Monthly Archives: setembre 2015

SO NICE (Diana Krall)

Diana Jean Krall és una pianista i cantant de jazz canadenca, nascuda el 16 de novembre de 1964 a Nanaimo. Diana Krall va néixer al si d’una família de músics en una petita localitat de pescadors de l’illa de Vancouver, a la Colúmbia Britànica del Canadà.

Es va criar amb la seva germana Michelle en un ambient musical: la seva àvia era cantant de jazz i els seus pares, Adella i Jim, tocaven el piano.

Als disset anys, el 1981, va guanyar una beca del Festival Internacional de Jazz de Vancouver per a estudiar a la prestigiosa Berklee College of Music a Boston, on va estudiar i residir durant tres anys. Després d’això va tornar al seu poble natal.

Una nit, el reconegut baixista Ray Brown la va escoltar tocar en un petit local de Nanaimo. Impressionat, es va presentar i li va proposar ser el seu mentor i mànager.

Després d’emprendre la seva primera gira internacional per Estats Units, Canadà, Europa i Japó, el 1996 va presentar “All for you”. No només va rebre crítiques excel·lents sinó que a més va obtenir una nominació als Premis Grammy.

La música de Krall va començar també a sonar en sèries de televisió com “Sex and the City i pel·lícules (com ara, “Midnight in the Garden of Good and Evil). L’any 2000 va rebre l’Ordre de la Colúmbia Britànica com a ambaixadora d’aquesta província i de la cultura canadenca a tot el món. El 2001 va editar “The Look of Love” en homenatge a Frank Sinatra i amb l’acompanyament de l’Orquestra Simfònica de Londres.

Diana està casada amb el també músic anglès Elvis Costello i té dos fills bessons, en Frank i en Dexter.

El passat dissabte 26 de setembre la Diana Krall va fer un concert a l’Auditori del Forum inaugurant el festival de Jazz de Barcelona.
La cançó que escoltarem aquesta setmanam és “So nice”, Segurament us sonarà ja que l’any passat la classe de 6è A de Diana Krall la va triar per compartir amb tota l’escola. Dedicada especialment a ells que ja estan a l’institut i a la qui va ser la seva tutora la Cristina. És una cançó sobre un amor que l’artista vol trobar. Ella sap el que vol, i ho vol compartir amb la persona que no la fallarà mai. Esperem que realment la trobi.


 

Someone to hold me tight
That would be very nice
Someone to love me right
That would be very nice

Someone to understand
Each little dream in me
Someone to take my hand
And be a team with me

So nice, life would be so nice
If one day I’d find
Someone who would take my hand
And samba through life with me

Someone to cling to me
Stay with me right or wrong
Someone to sing to me
Some little samba song

Someone to take my heart
And give his heart to me
Someone who’s ready to
Give love a start with me

Oh yes, that would be so nice, nice
Shouldn’t we, you and me?
I could see it would be nice

Someone to cling to me
Stay with me right or wrong
Someone to sing to me
Some little samba song

Someone to take my heart
And give his heart to me
Someone who’s ready to
Give love a start with me

Oh yes, life would be so nice, nice
Shouldn’t we, you and me?
I can see it would be nice

TRADUCCIÓ AL CATALÀ

Algú que m’aguantés…

seria molt maco.
Algú per estimar-me bé…
seria molt maco.

Algú que entengués
els meus somnis,
que m’agafés la mà
i fos un equip amb mi.

Tan maca, la vida seria tan maca,
si un dia torbés
a algú que agafés la meva mà
i posés samba a la meva vida.

Algú que s’aferrés a mi
quan ho faci bé o malament.
Algú que em cantés
alguna petita cançó de samba.
Algú que em robés el cor
i que em donés el seu.
Algú qui estigui a punt de
començar a estimar amb mi.

Oh sí!, seria tan maco, tan maco.
Hauríem? Tu i jo?
Puc veure que seria tan maco.

Algú que s’aferrés a mi
quan ho faci bé o malament.
Algú que em cantés
alguna petita cançó de samba.
Algú que em robés el cor
i que em donés el seu.
Algú qui estigui a punt de
començar a estimar amb mi.

Oh sí!, seria tan maco, tan maco.
Hauríem? Tu i jo?
Puc veure que seria tan maco.

FA SOL

Macedònia

L’any 2000 es va idear tot el producte Macedònia i es va enregistrar alguna cançó. No va ser però fins el setembre del 2001 que el grup va fer el seu primer concert a la festa major de Castellar del Vallès. En aquella ocasió i durant tot el 2002 la Georgina i la Marina, dues nenes de 12 anys, eren les encarregades de defensar les cançons d’una maqueta enregistrada a l’escola Antàrtida de Sarrià. Algunes de les cançons d’aquesta maqueta han estat modificades i gravades de nou per la banda en altres CD’s.

Ja tocant al 2003 entren al grup la Nina, la Laura, la Mariona, l’ Alba i l’ Amanda i el grup guanya el Premi al Grup amb més Projecció de Futur Joves 2010 dins el concurs Sona 9 que permet al grup signar contracte discogràfic amb Discmedi i enregistrar el primer CD homònim l’any 2003. El 2004 el seguiria el Posa’m un suc i el 2006 el Sakam te. Durant aquest període apareix la publicació Vullmacedònia. Revista digital feta pels fans del grup.

El segon canvi generacional esdevé el 2007. D’un càsting on s’hi presenten 236 nenes d’arreu del país, agafen el relleu de les cinc noies que pleguen l’Aida, la Berta, la Laia, l’Èlia i la Clàudia. Això es fa coincidir amb un concert en directe que acaba sortint en format CD acompanyat d’un DVD de presentació de les noves fruites enregistrat per TV3 sota la direcció de Judit Muñoz.

Al mateix moment surt un llibre publicat per la Galera titulat Macedònia i escrit per en Raimon Portell i en Dani Coma repassant l’estada dins del grup de les cinc noies que marxen.

La nova fornada treu el seu primer CD d’estudi, el Bla, bla, bla… durant el 2008 i el 2009 surt Et toca a tu, un disc de nadales. Durant el 2010 apareix al mercat M’agrada i una nova presència a la xarxa; el portal web Tot Macedònia que engrandeix considerablement la producció de material pels seguidors del grup. A finals del 2011 es publica Els nens dels altres, un CD/DVD on les noies versiones cançons d’altres grups i fan un repàs dels seus 5 anys a la banda

L’estiu del 2011 es torna a convocar un casting on aquest cop s’hi presenten 467 nenes de tot el país. D’aquestes proves en surten la Carlota, la María, l’Irene, la Paula i la Sara. Aquestes són les noves components de la banda; s’hi estaran fins el 2017.

Fa sol

Cançó escrita pel guitarrista Dani Coma. De fet ell és el principal compositor de grup, creador i líder indiscutible de la banda.

Fa sol té una música és fresca i la lletra és molt optimista i parla de la importància de la rialla i d’estar alegre per encarar amb energia positiva un nou dia. Pertany al seu últim disc El món és per als valents que està dedicat a un nen que van conèixer en un hospital. Es diu Joan i té paràlisi cerebral.
Sovint les cançons de Macedònia parlen de coses properes i eduquen als nens i nenes amb valors positius.
El videoclip  de Fa sol és molt nou. Es va estrenar el passat dilluns 14 de setembre coincidint amb el primer dia de curs per animar-los a tornar a l’escola amb un somriure.
Justament ahir diumenge 20 de setembre Macedònia va oferir un concert al passeig Marítim de  Mataró. Aquest Bon dia Amb Melodia va dedicat a l’Aina i l’Ariadna de 6è que no es van perdre el concert. Va estar molt bé, els hi podeu preguntar!
Per cert, si us agrada molt Macedònia l’any 2017 torna a haver-hi un canvi de noies, ja sabeu si us interessa ja podeu començar a practicar. Menys parlar i més cantar i ballar!

Més informació, fotos, vídeos, jocs, agenda de concerts i molt més  a www.grupmacedonia.net També són molt presents a les diferents xarxes socials.

Fa sol

La meva boca té alguna cosa
molt enganxosa. No patiu que no és dolent!
Tampoc és màgia, ni bruixeria,
ni un encanteri; el que jo us dic és més senzill:
és la rialla que s’encomana.

Fa sol, avui serà un gran dia.
Fa sol, per dins em sento viva.
Fa sol, els meus ullets s’aprimen.
Fa sol, quan deixo anar un somriure.

Clico els meus llavis i em torno alegre
i el que era negre agafa un to molt més suau.
Després copio, retallo i enganxo,
i em torno “vida” pels que estan al meu voltant.
És la rialla que s’encomana.

Respiro i penso, la cara enlaire,
m’ho miro tot amb ulls brillants,
sense paraules, només rialles.
És molt més fàcil anar endavant.

 

 

 

Altres cançons de la Tercera Generació de Macedònia:


QUALSEVOL NIT POT SORTIR EL SOL

Jaume Sisa
Jaume Sisa

Jaume Sisa és un cantautor nascut  a Barcelona el  24 de setembre de 1948català que s’autodefineix com a galàctic.

Vinculat a l’efímer Grup de Folk, l’any 1968 publicà L’home dibuixat, el seu primer disc senzill de ressonàncies ye-ye, un dels sons que havia captivat Sisa des de l’adolescència.

Després de fundar -i enterrar- el conjunt instrumental Música Dispersa, Sisa publicaria el 1971 el seu àlbum de debut: l’heterodox Orgia, densa mostra de varietats musicals i poètiques.

Jaume Sisa va reaparèixer a escena el 1975 amb Qualsevol nit pot sortir el sol, que ha esdevingut el més reeixit dels seus àlbums. En aquest disc, el cantant començava a forjar un so característic, en el qual insistirà en propers treballs. La prohibició del govern civil de l’actuació de Sisa al Festival Canet Rock d’aquell any convertiria en gairebé mítica la cançó que donava títol a l’àlbum quan els organitzadors del festival feren sonar la cançó «Qualsevol nit pot sortir el sol» en un escenari enfosquit on només s’il·luminava el micròfon. L’èxit assolit per Sisa va fer que es multipliquessin les seves presentacions en viu, que aviat transcendirien l’àmbit català. L’any següent va poder participar en l’edició de 1976 del Canet Rock.

 

Qualsevol nit pot sortir el sol Amb el temps ha esdevingut una cançó molt popular pel seu contingut fantàstic amb una gran quantitat de personatges infantils, pel seu missatge d’esperança (“…de les tristors en farem fum“) i un gran cant a l’amistat (“...només hi faltes tu… també pots venir si vols…“), fet que li ha permès ser una cançó transmesa per diferents generacions

 

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/818sw10xdbs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Fa una nit clara i tranquil·la,
hi ha una lluna que fa llum.
Els convidats van arribant
i van omplint tota la casa
de color i de perfums.
Heus ací a Blancaneus, en Pulgarcito,
als tres porquets,
al gos Snoopy i el seu secretari l’Emili
i en Simbad,
l’Ali Babà i Gulliver.

Oh! Benvinguts, passeu, passeu.
de les tristors en farem fum.
A casa meva és casa vostra,
si és que hi ha casa d’algú.

Hola Jaimito! Donya Urraca!
En Carpanta i Barba-azul,
Frankestein i l’home llop,
el compte Dràcula i Tarzan,
la mona Xita i Peter Pan.

La senyoreta Marieta de l’ull viu
ve amb un soldat.
Els Reis d’Orient, Papà Noël,
el Pato Donald i Pascual.
La Pepa maca i Superman.

Bona nit senyor King Kong,
senyor Astèrix i Taxi Key,
Roberto Alcázar i Pedrín,
l’Home del sac i en Patufet,
senyor Charlot i Obèlix.

En Pinotxo ve amb la Monyos,
agafada de bracet,
hi ha la dona que ven globus,
la família Ulises
i el capitán Trueno amb patinet.

A les dotze han arribat
la fada bona i Ventafocs
en Tom i Jerry, la Bruixa Calitxa,
Bambi i Mobby Dick,
i l’emperadriu Sissí.

Mortadelo i Filemó
i Guillem Brown i Guillem Tell
la caputxeta vermelleta
el llop ferotge,
el caganer, Cocoliso i Popeie.

Oh! Benvinguts, passeu, passeu.
Ara ja no hi falta ningú,
o potser sí, ja me n’adono que tan sols
hi faltes tu…

També pots venir si vols.
T’esperem, hi ha lloc per tots.
El temps no compta ni l’espai…
Qualsevol nit pot sortir el sol.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/pdlvAvC4Tw4" width="625" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/pK_0DHgxfdA" width="625" height="350" wmode="transparent" /]