TROBEM EL NOSTRE PRODIGI!!!!!

A CLASSE HEM EXPLICAT EL CONTE “EL GRAN LLIBRE DELS SUPERPODERS” ON SURTEN UNS NENS I NENES AMB UNS PRODIGIS MOLT ESPECIALS: OPTIMISME, EXPLICAR HISTÒRIES, CANTAR, CURIOSITAT, PACIÈNCIA, MEMÒRIA, AGILITAT…

HEM PARLAT SOBRE QUIN ÉS EL NOSTRE PRODIGI! TOT SEGUIT, L’HEM FET AMB PLASTELINA! ENS HEM FET UN COLLARET QUE SIMBOLITZI EL NOSTRE PRODIGI QUE ENS FA SER ÚNICS!

ALGUNS PRODIGIS QUE HAN ESCOLLIT LES NENES I ELS NENS:

  • SARA: LLEGIR
  • IRENE: VIURE AVENTURES
  • SERGI: CUIDAR LES PLANTES

PROJECTE ACABAT!!!!!!

FEM D’ENGINYERS COM GUSTAVE EIFFEL

LA SARA, UNA NENA DE LA CLASSE, ENS HA EXPLICAT QUE LA TORRE EIFFEL LA VA CONSTRUÏR GUSTAVE EIFFEL.

ENS HEM POSAT EN EL PAPER DE GUSTAVE EIFFEL I HEM DISENYAT LA NOSTRA PRÒPIA TORRE! L’HEM DIBUIXAT EN UN FULL I TOT SEGUIT….

LI HEM DONAT VOLUM I L’HEM CONSTRUÏT AMB FANG!

ÉS MOLT DIFÍCIL CONSTRUÏR AMB FANG!

HO HEM INTENTAT AMB FUSTES I ENS HA SORTIT MOLT MILLOR!

 

Al poble hi ha un bou de ferro!

ARREL DE LES INFORMACIONS QUE HAN ANAT PORTANT ELS NENS I LES NENES DE LA CLASSE, HEM DESCOBERT QUE LA TORRE EIFFEL ESTÀ FETA DE FERRO.

UN NEN DE LA CLASSE ENS HA DIT TOT EMOCIONAT QUE AL POBLE HI HA UN BOU FET DE FERRO, COM LA TORRE EIFFEL! HEM APROFITAT PER SORTIR A VEURE’L I DIBUIXAR-LO!

 

DECOREM LA PORTA DE LA CLASSE

ARA QUE JA SABEM COM ÉS LA TORRE EIFFEL, PODEM DECORAR LA PORTA!

EL PRIMER DE TOT QUE HEM FET HA ESTAT DISFRESSAR-NOS DE LADYBUG I CAT NOIR! MIREU QUE GUAPOS I GUAPES ESTEM!

HEM DEMANAT A L’ANNA SISTARÉ QUE ENS LA DIBUIXI JA QUE ELLA SAP DIBUIXAR MOLT BE! LA NÚRIA HA RESSEGUIT AMB RETOLADOR NEGRE EL DIBUIX I NOSALTRES L’HEM PINTAT! PER DECIDIR ELS COLORS, HEM MIRAT LES FOTOS QUE HEM ANAT PORTANT AQUESTS DIES! CADA NEN HA FET UNA LLETRA DEL NOM DE LA CLASSE. HEM FET LLETRES GRUIXUDES I LES HEM DECORAT! TOT SEGUIT, HEM ENGANXAT LA NOSTRA FOTO DISFRESSATS DE LADYBUG Y CAT NOIR! EL MANOLO ENS HA PLASTIFICAT LES FOTOS PER A QUE NO S’ESPATLLIN! ENS ENCANTA COM HA QUEDAT LA PORTA!!

 

 

COM ES LA TORRE EIFFEL?

JA HEM TASTAT EL FORMATGE CAMEMBERT I LES GALETES COOKIES AMB XIPS DE XOCOLATA. ENS HEM TORNAT A REUNIR PER DECIDIR COM SEGUIEM EL NOSTRE PROJECTE. DES DE L’ESCOLA ENS HAN DEMANAT QUE DECOREM LA PORTA DE L’AULA. ENTRE TOTS, HEM DECIDIT QUE ENS AGRADARIA DIBUIXAR-HI UNA TORRE EIFFEL I POSAR FOTOS NOSTRES DISFRESSATS DE LADYBUG I CAT NOIR.

PERÒ,… COM ÉS LA TORRE EIFFEL? ENS TOCA INVESTIGAR! SI LA VOLEM DIBUIXAR I PINTAR BÉ, NECESSITEM CONÉIXER MÉS COSES D’AQUESTA TORRE. DE MANERA QUE HEM DEMANAT AJUDA A LES FAMÍLIES!

 

QUIN GUST FA EL FORMATGE CAMEMBERT?

UN DELS PERSONATGES TOT EL DIA SE’L PASSA MENJANT FORMATGE CAMEMBERT. UN INFANT HA PREGUNTAT… QUIN GUST FA EL FORMATGE CAMEMBERT? I LES GALETES AMB XIPS DE XOCOLATA?

TOCA ANAR AL SUPERMERCAT!

PERÒ… QUE NECESSITEM COMPRAR? HEM FET UNA LLISTA DE LA COMPRA

ENTRE TOTS I HEM FET UNA PETITA EXCURSIÓ AL SUPERMERCAT!

 

EN ARRIBAR A LA CLASSE, HEM TASTAT EL FORMATGE I  LES GALETES

 

 

Quins personatges surten?

Una de les preguntes que van fer els nens i nenes era esbrinar quins personatges surten… Com ho hem fet?

ENS HEM REPARTIT ELS PERSONATGES PER GRUPS I ENTRE TOTS HEM ESCRIT ELS NOMS. ELS HEM CLASSIFICAT SEGONS SI SON: PROTAGONISTES, ANTAGONISTES, PERSONATGES SECUNARIS I KWAMIS.

DESPRÉS HO HEM EXPOSAT A LA RESTA DE COMPANYS I COMPANYES!

 

Anem aprenent sobre els gegants… per saber si el podrem construir…

Volíem que quan proposéssim el repte, els nens ja “estiguessin amarats” de gegants. Que tinguessin prou elements per parlar amb propietat de la possibilitat real de fer-ho i també dels problemes que ens podríem trobar.
La visita de geganters de l’escola, confecció de plànol per fer la sortida a veure els gegants del poble, la visita al Jaume i la Calamanda, experimentació amb el pes i l’alçada dels gegants, visita a la Casa dels entremesos de Barcelona, coneixença de diferents tipus de gegants (cavallet o motxilla)… són les activitats prèvies al llançament del repte: “Podem nosaltres construir un gegant?”
Després les activitats que es generen a partir del desafiament : debats amb pros i contres, llistes de què necessitem, visites als experts (fuster i modista)… i mans a l’obra: pensar què volem que sigui dissenyar, pintar, tallar enganxar, emprovar, rectificar, demanar ajuda a tècnics…

Encenem el fanal

Després de conèixer que qualsevol font d’energia pot produir electricitat, ens hem posat a treballar i conèixer com funciona un circuit elèctric per poder dissenyar el nostre circuit elèctric i elaborar el nostre fanal. Un fanal molt similar als que va dissenyar Gaudí.

Al tractar-se d’un projecte interdisciplinar en una mateixa activitat intervenen diferents àrees, en aquest cas vam treballar tots els components del circuit elèctric des de l’àrea de medi i paral·lelament, des de l’àrea de visual i plàstica, els alumnes van crear la seva pròpia maqueta. Un dels requisits era amagar el generador (pila) dins d’una de les obres, ja conegudes pels alumnes, de Gaudí (La casa Batlló).

Fotos del procediment i del fanal acabat!