Appinventor és una pàgina web que serveix per programar aplicacions per mòbils Android. Per accedir-hi, heu d’entrar a la web:
http://ai2.appinventor.mit.edu
La pàgina us demanarà un compte per accedir, que ha de ser de gmail. Un cop entreu, veureu això:
El primer que heu de fer és canviar l’idioma (dalt a la dreta) i el poseu en espanyol. Aquesta pàgina és la del disseny, on es posen els elements que volem que estiguin a l’aplicació: botons, quadres de text, fotos, etc.
Aquests elements no funcionen si no es programen, i això es fa amb la pàgina de blocs, que s’accedeix amb una icona que trobareu dalt a la dreta. L’aspecte és el següent:
A l’esquerra hi ha els blocs que s’usen per programar els elements que heu posat al disseny. La pantalla central està buida, i és on anireu posant els blocs per programar els botons. Per veure com funciona tot plegat, fareu la primera pràctica:
TEOREMA DE PITÀGORES
l’aplicació consisteix en calcular la hipotenusa d’un triangle posant al mòbil el valor dels els dos catets.
Entreu a appinventor i creu un nou projecte. L’anomenaràs pitagoras.
Screen1 és el que veureu a la pantalla del nostre mòbil.
En Paleta, a l’esquerra, estan els elements o components que podem posar en la pantalla del nostre mòbil. Botons, casellers, imatges, etiquetes, …
A la dreta hi ha les propietats dels elements que anem introduint.
Per fer l’aplicació arossegarem des de la Paleta a la pantalla Screen1 els següents elements
- Una Etiqueta (etiqueta1). A les propietats poseu el nom Catet 1
- Un Camp de text (CampoDeTexto1) A les seves Propietats marquem “SoloNúmeros”. Esborrem informació de Pista
- Una altra Etiqueta (etiqueta2). A les propietats poseu el nom Catet 2
- Un altre Camp de text (CampoDeTexto2) A les seves Propietats marquem “SoloNúmeros”. Esborrem informació de Pista
- Un Botó (Botón1).A les propietats poseu el nom calcular
- Una altra Etiqueta (Etiqueta3). A les propietats poseu el nom la hipotenusa val…
BLOCS
Premem en Blocs per posar els blocs de codis. A la part esquerra tenim els Blocs per posar codis i els controls que hem posat a la pantalla Screen1.
Utilitzarem 3 variables numèriques:
- un catet (x),
- un altre catet (y)
- la hipotenusa (z).
Les variables que anem a utilitzar les declarem prèviament. Mitjançant el bloc Matemàtiques disposem que siguin variables numèriques iniciades a 0.
- El bloc marró engloba tot el que voleu fer quan es clica el botó.
- Els dos primers blocs serveixen per a que x i y prenguin els valors que hem posat a les caixes dels catets.
- z agafa el valor de la fórmula de la hipotenusa.
- per últim, a la darrera etiqueta es posa un text i el valor de z calculat abans.
Com acabem de veure, podem crear el nostre programa i obtindrem un arxiu de la forma pitagoras.apk que podem guardar al nostre ordinador i instal·lar al mòbil per al seu funcionament. L’arxiu pitagoras.apk s’anomena programa compilat, és a dir preparat per instal·lar-se i funcionar..