SEGUIREMOS – MACACO

Dani  Carbonell “Macaco”

Macaco
Grup musical de Barcelona creat l’any 1997 i liderat per Dani “Mono Loco” Carbonell.
La mare de Dani “Macaco” li deia carinyosament “Mico” d’aquí el seu sobrenom.
Els seus inicis musicals van ser actuant al carrer. Concretament a la Plaça Catalunya de Barcelona i les Rambles.
Els membres de la banda, originaris de diferents països com Brasil, Camerún, Venezuela , Zimbabwe i Espanya, construeixen una proposta multicultural.
Música llatina, la rumba,ska, mestissatge, reggae, tocs electrònics i cantant en diferents llengües: castellà, portuguès, francès, anglès, italià i recentment també en català.

Han col•laborat amb molta gent: Ojos de Brujo, Chico Ocaña, (Mártires del Compás), l’italià Roy Paci, (MauMau, Radio Bemba), el brasilè Lenine, els senegalesos Touré Kunda, Chambao, Nação Zumbi, Bnegao i Muchachito Bombo Infierno, entre altres
A part dels deu àlbums editats, Dani Macaco també ha participat en la banda sonora de diverses pel•lícules com Amnesia, A más, Los sin nombre o Darkness.

Seguiremos
Cançó inclosa en el disc de Macaco de 2009 titulat Puerto presente.
Una nena malalta de càncer va aconseguir engrescar tota la planta d’oncologia de l’Hospital Sant Joan de Déu per gravar un videoclip amb aquesta cançó de Macaco, imitant una iniciativa que va sorgir als Estats Units. El van presentar el 25 de novembre de 2012. La idea és recaptar fons per a la investigació, però la motivació inicial, sobretot, és ensenyar una altra cara de la malaltia.

Durant dies van assajar en un escenari inèdit: la planta 8 de l’Hospital Sant Joan de Déu, on es va organitzar un bon rebombori. Personal mèdic, pacients, familiars i un equip de rodatge van envair habitacions i passadissos. La culpable és la Paula. Té 13 anys i està en procés de superació d’un càncer que l’ha fet passar per quimioteràpia i una operació. I enmig del procés, va tenir la idea de gravar un videoclip per trencar els tabús que envolten el càncer.

La Paula Martínez explica que el càncer “t’ensenya moltes coses” i que “fins que no et passa, no ho saps, perquè… jo també deia, ‘jolín’, la gent que té càncer, pobrets, però ara que m’ha passat, doncs mira, he lluitat i aquí estic”.

Tota la planta s’hi va abocar i, en menys d’un mes, ho van enllestir tot per gravar un videoclip que ha de servir per recaptar fons per a investigació.

Macaco ha cedit els drets de la  seva cançó “Seguiremos” per a la causa.

Aquesta setmana ha estat una proposta d’uns alumnes del Cicle Mitjà de l’escola.  De fet , ja havia sonat fa un parell de cursos al Bon dia amb melodia però està molt bé tornar-la a escoltar per reflexionar i a la vegada també gaudir d’ una cançó tan optimista. Gràcies!

Seguiremos – Hospital Sant Joan de Déu y Macaco from Hospital Sant Joan de Déu BCN on Vimeo.

Macaco Seguiremos
Los sueños cambiaron el destino de los hombres y de las naciones (voz en off)

Di si (oh oh) seguiremos (oh oh)
Si dicen dormido es mejor soñando

Entre unos y otros ahí estás tú
Somos los mismos somos distintos
Pero nos llaman multitud.
Perdonen que no me levante
Cuando digan de frente y al paso
No somos tropas no somos soldados
Mejor gotas sobre olas flotando.

Y si (oh oh) seguiremos (oh oh)
Si dicen dormido es mejor soñando

Perdonen que no me aclere
En medio de este mar enturbiado
Nos hicieron agua trasparente
No me ensucien mas,
Yo ya me he manchado.
y es que hay una gran diferencia
entre pensar y soñar
yo soy de lo segundo
En cada segundo vuelvo a empezar.

Y sí (oh oh) seguiremos (oh oh)
Si dicen dormido es mejor soñando

Hoy sabemos que lo importante es soñar, liberar nuestro inconsciente, el filtro de censura del pensamiento, creemos que al soñar perdemos un tercio de nuestra vida, y nos equivocamos. (voz en off)

Y si (oh oh) seguiremos (oh oh)