Com estructurar una classe de 60 minuts

La distribució de les activitats estan fetes seguint un model student-centered. L’alumne portarà endavant el 80% de la classe i el professor del 20%.  Aquest actuarà exemplificant i monitoritzant les pautes a seguir.

Classe de 60 minuts student.jpg

(1)    Basat en la creença de que els primers minuts de la classe condicionen l’èxit dels 50 restants, existeix aquesta activitat en què els alumnes tenen entre 5 i 10 minuts, depenent de les característiques de la classe, per realitzar. La durada ha de ser sempre la mateixa i es fa de manera diària i individual. Què s’aconsegueix? Que els alumnes saben exactament què han de fer, quan de temps tenen i tan bon punt toca el timbre o arriba el professor, han d’estar on-task.  A més, ens estalviem la popular pregunta “Avui què anem a fer, profe?”.

Quina activitat pot ser considerada Bell Ringer? A una assignatura de llengües podria ser que haguessin d’escriure unes línies sobre un tema proposat pel professor fent servir una estructura determinada. A una de ciències podria funcionar una sèrie de preguntes sobre terminologia emprada a la unitat. I així aplicat a cada àmbit. L’ideal és que serveixi com escalfament o warm-up i els ajudi a activar el background knowledge. Quant més semblants siguin els Bell Ringers dia rere dia, més fàcil serà crear l’hàbit, més probable la garantia d’èxit i més senzilla la feina del professor.

S’avalua? Segons el criteri de cadascú. És una eina útil que si se li dóna seriositat té molts bons resultats.

(2)    La idea és semblant a la del Bell Ringer però actua com a cloenda de la classe. És un recull del que s’ha fet perquè els professor pugui tenir alguna cosa tangible que demostri  si els continguts s’han assolit. Per exemple, si hem estat treballant un text que parlava d’un accident viscut per un home gran, podem fer que els alumnes escriguin unes paraules adreçades al protagonista de la història, un consell, una solució, etc. D’aquesta manera nosaltres podem deduir si han entès el missatge que el text o nosaltres hem volgut transmetre, si han seguit la lectura, la visió que s’han creat dels personatge i, de les seves paraules, podem treure informació de com ho viuen i experimenten ells. Informació que podem fer servir per dissenyar activitats properes a les seves experiències.

Si teniu qualsevol dubte referent a les activitats esmentades o ganes de més informació, no dubteu en dir-ho.