Ja tinc a les meves mans un fantàstic llibre:
“MANUAL DE LA TEORÍA DE LA MENTE PARA NIÑOS CON AUTISMO”
“Ejercicios, materiales y estrategias”.
Es tracta d’un manual amb idees, exercicis, materials, recursos, pictogrames, imatges, vinyetes… que ens permetrà veure com la teoria de la ment es pot ensenyar a les nostres aules. A través d’aquest manual es poden treballar aspectes tan importants com el fet de saber-se al lloc de l’altre, entendre les seves emocions, reconèixer intencions i expressions comunicatives, diferenciar la veritat de la mentida, entendre estats emocionals complexes…
Aspectes que els nens i nenes amb autisme necessiten treballar pas a pas, amb exemples concrets i amb una metodologia clara i didàctica que expliqui pas a pas com aplicar-la a les nostres aules, amb els nostres fills i amb els nostres alumnes.
També hi trobareu un CD amb tots els pictogrames i imatges de cada capítol en format digital.
Aquest manual, sens dubte, està basat en l’experiència de tres mares molt actives tan pel que fa a la investigació sobre aspectes que puguin ajudar els seus fills com també molt presents a la xarxa a través dels seus blocs:
Anabel Cornago: el sonido de la hierba al crecer.
Maite Navarro: hasta la luna ida y vuel…TA.
Fátima Collado: Faticreando.
Als seus blocs hi trobareu més informació sobre el llibre, com aconseguir-lo, què hi podem trobar… No us perdeu també la resta d’articles relacionats amb la vivència de l’autisme.
Entre els principals col·laboradors d’aquest manual també hi figuren AMAYA PADILLA, ARASAAC i el fill de l’Anabel, l’ERIK que ha contribuit també a crear molts dels dibuixos presents en aquest llibre.
Amb tot aquest conjunt de col·labors l’èxit d’aquest llibre està assegurat. Moltíssimes gràcies pel vostre treball, els professionals que ens dediquem al món de l’educació especial, les famílies i els alumnes de ben segur que us ho agraïran. Molta sort!
Amb les imatges del llibre també presents en format digital en el CD es poden elaborar materials tan útils per treballar les emocions com el que us presento a continuació (AVUI EM SENTO…):
Es tracta d’un recurs per tal que els alumnes, al mateix temps que posen el dia de la setmana, escullin l’emoció que senten en un determinat moment i la col·loquin dins d’una imatge.
(Per accedir a més informació sobre el llibre podeu clicar sobre la seva portada: imatge que acompanya aquest article). També en podeu veure la ressenya a la pàgina BIBLIOGRAFIA d’aquest mateix bloc.
Muchísimas gracias de todo corazón 🙂 Jo, nos alegra muchísimo que el Manual te venga bien, a sacarle todo el partido y a disfrutarlo ahora.
Besotes 🙂
Mil gracias a ti Anabel ahora… a sacarle el máximo partido y ayudar a mis alumnos con TEA que tanto necesitan el apoyo y el máximo de recursos para entender los sentimientos, las emociones, el doble sentido…
Gracias a madres como vosotras el mundo es un poquito mejor.
Besotes para todas y para vuestros “peques”;
Yolanda.
Gràcies a tots i a totes pels treballs que esteu fent , dia a dia per entrendre més bé els nens amb característiques diferents als altres. Són nens diferents que es fan estimar moltíssim i al mateix temps ens absorveixen molta energia. Gràcies a tots…
Moltes gràcies per compartir tanta informació.
Moltes gràcies.
Gràcies a tu Rosa per comentar.
Gràcies a tu Rosa pel teu comentari.
Esperem que us siguin útil i, si us animeu a compartir…aquest també pot ser el vostre espai.
Una abraçada!