TREBALLEM ELS PLURALS

Avui he treballat els plurals a l’aula d’Educació Especial d’una manera divertida i, al mateix temps, treballant també la consciència fonològica i l’ortografia. L’objectiu concret era treballar els plurals de les paraules acabades amb …GA i ….CA.

Per fer-ho he partit d’una activitat d’elaboració pròpia on els alumnes han de trobar i pintar les lletres desordenades que formen els plurals d’unes determinades paraules (representades a través de dibuixos): formigues, erugues, foques, barques… amb totes les lletres que els queden sense pintar han de confegir el plural de dues paraules més, d’aquesta manera l’activitat es converteix en un joc realment motivador. Jo l’he treballat de manera que els alumnes han d’anar encerclant les lletres d’aquestes dues paraules i així, si no els queda cap lletra sense pintar o encerclar, vol dir que han realitzat correctament l’activitat.

Al final de l’activitat hi ha els mateixos dibuixos i l’alumne n’ha d’escriure el plural de manera correcta. Aquesta última fitxa pot servir de reforç, ampliació, avaluació inicial o avaluació final.

A continuació, us deixo amb una imatge del treball d’un alumne de 2n de Cicle Inicial per tal que us serveixi d’exemple de les possibilitats d’aquest material:

fitxa-plurals

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Consciència fonològica, Escriptura, Llengua, Materials, Ortografia, Vocabulari i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *