Avui hem conegut els alumnes de quart de Llatí de la Margalida, cal dir que ha estat un plaer conèixe’ls, i hem posat amb ells en pràctica El joc dels referents. És un joc que nosaltres hem transformat a partir de la idea que Lourdes Tapia ens va explicar en la nostra xerrada.
Doncs bé, al llarg de la nostra recerca dels referents clàssics en els establiments, hem vist que els propietaris que decideixen posar un nom clàssic al seu local ho fan simplement perquè el mot clàssic sona millor, distingeix una botiga d’una altre, trien aquest mot perquè els agrada. En canvi, nosaltres pensàvem que haurien triat el nom d’una manera molt més conscient, amb seny i que aquest tindria alguna cosa a veure amb els productes que es venen dins la botiga, com l’han triat els professors de clàssiques i amants del món clàssic que hem entrevistat. Hem ideat aquest joc per tal que els alumnes aprenguin a valorar la relació entre el nom i l’establiment, no fos cas que algun dia obrin una botigueta, un restaurant, etc i no sàpiguen pas quin nom posar-l’hi.
El nostre joc consisteix en un seguit de llatinismes que els alumnes han de relacionar amb el nom de l’establiment amb el que tingui una relació més pròxima. És a dir, vàrem agafar unes capsetes de llumins, concretament divuit, i les vàrem folrar amb paper porpra de regal; tot seguit vam agafar paper rosa per fer el contrast i vam escriure un seguit de llatinismes en unes banderoles verdes: In albis, ad vitam aeternam, totum revolutum, cogito ergo sum, dura lex sed lex, scripta manent, in extremis i alter ego. En les banderoles blaves, hi trobem els llatinsimes: Alea iacta est, de incognito, delirium tremens, tempus fugit, vox populi, fiat lux, hic et nunc, mens sana in corpore sana. Respecte les banderoles, les verdes eren una agència de cites, una de detectius, un gimnàs, una rellotgeria, un grup d’ajuda, una casa de barrets, una ràdio i una botiga de llums. Respecte les banderoles blaves inclouen un geriàtric, una perruqueria, un col·legi, una funerària, una copisteria, un teatre, una botiga de roba i un bufet d’advocats.
Les normes d’aquest joc són molt simples, passar-s’ho bé i aprendre molt.
Cal dir que els resultats han estat força bons, quasi tots els grups en què hem dividit l’activitat han encertat sis establiments de vuit. El joc estava dividit en dos grups, un que inclou les banderoles blaves i l’altre que inclou les verdes i segons les estadístiques que ens han sortit després de fer el joc podem dir que el més fàcil eren les banderoles verdes.
Aquí podeu veure un petit tastet de l’activitat amb el joc Nomen omen que hem ideat:
I vosaltres què en penseu? Era fàcil o difícil? Què heu après? Quin llatinisme és el vostre preferit? Quins no sabíeu? Creieu que el nom d’un establiment ha de tenir relació amb el producte que ven? Quin posaríeu vosaltres?
I aquí podeu veure el vídeo de com va anar:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PPivMNwVTAI[/youtube]
Esperem que us hagi agradat el nostre joc i que hàgiu après molt! Moltes gràcies, alumnes de 4t de Llatí i, d’una manera especial, volem agrair a Guillem Tur que ens hagi enregistrat en vídeo.
Finalment, hem decidit fer el títol del nostre joc amb Realitat Augmentada:
[youtube]http://youtu.be/GTt7EnuMh1A[/youtube]
[…] referents clàssics ja tenim diverses coses relacionades amb això, com per exemple, el nostre joc Nomen Omen, l’enquesta que vàrem realitzar als alumnes del cicle de Comerç i màrqueting del nostre […]