Després d’aplicar a l’aula els materials que va compartir amb nosaltres MONTSERRAT ARNÓ (veure’ls clicant AQUÍ), hem decidit recollir les seves “plantilles” i elaborar nous materials per confegir paraules seguint un model però, aquesta vegada, amb l’objectiu de treballar lèxic amb grups consonàntics (PL, CL, FL, BR, GL). Enllaç de descàrrega des del Google Drive.

Alumnes treballant amb el material de Montserrat Arnó
Nosaltres, el que fem, es treballar-lo a partir d’uns cartronets de lletres on hi apareix la lletra lligada i la lletra majúscula ja que així el nen/a es va familiaritzant amb els dos tipus de lletra. Ho treballem a racons de lectura i consciència fonològica que es fan conjuntament P4 i P5.
Aquests i altres materials permeten treballar per mitjà de grups cooperatius, aprendre conjuntament i desenvolupar habilitats importants de cara a la lectura i l’escriptura.
Al bloc hi trobareu nombrosos recursos que, adaptats a les vostres necessitats, us permetran crear racons i tallers de llenguatge realment atractius pels alumnes:
Bingos amb diferents centres d’interès: es reparteixen els cartrons de joc, un alumne agafa un cartonet on hi ha escrita una paraula del cartró i l’escriu a la pissarra, entre tots intentem llegir la paraula (si realment necessita ajuda) o bé la llegeix de manera individual i, qui tingui la imatge corresponent col·loca una fitxa sobre d’ella.
- Completar paraules: paraules on manca una grafia. Si plastifiquem el material o el col·loquem dins de fundes, els alumnes poden escriure amb retoladors de pissarra blanca i borrar o tornar a escriure tantes vegades com faci falta. La introducció d’aquests retoladors té un component motivador i té un paper important en la motivació.

Descobrint i escrivint les lletres que falten sobre una funda de plàstic
Aquest últim material ha estat elaborat per la “Lluna” del bloc “Un polsim de sal”. En podeu veure l’article publicat en aquest mateix bloc clicant AQUÍ.
Les imatges que acompanyen aquest article han estat registrades a L’ESCOLA LLUÇANÈS (Prats de Lluçanès) durant les sessions de tallers de lectura i consciència fonològica amb P4 i P5.
Us animeu a provar-los? Ens voleu fer arribar la vostra opinió? Endavant!!!
HOLA!
ME ENCANTAN TODAS LAS ACTIVIDADES Y ME GUSTARIA PODER TRABAJARLAS CON MIS ALUMNOS. PERO NO SE COMO PUEDO GUARDAR O PASAR A FORMATO WORD LOS DIFERENTES RECURSOS, YA QUE LO HE INTENATDO VARIAS VECES PERO NO ME DEJA. ¿ME PODRIAS EXPLICAR COMO HACERLO? GRACIAS.