Hem realitzat un formulari Drive per tal de saber el vostre grau de coneixement i la vostra opinió respecte els referents clàssics, és a dir, d’origen grec i d’origen llatí en el nostre poble, Premià de Mar. Són unes senzilles preguntes que es contesten en un moment i ens seran de gran ajut pel nostre treball de recerca, A cada passa referents clàssics. Moltes gràcies per la vostra col·laboració.
Després d’una curta espera, ja que per falta de temps no podem esperar més, avui dia 9 de desembre de 2013 hem observat els resultats d’aquest formulari obert des del dia 23 de novembre de 2011 i hem extret unes conclusions . Aquesta enquesta segueix en línia per qui s’ho repensi.
Gràcies a aquests resultats podem concloure que ben bé la meitat dels ciutadans de Premià veuen establiments amb referents clàssics, per tant, tenim gent amb mentalitat clàssica a Premià, en la segona pregunta s’exposen alguns dels referents clàssics que hi ha per Premià, el més vist és el mot Vila Primilia, potser el més vist ja que és el diari mensual de Premià de Mar, el segon més vist és una pintada que hi diu: “Carpe Diem”, el tercer un taller de teatre anomenat “In Albis”, el quart unes lletres gregues que hi ha a la façana del Banc Sabadell, en cinquè lloc un bar que hi ha a la plaça de la Sardana, el “Ceres” i finalment les botigues ja tancades d’ “Atena” i “Torà”
En la següent pregunta s’exposen els àmbits en que es manifesten aquests referents i l’objectiu era de quin àmbit havien vist més referents, l’àmbit dominant són les botigues de roba, seguit de les farmàcies, els bancs, després trobem en igual nombre les botigues de cosmètica, despatxos d’advocats i revistes, llavors trobem els hipermercats, les perruqueries i les botigues de queviures.
La següent pregunta és, penseu que la gent posa el nom pensant en l’origen clàssic?, bé, doncs els premianencs tenen clar que el botiguer posa un nom clàssic al seu comerç sense pensar en l’origen d’aquest. En la següent pregunta, podem apreciar clarament que els premianencs no troben adient que s’utilitzin tan pocs referents, doncs creuen que són importants i que n’hi ha d’haver més.
Gran part dels enquestats creuen que hi ha tan pocs establiments amb referents clàssics degut a la ignorància, doncs la gent no coneix el món clàssic i no donen la oportunitat de que un bon nom clàssic llueixi a la seva botiga, una altre part dels enquestats, creuen que els referents clàssics no han perdurat en el temps, aquests no han fet una ullada al nostre blog, i una petita part opina que un referent clàssic com a nom per a una botiga queda estèticament malament, per tant podem concloure que veure un referent clàssic en el nom d’una botiga reflecteix cultura i distinció.
En la pregunta: si tinguessis un establiment, li posaries un nom amb referent clàssic?, més de la meitat li posarien aquest nom clàssic, podem concloure doncs que posar un referent clàssic com a nom per a una botiga és un signe de distinció, quelcom que agrada a la vista, esperem doncs que posin el nom amb raó i seny, no com alguns comerciants que només el posen per cridar l’atenció del vianant.
En el següent apartat els enquestats havien de proposar un nom clàssic al seu establiment, alguns d’ells ens han respost que depen de l’establiment, d’altres han respost : “La caja de Pandora“, “Carpe diem”, “Hic et nunc”, “Antiqus memoriae”, “Afrodita” i “Carpere Momentum”. Com veiem, els premianencs som gent amb seny.
I finalment, respecte en quin idioma han vist més botigues a Premià de Mar, predomina el Castellà, seguit pel Català, després el Llatí, llavors Francès i Italià i finalment el Grec i l’Àrab.
Etiquetes:Formulari, Part pràctica, Premià de Mar, Referents clàssics
Deixa un comentari