Aquests dies estic treballant les lectures del llibre “JA HO ENTENC!” de l’editorial Lebón recomanades per nens i nenes entre 7 i 10 anys (podeu veure’n la referència a la pàgina BIBLIOGRAFIA d’aquest mateix bloc). Cada text que presenta aquest llibre treballa una grafia determinada i, en aquest cas, juntament amb GEMMA PRIETO, una alumna de pràctiques que cursa un màster sobre dificultats d’aprenentatge, hem decidit modificar una mica els exercicis d’aquest llibre per adaptar-lo a les necessitats i interessos dels nostres alumnes.
Una de les activitats que es proposa després de cada lectura és la de COMPLETAR FRASES però, en aquest cas, hem decidit no donar les paraules sinó que el mateix alumne les hagi de descobrir.
Però… com ho farà? doncs, descobrint les lletres de les paraules amagades. A cada dibuix li correspon una determinada lletra i els nombres indiquen la posició que ocupa la lletra dins de la paraula de cada dibuix.
Per exemple… si sota el dibuix de la “MARIETA” hi ha el número 3 vol dir que la lletra que han de descobrir és la lletra “R” ja que és el fonema que ocupa la 3a posició.
A més a més, hi hem introduït un nou signe: ?. En aquest cas, totes les paraules el tenen i, tot i que l’alumne no pot saber de quina lletra es tracta si que té una PISTA: és la mateixa lletra en totes les paraules.
La Gemma i jo us deixem amb l’activitat que hem preparat per treballar paraules que tenen la lletra B:
Recordeu que ens podeu fer arribar la vostra opinió a través d’un COMENTARI. Gràcies!
Més exercicis de consciència fonològica que treballen la posició de les lletres dins de les paraules i els missatges secrets:
Jeroglífic fonètic hivernal (descobrir les paraules d’un poema sobre la neu i l’hivern). Molt útil per aquestes èpoques de l’any en què el fred és i serà el protagonista.
Consciència fonèmica. La primavera. (poema sobre la primavera
Jeroglífic fonètic nadalenc (poema sobre el caganer)