EL TREBALL D’UN ALUMNE AMB TEA: L’ADAPTACIÓ DEL CONTE “LA TRAMPA PER RATOLINS”

En aquest bloc, hi trobem materials, recursos, idees, projectes… destinats a atendre la diversitat d’alumnat però, personalment, penso que també és molt important la manera com s’utilitza i s’adapta a la realitat dels nostres alumnes, del nostre entorn, de la nostra aula…

A continuació, us presento l’adaptació del conte “La trampa per ratolins” (presentat en aquest mateix bloc) elaborada per un alumne amb TEA (Trastorn de l’Espectre Autista). Amb ell, vàrem treballar el conte i, en una segona sessió, en vam elaborar una adaptació amb l’ajut d’un esquema i diverses imatges de suport. D’aquesta manera, el mateix alumne es convertia en el protagonista de la història (com el ratolí) i els animals prenien vida amb els noms dels seus companys/es d’aula escollits per ell mateix. El problema, lògicament, també havia variat (podeu llegir el conte original per entendre-ho millor).

A continuació, podeu veure el seu treball final que ha decidit titular “EL PROBLEMA D’EN MARC”; al llarg del conte he canviat el nom real de l’alumne per tal de conservar-ne el seu anonimat.

Aquesta activitat li ha permès entendre millor el conte i imaginar-se una història fictícia a través de la seva pròpia experiència i dels seus propis sentiments. El resultat ha estat espectacular; val la pena llegir-lo! MOLTES GRÀCIES “MARC”!

Si treballeu noves adaptacions amb els vostres alumnes i ens les voleu fer arribar ho podeu fer a través del correu electrònic. A través dels vostres comentaris ens podeu fer arribar la vostra opinió sobre aquesta activitat.Moltes gràcies!

Procedència de la imatge que acompanya aquest article.

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Adaptacions, Autisme, Escriptura, Llengua i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a EL TREBALL D’UN ALUMNE AMB TEA: L’ADAPTACIÓ DEL CONTE “LA TRAMPA PER RATOLINS”

  1. laura diu:

    hola yolanda ! Estem molt agraits pel que fas pel nostre fill . Ens agrada molt el teu bloc i comparitm moltes coses amb ell. Adeu i gracies per tot .

  2. yroset diu:

    Hola Laura,
    no m’has d’agrair res; és la meva feina i la faig amb molt de gust! El plaer és meu al poder compartir estones amb el teu fill; m’ha ajudat i m’ajuda a valorar encara més la meva feina i la tasca que dia rera dia estem fent des de l’escola per ajudar a TOTS els alumnes. Moltes gràcies per escriure aquest comentari! Per mi, significa moltíssim!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *