El passat dijous, 7 de maig, la meva tutora i jo vam tenir el plaer d’anar a veure Mots de ritual per a Electra a la Sala Tallers del TNC, dirigida per Jordi Coca.
L’obra tracta d’una adaptació modernitzada de Josep Palau i Fabre de Les Coèfores d’Èsquil, en el moment que Electra i Orestes es retroben i, desconeixedors de les seves aliances familiars, duen a terme un amor incestuós. Aleshores decideixen venjar-se de la mort del seu pare, matant a la seva mare Clitemnestra i al seu actual marit Egist, autors del crim.
Val a dir que és una obra molt dura, però molt ben reeixida. A més a més, els actors són magnífics. Tot i així, es troba a faltar el públic jove perquè un text clàssic no els crida l’atenció i, a més a més, si s’afegeix el fet que és en vers. Ben equivocats que estan de no anar-hi! Aquest espectacle ens apropa a la literatura grega, enriquint la nostra cultura d’una manera increïble. Cal dir, però, que abans d’assistir-hi és millor conèixer l’argument de l’obra per acabar d’entendre allò que ens volen transmetre.
Després de l’espectacle vaig tenir l’oportunitat d’entrevistar a altres alumnes que havien anat a veure l’obra i al simpatiquíssim Dafnis Balduz (aquí podeu trobar el seu Twitter), que representava Orestes.
Entrevista a Dafnis Balduz:
[youtube]https://youtu.be/QTDDQENodL8[/youtube]
L’opinió dels espectadors (alumnes i professor de l’escola Patufet de Barcelona):
[youtube]https://youtu.be/tcGRqsTUO6M[/youtube]
Si podeu, no us la perdeu!
Retroenllaç: Anem al teatre! Mots de ritual per a Electra | El Fil de les Clàssiques