CANTÀNIA 2024: NAUFRAGI

Cantània és una activitat participativa dirigida a escolars de cicle mitjà i superior de primària. Cada temporada s’encarrega una obra nova, per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

 

 


SINOPSI CANTÀNIA 2024 – NAUFRAGI

Un grup d’alumnes es disposa a fer el viatge de final de curs en un enorme creuer. Es tracta d’un vaixell de luxe colossal que contamina molt i és un exemple clar de mitjà de transport poc
sostenible.

Els dos protagonistes de l’obra, en Biel i la Martina tenen visions oposades sobre la manera de
viatjar: ell opina que allò és un dispendi de recursos i una màquina de contaminar, però la Martina, creu que són joves i han de viure el present. Els dos joves venen de famílies diferents: el pare de la Martina és un empresari tecnòcrata que l’ha educat en valors com l’èxit professional. Els pares d’en Biel, per contra, són ecologistes convençuts que han ensenyat en Biel a estimar el camp, els animals i a pensar en l’economia autosuficient.

Aquestes dues maneres de veure la vida xocaran encara més quan el vaixell naufraga i els
estudiants van a petar a una illa deserta. Allà, sense adults que els supervisin, s’hauran de buscar la vida per sobreviure. Els caràcters s’accentuen: la Martina, arrauxada de mena, creu que és una bona oportunitat per crear una societat a imatge i semblança d’aquella d’on provenen: fer carreteres, desviar rius i, per sobre de tot, muntar una empresa d’exportació de cocos per fer-se milionària. En Biel per la seva banda, vol apostar per fer servir els recursos naturals de manera responsable i crear una societat sostenible.

Les idees de la Martina s’imposen: el grup d’alumnes crea l’empresa Cocos S.A. amb la que
comencen a consumir tots els recursos de l’illa. Tot i les advertències constants d’en Biel, la
transformació radical a què sotmeten l’illa acaba transformant tot l’entorn i desemboca en un
canvi climàtic sobtat.

L’arribada d’una tempesta que s’ho emporta tot per davant serà el detonant que els farà veure que, més enllà de disputes i maneres de pensar diferents, la única manera de fer les coses és fer-les bé i que l’ecologia i el respecte pel planeta és el millor que podem fer per salvar el món.

10. TREBALLAR SENSE DESCANSAR
COR
Uo uo uo…

Hem de collir cocos,
hem de treballar.
Hem de collir cocos
sense descansar.
Calen molts de cocos,
hem de comerciar.
Cal collir més cocos,
diu sa majestat.

Puja a la palmera
amb un ganivet,
agafa un bon coco,
fica’l al cistell.

Quan tinguis molts de cocos
i el cabàs ben ple
xiula amb molta força,
vindrà un missatger.

Puja a la palmera
amb un ganivet,
agafa un bon coco,
fica’l al cistell.

Quan tinguis molts de cocos
i el cabàs ben ple
xiula amb molta força,
vindrà un missatger.

Uo, uo uo…

Hem de collir cocos,
hem de treballar.
Hem de collir cocos
sense descansar.
Calen molts de cocos,
hem de comerciar.
Cal collir més cocos,
diu sa majestat.

Això és una empresa,
no ens podem queixar.
Potser t’avorreixes
però és pitjor robar.

Cocos i més cocos,
s’han d’empaquetar.
Cocos i més cocos,
mai s’acabaran.

Hem de collir cocos,
hem de treballar.
Hem de collir cocos
sense descansar.
Calen molts de cocos,
hem de comerciar.

Cal collir més cocos,
diu sa majestat.

Uo, uo, uo…

4. EXPLORANT L’ILLA

COR

Anem, anem a explorar l’illa!
Anem, anem i no perdem el temps!
Anem, anem a explorar l’illa!
Anem, anem i no perdem el temps!

Què hi ha en aquesta illa?
Ningú no ho pot saber.
Potser hi ha dinosaures
o potser no hi trobem res.

Mil tresors amagats,
un vaixell encallat,
gegants, monstres i sirenes,
musclos, peixos i balenes.

Potser ens farem amics
d’algun animal estrany. (Potser farem amics, potser farem amics…).
Un Pokemon juganer
o un senyor d’Arenys de Mar. (Un senyor d’Arenys de Mar…).

Abans érem estudiants
però ara som exploradors.
A l’escola s’hi està bé
però aquí hi estem millor!

Anem, anem a explorar l’illa!
Anem, anem i no perdem el temps!
Anem, anem a explorar l’illa!
Anem, anem i no perdem el temps!

Què hi ha en aquesta illa?
Ningú no ho pot saber;
homes prehistòrics,
potser nans i barrufets.

Què hi ha en aquesta illa?
És un gran secret.
Micos, sargantanes,
també bruixes i follets.

Abans érem estudiants
però ara som exploradors.
A l’escola s’hi està bé
però aquí hi estem millor!

Abans érem estudiants
però ara som exploradors.
A l’escola s’hi està bé
però aquí hi estem millor!

Abans érem estudiants
però ara som exploradors.
A l’escola s’hi està bé
però aquí hi estem millor!

Anem, anem a explorar l’illa!
Anem, anem i no perdem el temps!
Anem, anem a explorar l’illa!
Anem, anem i no perdem el temps!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *