TREBALLEM “L’EFECTE MIRALL”

nino-leyendoAlgunes vegades, amb nens amb dificultats específiques de llenguatge i/o amb algun trastorn específic de lectura i escriptura, apareix la dificultat per reconèixer i discriminar els sons b/d i p/q generant, d”aquesta manera, una lectura amb “efecte mirall“.

Per treballar aquesta dificultat específica he creat un joc molt fàcil d’utilitzar de manera individual i/o amb petit grup.

sarakanda91

Procediment:

bdEs col·loquen dos cartellets, un a cada extrem de l’aula, amb les grafies a treballar (amb un color diferenciat): b/d ; p/q. L’alumne es col·loca just al mig dels dos cartellets.

bdEl/la mestre/a diu una paraula amb veu alta que contingui un dels sons a treballar. L’alumne ha d’escoltar amb atenció i decidir amb quina grafia associa el fonema d’aquella paraula.

bdL’alumne ha de dirigir-se davant del cartell que contingui el fonema. Per cada resposta encertada rep 1 punt. El màxim són 10 punts!

EXERCICIS D’AMPLIACIÓ O REFORÇ:

bd

Es pot aprofundir l’activitat i fer que el nen/a hagi de llegir cada paraula i col·locar-la sota la grafia corresponent en format fitxa o bé amb cartronets sobre de la taula.

bd

També es pot crear un mural amb els dibuixos de les paraules treballades.

ACCÉS AL LLISTAT DE PARAULES AMB LES GRAFIES B/D i P/Q (format word). La majoria extretes del llibre “El meu primer diccionari Larousse(veure bibliografia):
LLISTAT PARAULES B/D P/Q
Heu trobat a faltar alguna paraula concreta?

Us agradaria poder participar aportant nou vocabulari?

HO PODEU FER ENVIANT UN COMENTARI.

(Procedència de la imatge de les lletres)

(Procedència de la imatge del nen)

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Consciència fonològica, Lectura, Materials i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a TREBALLEM “L’EFECTE MIRALL”

  1. Vanesa diu:

    Hola Yolanda, acabo de conéixer el teu blog i vull felicitar-te per ell i per la gran quantitat de recursos que presentes.
    Gràcies per compartir.
    Vanesa

  2. yroset diu:

    Moltes gràcies Vanesa pel teu comentari.
    És bo saber que es compta amb seguidors i visitants com tu.
    Seguirem en contacte,
    Yolanda

  3. Cristina diu:

    Hola Yolanda,
    m’acabo de trobar el teu blog gairebé de casualitat i m’emociona saber que hi ha gent com tu que es prèn la nostra feina amb serietat i responsabilitat i, sobretot, de forma tan professional. M’il·lusiona conèixer-lo i saber que puc gaudir de recursos del teu blog, doncs a mi també m’agrada fer moltes coses pels nostres alumnes i si puc, m’agradarà poder-les compartir amb tu…Ja estem en contacte bonica! i la meva super enhorabona! És un bloc fantàstic! Gràcies!

  4. yroset diu:

    Hola Cristina,
    moltíssimes gràcies a tu pel teu comentari i pel teu interès. Les teves paraules m’animen a seguir actualitzant aquest bloc i comptar amb els vostres comentaris i el vostre feedback fa que aquest espai sigui encara més enriquidor i útil per a tots els professionals interessats en l’atenció a la diversitat.
    M’agrada conèixer gent amb les mateixes inquietuds i els mateixos objectius i m’encanta rebre els vostres comentaris, les vostres aportacions, els vostres enllaços.
    Aquí, sempre hi trobaràs també el teu espai i espero seguir en contacte,
    Rep una forta abraçada de la teva ja amiga,
    Yolanda.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *