penso que li
    serà de molta utiitat
    Hi ha la possibilitat que se’m pugui enviar al correu? aquest o qualsevol
    material per treballar la lectura inicial.
    moltes gràcies !
    Laia

  6. dolors diu:

    Hola
    Sóc mestra d’Educació especial i em dic Dolors, treballo a l’escola de Taradell.
    En primer lloc us felicito pel treball que realitzeu, són activitats molt atractives pels alumnes, acostumo a visitar la web molt sovint . M’agradaria que em féssiu arribar aquest material ja que treballo la frase amb un alumne amb autisme i em pot ser molt útil.

    Gràcies i fins aviat
    Dolors

  7. Anna diu:

    Bona tarda,
    sóc logopeda i m’interessen molt els materials per treballarr l’estrucrura de la frase, tant a nivell escrit com oral! Si em feu arribar el material us ho agraïria!!
    Gràcies,

    ANNA

  8. Maria diu:

    Hola:
    M’ha semblat molt útil i interessant aquesta proposta de treball. Sóc mestra de CI i m’interessaria molt utilitzar aquest material amb alguns nens que presenten dificultats de lectoescriptura.
    Moltes gràcies
    Maria

  9. Raquel diu:

    Hola, sóc logopeda i sempre busco recursos a la web per treballar amb els meus nens. Aquest em sembla molt pràctic, fàcil de fer servir i manipulable. Me’l podeu enviar? Merci, per adelantat.

  10. Montse diu:

    Hola,
    en primer lloc felicitar a la Iolanda pel material.
    Sóc mestre de CI i tinc racons de treball. Si me’l podeu enviar em serà de molta utilitat!
    Gràcies a tu també Yolanda per aquest Bloc, del que en trèiem molt material i ens fas la vida més fàcil! 🙂
    Salutacions

  11. Begoña Plaza diu:

    Hola Iolanda, aquest material que has elaborat és molt interessant.
    M’agradaria fer-lo servir dins la meva aula (2n. de primària) perquè em seria útil amb 3 alumnes que comencen a fer frases.

    Moltes gràcies,

    Begoña.

  12. Roser diu:

    Hola sóc la Roser,
    He fet una ullada al teu material i el voldria utilitzar amb un nen que presenta dificultats en les àrees bàsiques. La idea és poder estimular-lo primer en llenguatge oral, ja que té problemes d’idioma i no estructura bé les frases. Jo ja faig material amb suport visual.
    Gràcies per compartir la feina i felicitats per aquest material fantàstic.

  13. yroset diu:

    Hola Ester, Anna, Marta, Eva, Laia, Dolors, Anna, Maria, Raquel, Monse, Begoña i Roser. Gràcies per comentar, per presentar-vos, per donar l’opinió sobre aquest recurs… El material que em demaneu ja està enviat al vostre correu electrònic i aprofito per animar-vos a col·laborar a enriquir aquest bloc ja sigui comentant altres articles, enviant materials, enviant adreces interessants, recomanant algun llibre, document o vídeo, explicant alguna experiència viscuda amb els alumnes…
    COMPARTIR ÉS CONSTRUIR així que qualsevol aportació és molt benvinguda.
    L’esforç conjunt és la nostra millor arma.
    Una abraçada a tots i totes,
    Yolanda Roset

  14. Mariona diu:

    Hola Iolanda!
    Primer felicitar-te per la teva feina molt interessant i motivadora per als alumnes!! de veritat!
    Sóc interina ” novata” i aquest any estic en una escola molt petita amb pocs alumnes i diferents cursos de P5 a 2n. Hi ha alumnes que els hi costa força expressar-se tant a nivell escrit com oral! Manca de vocabulari, confegir frases entre altres aspectes … l’escola aquest any no té cap especialista d’educació especial i la veritat que amb les teves activitats he trobat recolzament gràcies un cop més. Un cop supere el meu repte no dubtaré en comentar i compartir allò que m’ha anat bé. Hi ha cops que sinó he comentat ha estat per la meva poca experiència dins l’escola, de moment!!
    Fins aviat!

  15. Montse Jorda diu:

    Hola, sóc la Montse Jordà.

    Trobo aquest material molt interessant i crec que em podria anar bé per treballar amb un alumne de cicle inicial que té dificultats de lectoescriptura. Li costa molt la formació de frases i la separació en paraules.
    Gràcies per compartir la feina!

  16. Pablo diu:

    Hola, soc Pablo un mestre d’Educació Especial. La veritat que trobo les activitats molt interessant i pense que poden ser ideals per un alumne meu que té problemes en l’àrea de Llengua especialment en la composició i estructuració de frases.

    Gràcies per compartir el vostre treball!

  17. Sílvia diu:

    Hola!

    M’interesseria poder utilitzar aquest material amb els meus alumnes de P5, ja que trobo que ens pot ser molt útil per treballar la frase i la seva estructura. Moltes gràcies i felicitats un altre cop pel gran blog!!

    Sílvia

  18. yroset diu:

    Hola a tots i totes!
    He intentat contestar-vos a tots i totes a través dels vostres correus electrònics. Gràcies a tots per comentar.
    Us recordo que, si voleu, també ens podeu fer arribar les votres impressions davant d’aquest o altres materials i recursos del bloc que gent de manera totalment desinteressada i altruista ha elaborat amb molt d’esforç i l’ha volgut compartir a través d’aquest bloc. Mil gràcies a tots i totes! Sóu genials!
    Seguim col·laborant i construint conjuntament. I… si algú s’hi vol sumar… segur que serà una gran experiència!
    Una abraçada,
    Yolanda Roset.

  19. Maria diu:

    Hola! Em dic Maria i trobo molt interessant el teu material i m’agradaria poder-lo utilitzar amb nens amb dificultats de lectura i escriptura. Gràcies per compartir la feina!

  20. Maite diu:

    Hola, he trobat molt interessant aquest material i m’agradaria poder-lo utilitzar amb les meus alumnes de P-5,
    Gràcies, per enriquir-nos aportant idees i material al blog!

  21. Maite diu:

    Hola, he trobat molt interessant aquest material i m’agradaria poder-lo utilitzar amb les meus alumnes de P-5,
    Gràcies, per enriquir-nos aportant idees i material al blog!

  22. marta diu:

    Bon dia,
    Són la Marta i sóc una de les mestres d’educació especial de l’escola Guillem de Montgrí. Primer de tot moltes i moltes gràcies a tos i a totes per a compartir amb tothom els vostres materials. És un blog fantàstic! Aquesta activitat en particular també em sembla un bon material, senzill i pràctic per a utilitzar tant per a l’estructuració del llegutange com per a la consciència fonològica. Penso que em sarà de gran utilitat. Us agraïria que em passessiu el material via e-mail. Moltes gràcies per endavant!
    Marta

  23. aina diu:

    Hola, he trobat molt interessant aquest material i m’agradaria poder-lo utilitzar amb les meus alumnes de P-5,

  24. Mireia diu:

    Hola,

    La veritat és que he trobat molt interessant aquest material i d’altres que hi ha en aquest blog. Treballo en dues escoles d’educació bilingüe amb nois i noies sordes i la veritat és que podria ser molt útil per treballar les emocions.

    Mireia

  25. Sandra diu:

    Hola,
    em dic Sandra i sóc mestra d’una escola rural de la Cerdanya. M’agradaria molt que em facilitéssiu aquest material. M’agradaria poder utilitzar-lo amb un grupet de primer de cicle inicial que mostra dificultats en la lectoescriptura. Així com també voldria aprofitar-lo tot fent una adaptació en els temps verbals per treballar-ho amb un alumne de segon de cicle inicial que mostra dificultats en aquest aspecte.
    Moltes gràcies.

  26. Anna diu:

    Hola! Sóc l’Anna, i sóc mestra a una escola d’educació especial de Tarragona. a l’aula treballem l’estructura de la frase i trobo molt interessant el material que has realitzat, em seria de gran utilitat!.
    Gracies per compartir aquest treball!
    Anna.

  27. Cristina diu:

    Hola em dic Cristina i acabo de descobrir aquest material de lectoescriptura. Justament fa dies que em voltava pel cap un material semblant, ja que com que els meus alumnes son nouvinguts tenen forces mancances amb el vocabulari, em va com anell al dit aquest tipus de material que de ben segur els motivarà i facilitarà la feina.
    Si m’hi poso en la tasca, prometo que també us enviaré la meva particular adaptació d’aquest material.
    Moltes gràcies

  28. Elena diu:

    Hola yolanda!!

    Aquest material és molt interessant, treballo amb alumnes de primer amb dificultats per confegir paraules i frases i crec que el podré utilitzar. Moltes gràcies i enhorabona per la feina!!!

  29. ROSA diu:

    Hola,
    M’agradaria rebre els material per construir frases amb dibuixos perquè m’ha semblat un material útil per treballar amb un alumne de primer que té problemes d’escriptura.

    Moltes gràcies!

    Rosa

  30. SONIA diu:

    Hola! Jo ja he utilitzat la petita mostra que ens heu deixat amb l’alumnat de P5! El que vaig fer va ser que un alumne/a llegia (amb la meva ajuda) i la resta d’alumnes havien de comptar les paraules que tenia la frase (seguint el programa de n’Enriqueta GArriga de consciència fonològica, els vaig donar blocs – o cartonets- i a havien de posar els mateix nombre que paraules contenia la frase. Ha sigut un recurs molt i molt útil per fer-los consciència de separar a l’hora de escriure paraules.
    Moltes gràcies!
    Si tens més material d’aquest tipus el seguiré utilitzant!!
    Salutacions!

  31. Raquel diu:

    Hola sóc la raquel, logopeda i mestra de primària. Em sembla un molt bon material per treballar la lectoescriptura en el cicle inicial i amb nens amb dificultats.

    Moltes gràcies,

    Raquel

  32. yroset diu:

    Hola Raquel, gràcies per comentar. Seguim compartint! Yolanda.

  33. yroset diu:

    Hola Sònia, gràcies per comentar i donar la teva particular visió sobre el material. Les vostres interaccions ajuden moltíssim a enriquir aquest bloc i compartir materials és genial i ens estalvia molt de temps alhora que també ens en enriqueix i ajuda els nostres alumnes.
    No dubtis que quan tingui més material el podreu veure i descarregar en aquest espai!
    Una abraçada i salutacions a tu també!
    Yolanda.

  34. yroset diu:

    Hola Rosa, t’acabo de fer arribar el material al correu. Segur que al teu alumne de primer amb problemes d’escriptura li aniré molt bé i i li suposarà un gran suport.
    Gràcies per comentar.
    Yolanda.

  35. yroset diu:

    Hola Elena, m’alegra saber que trobes interessant aquest material i que pot ajudar als alumnes amb dificultats. Gràcies per compartir-ho. Fins aviat, Yolanda. Seguim compartint!!!

  36. yroset diu:

    Hola Cristina, quina casualitat, oi? Trobar-te amb el material que has estat pensant! Segur que els teus alumnes apendren més vocabulari i espero que aquest material els ajudi per motivar-los i, com dius, facilitar-los la feina.
    Et convido també a compartir les adaptacions en aquest espai. Fet?
    Una abraçada!
    Yolanda.

  37. yroset diu:

    Hola Anna,
    t’acabo d’enviar el material per correu electrònic. Espero que als teus alumnes de l’escola els hi sigui molt útil. Treballar l’estructura de la frase amb dibuixos segur que els ajudarà i els motivarà.
    Gràcies per comentar!
    Yolanda.

  38. yroset diu:

    Hola Sandra, m’encanta que em poseu d’on sóu i com teniu pensat aplicar aquest material.
    T’he fet arribar el material al correu. A veure si pot ajudar al teu alumne de segon.
    Gràcies i… seguim compartint!

  39. yroset diu:

    Hola Mireia! material enviat al teu correu. La veritat és que no havia pensat que també podia ser útil per treballar les emocions. Si vols… ja ens expliaràs com l’apliques.
    Seguim compartint!
    Yolanda.

  40. yroset diu:

    Hola Aina. Ja tens el material. A veure com els hi va als alumnes de P5. Si ens ho vols comentar… ens encatarà rebre informació de la teva experiència. Seguim en contacte. Yolanda.

  41. yroset diu:

    Hola Marta, el material ja està enviat i… moltes gràcies per comentar!
    Gràcies també per les teves paraules sobre el bloc. Si mai vols participar aportant idees i materials… ja saps on trobar-nos!
    Seguim compartint!!!
    Yolanda.

  42. Cristina diu:

    Hola a tots/es!
    La veritat és que trobar materials d’aquest estil facilita moltíssim la feina. Jo sóc mestra d’Educació Especial i ara també m’he tornat a incorporar a la feina desprès de la baixa per maternitat i, com sempre, busco nous materials per treballar amb els nens. Gràcies per compartir-los!

  43. .Lidia. diu:

    Hola treballo a una escola amb nois i noies molt especials i crec que podria aprofitar aquest material i que els resultarà molt motivador.
    .gracies per compartir-ho!

  44. merce diu:

    Hola, sóc la mercè, la mare de la Paula una nena de 8 anys que té una malatia mitocondrial. A nivell educatiu, en aquest moment, està estancada en la lecto escriptura, crec que aquest material li podria anar molt bé, us agraïria que em passessiu el material via e-mail. Moltes gràcies!

  45. yroset diu:

    Hola Mercè, moltes gràcies per comentar. La veritat és que rebre comentaris per part de les famílies és realment emotiu. Espero que la teva filla Paula, mica en mica, es vagi motivant envers la lectoescriptura i pugui avançar segons les seves possibilitats i necessitats. Espero, com tu dius, que aquest material li pugui anar molt bé, per aquest motiu te l’acabo de fer arribar via e-mail.
    Gràcies i… seguim compartint!
    Si, més endavant, ens vols explicar la teva experiència… a saps on trobar-nos!
    Yolanda Roset.

  46. yroset diu:

    Gràcies per comentar Lídia,
    jo també desitjo que aquest material sigui molt útil pels teus nois i noies “molt especials” i que els motivi en la seva tasca d’aprendre.
    De nou, gràcies per comentar i… seguim construint junts!
    Una abraçada,
    Yolanda Roset.

  47. yroset diu:

    Hola Cristina,
    benvinguda de nou a la feina! És bo buscar sempre nous materials per ajudar els nostres alumnes; la nostra tasca no s’acaba mai i sempre estem intentant innovar al màxim per ajudar els nostres alumnes. Gràcies per comentar i… bona sort!
    Seguim compartint i constrint junts!
    Yolanda Roset.

  48. TERESA diu:

    Em dic Teresa, treballo en un centre específic d’educació especial, m’agrada moltíssim el material que penges, penso que ens ajuda molt, ja que no tenim material de les editorials per alumnes amb necessitats específiques, sobre tot psicosis.
    Si poguessis fer-me arribar material per fer lectura global de paraules, i confegir però que nosaltres ho poguem modificar ja que necessitem amb lletra de pal.

    Moltísimes gràcies per la feina que realitzes.
    Una forta abraçada

    Teresa

  49. Núria diu:

    Bones! em quedo parada amb tot el material publicat! estic fent substitucions i ara em toca fer suport a alumnes de P5, 1r i 2n. Sobretot tenen mancancen en lectoescriptura i penso que aquest material pot ser útil. Si em podeu fer arribar les etiquetes intentaré posar-ho en pràctica i ja us comentaré com ha anat!

    moltes gràcies!!

  50. yroset diu:

    Bones Núria!
    Gràcies per escriure el teu comentari i, tal i com demanes, t’envio un document amb les etiquetes per confegir les frases per correu electrònic esperant que et sigui útil i ho puguis aplicar amb els teus alumnes. I… si ho acabes aplicant, ens encantarà tornar a rebre la teva opinió.
    Sento no haber-te contestat al moment; tenia el teu missatge com a pendent de resposta però és que la participació com a jurat als premis Espiral Edublogs m’ha portat molta més feina de la que em pensava en un principi i, aquests últims dies el ritme ha sigut frenètic.
    Seguim compartint ja que compartir és construir i, moltes vegades, donar també pot significar rebre.
    Una abraçada i… seguim en contacte.
    Yolanda Roset.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *