UNA NOVA CAPÇALERA

Després de dos anys, he decidit actualitzar la imatge que forma part de la identitat del bloc i que esdevé la seva porta de benvinguda. Així doncs, després de buscar un disseny apropiat pel contingut i la filosofia d’aquest espai he decidit crear una imatge a través de les TIC defensant la idea que, les noves tecnologies, poden arribar a ser un mitjà molt útil per atendre les capacitats de TOTS els nostres alumnes.

El lema principal i la part central d’aquesta imatge identificativa és… UNA ESCOLA DE TOTS I PER A TOTS. Per donar-li encara més significat us convido a tots i totes a participar escrivint, amb una frase, què significa per vosaltres aquest lema (per mitjà d’un COMENTARI).

D’aquesta manera, posarem el nostre granet de sorra a afavorir la INCLUSIÓ dels alumnes a l’escola ja que tots i totes hi tenim molt a dir i molt a fer. Recordeu que… els petits canvis comencen a partir de grans reflexions. Començo jo mateixa.

Mentrestant, us deixo amb la imatge de l’antiga capçalera i que ja forma part del passat d’aquest bloc. Moltes gràcies!

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article ha estat publicat en TIC, valors. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

13 respostes a UNA NOVA CAPÇALERA

  1. yroset diu:

    Una escola de tots i per tots és una escola on tothom s’hi pugui sentir inclòs; sense distinció de raça, ideologia, aparença o capacitat.

  2. Judit Boladeras diu:

    Una escola de tots i per tots és una escola de on tothom (alumnes, professors i familiars) en pot formar part.

  3. Begoña Plaza diu:

    Una escola de tots i per tots és una escola on cada membre de la comunitat educativa dóna el millor que té i on es respecta la diversitat.

  4. Natalia diu:

    Una escola de tots i per tots.
    L’ educació dels nens i nenes és compartida, per aixó l’ escola ha de ser un espai on tots hem de poder dir la nostra, per poder anar tots junts en aquest procés i formar persones crítiques, responsables i compromeses.

  5. Iolanda diu:

    Una escola de tots i per a tots és una escola on tothom hi té cabuda.
    Tots formem part de l’escola, pares, avis, mestres, assosciacions,… tots estem involucrats en l’educació dels nostres infants, tots som responsables del futur d’aquests infants i per tant hem d’oferir-los l’oportunitat de formar-se, d’avançar, de crèixer, d’aprendre, …

  6. Sonia diu:

    Una escola de tots i per tots és una escola que la sentim casa nostra, és una escola que s’esforça per donar oportunitats a tots els seus alumnes adaptant-se a les seves condicions personals i/socials.

  7. Maribel diu:

    Una escola de tots i per a tots ha de garantir una educació de qualitat a tots els alumnes, independentment de les seves característiques personals i de les seves condicions.

  8. Cristina diu:

    Una escola de tots i PER A tots.
    T’he posat amb majúscules per a , perquè quan aquest per té una finalitat, com és el cas d’una escola que va dirigida a tots s’escriu ,per a,.
    Pel que fa al sentit de la frase, jo crec que no afegiria res més,perquè crec que ja queda abastament definit amb totes les col·laboracions que has rebut.
    Només afegir que gràcies a gent com tú, amb la feina i dedicació que hi poses, es possible fer que aquesta escola sigui de tots i per a tots.
    MOLTES GRÀCIES.

  9. yroset diu:

    Moltes gràcies Cristina pel teu comentari i per aclarir-me la diferència entre “PER” i “PER A”; així doncs, he modificat el text de la capçalera amb aquest petit canvi; gràcies per fer-me adonar d’aquest error; t’ho agraeixo moltíssim així com també les paraules que, no sé si em mereixo, però que sempre són molt benvingudes.
    Entre TOTS i TOTES farem els petits passos necessaris per aconseguir aquesta escola PER A TOTS!!! Gràcies a vosaltres per participar enviant les vostres reflexions ja que significa molt per mi i per aquest humil bloc ja que m’ajuda a seguir endavant amb aquest projecte i amb aquesta escola que tots i totes desitgem.
    Una abraçada i… seguim en contacte!
    Yolanda Roset

  10. lourdes diu:

    Una escola de tots i per a tots . És el petit gran repte de tots els que formem part del dia a dia de l’escola. Petit perquè els petits avenços de qualsevol dels nostres alumnes són una gran conquesta per a ells. Gran repte,per nosaltres els mestres, que posem un granet de sorra perquè els nostres alumnes creixin amb igualtat d’oportunitats. Som diferents i aquesta és la riquesa de l’escola.

  11. Trini diu:

    Una escola de Tots i per tots és una escola on tothom es senti identificat, inclòs i que forma part d’ella, per tant és una escola que conta amb tots i s’esforça perquè tothom formi part d’ella.

  12. Cristina GdC diu:

    Tots i totes heu definit els trets bàsics i essencials per a que sigui una ESCOLA DE TOTS I PER A TOTS, un exemple d’Escola Inclusiva que, de segur, ens ajuda a ésser molt més sensibles a les capacitats que presenten els/les alumnes i que en són moltes.
    Segons la meva opinió, consisteix en un procés de sensibilització que ha d’abastar tota mena d’emocions diverses en tota la Comunitat Educativa i d’altres persones que també influeixen en el creixement de l’alumnat en general i que ha de partir d’una base molt ferma.
    El nostre interès hauria de ser extremadament curós en veure com s’està duent aquest procés. I també garantir una informació i una formació més amples en aquest sentit.
    Moltes vegades per l’escassedat o per la carència d’aquests aspectes es produeixen situacions que més val no descriure perquè ja tots i totes les coneixem.
    Així doncs, es tractaria per mi, d’un treball exhaustiu de sensibilització i conscienciació sobre com educar en la diversitat a aquest alumnat que tenim a les nostres aules i fer un esforç de coordinació en les tasques a dur a terme i ésser molt més concrets i precisos a l’hora de tractar tots els casos per la seva individualitat fomentant un treball de constant col·laboració i de cooperació entre les diferents parts implicades.
    En la pràctica s’envidencia una certa dificultat a poder aconseguir-ho i crec que en moltes ocasions és per aquest motiu.
    Vull recordar-te de nou Yolanda, que sense aquest bloc tant meravellós ple de recursos i idees engrescadores, no podríem exemplificar millor com és la nostra voluntat de millorar molts d’aquests aspectes i que gràcies a la teva pràctica podem dur a terme la nostra funció d’una manera molt més il·lusionant per a nosaltres i per els nostres alumnes i per oferir una visió de treball continu d’actualització sobre els recursos existents en l’àmbit educatiu i, més en concret, en el nostre àmbit de l’Educació Especial.
    Estic molt agraïda i has de saber i hem de reconèixer molts de nosaltres que tot el que estàs fent serveix de molt ajut en la tasca diària i sobretot, jo diria, que ja és un punt de referència bàsic.
    Salutacions a tots/es, tota la resta de comentaris són molt encertats i són clau per entendre el què pretenem cada dia a les escoles i encara que no sempre gaudim d’un resultat positiu, tots hem de fer possible els petits canvis per a que sigui possible.

  13. yroset diu:

    Com deia el “Capità Enciam”… ELS PETITS CANVIS SÓN PODEROSOS!
    Gràcies pels vostres comentaris i per les vostres paraules, són l’energia que necessitem per crear i gaudir d’aquesta ESCOLA DE TOTS I PER A TOTS!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *