Avui us proposem un programa especial per treballar la Comunicació audiovisual.Educar en comunicació amb una mirada crítica ofereix eines als nostres joves i els permet tenir criteris davant dels mitjans.
A l’escola catalana també eduquem en comunicació audiovisual!
[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/miramb/001_772333.rm" width="352" height="288"/]
Els espais de telerealitat, tot i que són molt criticats, assoleixen grans audiències televisives. “Mira’m bé” dedica el capítol a aquest tipus de programes, que mostren com es comporta la gent real.
En els darrers anys, els programes de telerealitat s’han posat tant de moda que se’n fan versions de tota mena: amb famosos, amb rics, amb futbolistes, amb aspirants a cantants, amb velles glòries de la cançó, amb futuròlegs…
El presentador del programa “Mira’m bé”, Vador Lladó, ha rebut l’encàrrec de fer un espai de telerealitat, per això decideix parlar amb Tinet Rubira, director de programes de Gestmusic, una productora especialitzada en espais de telerealitat.
Tinet Rubira explica que per fer un programa com “Operación Triunfo” cal un equip molt gran. Hi intervenen unes tres-centes persones que treballen les vint-i-quatre hores del dia els set dies de la setmana durant els mesos que dura.
Una de les fases més importants és el càsting, en què participen moltíssims candidats. En el cas del programa “Operación Triunfo”, per exemple, el que es busca és gent que canti bé, que sigui comunicativa i que tingui ganes de dedicar-se al món de la música.
Tinet Rubira també analitza per què aquest tipus de programes tenen tant d’èxit. Així mateix, parla de les diferències entre els programes d’aquest gènere, ja que n’hi ha de “línia blanca” i d’altres més trangressors.
Pel que fa a la gent que hi participa, explica que sempre han de saber que estan sent gravats, i destaca que la selecció que es fa durant el procés d’edició pot donar diferents imatges dels participants, segons els criteris que s’hi facin servir.
Una proposta de l’equip Edu3.cat