Els alumnes de Classical Culture de 3r de l’ESO i els de Llatí i de Grec de segon de Batxillerat de l’institut Premià de Mar varen participar el 5 de febrer de 2015 en un acte promogut per AMUPROLAG i la SEEC, secció de Múrcia “Yo conozco mi herencia, ¿y tú?“ per tal de reclamar un lloc per a la Cultura Clàssica, el Grec, el Llatí i les Humanitats a la LOMCE. L’any passat el nostre institut hi va participar i va guanyar el tercer premi de les lectures en format vídeo. L’any anterior també varen fer lectura col·lectiva però els alumnes no varen voler presentar aquest vídeo ja que no l’havien editat ells.
Els alumnes enguany han volgut ser també Antígona i, tot i fer la lectura en diferents llengües (Grec clàssic, Llatí, Català, Anglès, Alemany, Rus, Romanès…) -tal com jo faig fer d’estudiant amb la meva professora de grec a Mallorca, Coloma Blanes i Blanes- i enregistrar el vídeo, no l’han presentat a concurs.
[youtube width=”650″ height=”550″]https://www.youtube.com/watch?v=NBIRAtnZfMw[/youtube]
“Sota el seu esperit, el 1849 el filòsof nord-americà Henry David Thoreau va escriure La desobediència civil, on propugna la idea d’una resistència individual davant un govern injust. Ell mateix havia posat en pràctica els seus principis tan subversius. El juliol de 1846 havia estat empresonat per no pagar un impost a l’administració dels EUA a qui acusà de mantenir al sud del país l’esclavitud i de dur a terme una guerra injustificada contra Mèxic.
L’obra de Thoreau va posar de moda el concepte de desobediència civil que tan bé personifica Antígona en el món clàssic. La seva influència va arribar fins a figures com el novel·lista rus Lev Tolstói –defensor de la “resistència no violenta”-, Mahatma Gandhi –artífex de la independència de l’Índia- i Martin Luther King –líder dels drets afroamericans (curiosament aquests dos últims, com l’heroïna grega, ho pagaren amb les seves vides). Avui a casa nostra, amb tanta corrupció política, és hora d’apel·lar novament a la desobediència civil.”
http://www.antonijaner.com/index.php/articles-ara-balears/item/566-l-hora-d-antigona
Judit, a França “Les Antígones” com bé diu en Toni!
http://www.abc.es/cultura/libros/20150314/abci-poeta-catorde-marzo-201503131451.html
“¿Qué héroe clásico nos vendría bien en estos tiempos tan duros que vivimos?
-Antígona. Nos hacen falta muchas Antígonas.” (Aurora Luque)
Retroenllaç: Reconstrucció històrica | Antígona en versió romana
No us perdeu la Clara Segura recitant aquest fragment d’Antígona a a la secció d’Àngel Llàcer a El Suplement de Ricard Ustrell a Catalunya Ràdio