CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: SOPA SIL·LÀBICA

Una activitat molt útil per treballar la consciència fonològica i, concretament, el concepte de síl•laba és el joc de la SOPA SIL•LÀBICA on els alumnes han de trobar una determinada paraula dins d’una sopa formada per sil•labes. Els nens i nenes han d’encerclar, subratllar o pintar les síl•labes d’una determinada paraula del mateix color.

El resultat: una gran sopa de síl•labes multicolor.

Us animeu a provar-ho?

El fantàstic model per elaborar-la l’he adaptat del bloc “Orientación Andujar“: un bloc fantàstic d’on es poden extreure idees més que interessants. La imaginació i la motivació fan la resta.

Sopa Sil•làbica

Els alumnes cal que escriguin la paraula complerta, la separin per síl•labes i, seguidament, la busquin a la sopa sil•làbica. L’activitat també es pot fer a l’inrevés, és a dir, buscar la paraula a la sopa sil•làbica i després escriure-la.

Pot servir de model per elaborar i adaptar altres activitats en funció de les diferents necessitats. Pot ser una bona idea per treballar també paraules amb una regla ortogràfica determinada: c/qu, g/gu, plurals, diminitius, augmentatius, verbs en passat…

APLIACIÓ PRÀCTICA A L’AULA, AMB ELS ALUMNES

He realitzat l’activitat amb els meus alumnes i, amb un alumne en concret, l’exercici ha resultat molt gratificant ja que, ell mateix ha decidit marcar les síl·labes de la paraula “CAMPIÓ” de manera diferenciada. A més a més, quan ha acabat l’activitat n’ha ideat una de nova buscant noves paraules a partir de les síl·labes restants.

Moments com els que he viscut al costat d’aquest alumne són els que et recorden que, ajudar els alumnes amb dificultats pot ser molt enriquidor!

Aquí teniu el resultat del seu treball:

sopa1

Si realitzeu nous models a partir d’aquesta plantilla i els voleu compartir amb tots nosaltres, els podeu fer arribar a la següent adreça: yroset@xtec.cat. Recordeu escriure també les vostres dades. Moltes Gràcies!

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Consciència fonològica, Materials, Ortografia, Vocabulari i etiquetat amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: SOPA SIL·LÀBICA

  1. Carmen diu:

    Gràcies per compartir aquests materials tan vàlids i útils pels nostres alumnes, sobretot per aquells que tenen més necessitats educatives. El bloc d’Orientación Andujar es mereix
    moltes felicitacions pel treball que realitzen i comparteixin amb nosaltres.
    Carmen

  2. yroset diu:

    Gràcies Carmen pel teu comentari.
    Jo també penso que el bloc d’Orientación Andujar com molts d’altres blocs que estan a la xarxa i que comparteixen recursos i materials que ens faciliten i, al mateix temps, enriqueixen la nostra feina val la pena valorar-los i dedicar-hi un temps a escrirue algun comentari d’ànims i agraïment.
    T’agraeixo enormement les teves paraules ja que, en un bloc, el que costa és incentivar els comentaris i la participació dels visitants.
    Ara mateix vaig a escriure un comentari al bloc d’Orientación Andujar.
    Seguirem en contacte,
    Yolanda

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *