Seguint amb la tònica del treball per síl·labes com a part important en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura he elaborat un BINGO SIL·LÀBIC amb síl·labes que, per les seves característiques, podrien generar confusió.
Per idear-lo m’he inspirat amb el llibre “Inversions” de l’editorial Lebón (veure bibliografia) on, entre altres activitats, se’ns presenten exercicis on els alumnes han de col·locar cartronets sobre les síl·labes que són exactament iguals. Podreu trobar molts d’altres exemples d’activitats al llibre “Dislèxia i TDAH a l’aula” (també el podreu veure a la bibliografia).
Així doncs, modificant i adaptant una mica aquestes activitats he generat aquest Bingo que, com moltes de les activitats que presento en aquest bloc, permet múltiples adaptacions i modificacions. Per aquest motiu, us el presento en format WORD.
Un aspecte important a destacar és la presència de les grafies b/d/p marcades amb diferents colors per tal de facilitar-ne la identificació i afavorir així la bona realització de l’activitat.
TARGETES DEL BINGO (cal retallar-les de manera individual i fer que els mateixos alumnes i/o el mestre/a les llegeixin en veu alta).
CARTRONS DE JOC (amb 16 caselles cada cartró). Es pot jugar amb parelles o de manera individual. Hi ha fins a 6 cartrons de joc diferents).
INSTRUCCIONS:
Cada vegada que l’alumne/a o el/la mestre/a agafa una targeta i en llegeix la síl·laba els alumnes han de tatxar o bé posar una fitxa sobre la mateixa síl·laba que tenen al seu cartronet (si és el cas). El primer alumne que acabi una línia té 1 punt. El primer que acabi el cartró aconsegueix BINGO i suma 2 punts.
MATERIAL DE SUPORT I/O AMPLIACIÓ
En el seu bloc la Núria Canals (veure el llistat de blocs preferits) ens recomana una activitat per realitzar abans i/o després d’utilitzar el material del bingo sil·làbic. Recordeu que, per fer-ho cal haver-se registrat al programa “Calaméo“. Aquí us en copio l’enllaç: