DIES D’ACOLLIMENT EN LA LLAR D’INFANTS

El període d’acolliment és el procés d’adaptació de tota la Comunitat Educativa: infants, famílies i educadores.

És el temps que necessiten els infants, les educadores i les famílies per anar-se’n coneixent i establint els primers contactes i afectes. És el temps que necessitarà un infant per acostumar-se a la llar, acostumar-se a un nou espai, amb adults i iguals que no coneix, i a unes rutines i ritmes diferents dels de casa.

Vosaltres, com a pares i mares també haureu d’adaptar-vos a l’escola, a la seva organització, a les educadores,… És del tot aconsellable portar a terme el període d’acolliment amb paciència i de manera progressiva. Evitant al principi, si és possible, llargues estades de l’infant a la Llar d’infants. Cada infant es únic i necessitarà el seu temps d’adaptació. Cal respectar les necessitats individuals de cada infant i vetllar per a que se senti bé a l’escola.

La majoria  ploren quan l’adult se’n va. Això és una reacció positiva, no preocupant. D’aquesta forma és com expressen que estan en desacord. I de fet, és bo que ho facin. També hi ha una minoria que no ploren, o d’altres que ho expressen més tard.

L’objectiu de l’escola és afavorir el procés d’acolliment, el qual esdevindrà més planer amb una relació de cooperació i diàleg entre famílies i Llar d’Infants.

Com a pares i mares, quan us mostreu segurs i confiats en la Llar i en les educadores, de forma indirecta, transmetreu aquests sentiments a l’infant i afavorireu el seu procés d’acolliment.

Aqui us deixem unes quantes imatges de com hem iniciat el curs. Cliqueu damunt de la imatge.

 

 

MATERIAL CURS 2021-22

Aquí teniu el llistat de material que cal que portin els vostres fills/es a la Llar, pel proper curs 2021-22. Seria bo que el dia assignat per l’entrevista individual amb la tutora (cada família ha rebut un correu amb aquesta dada) ja el porteu.

En cas de dubte, i abans de fer cap compra, millor consulteu amb les educadores a través del correu de la Llar o ho comenteu el dia de la reunió amb famílies (2 de setembre 2021).

L’equip d’educadores hem decidit que les sabates esportives de velcro no seran necessàries. Però caldrà portar-les sempre netes de casa.

MEMÒRIA AJUT PONT 2020-21

Fem divulgació de la formació que hem portat a terme les educadores de la LLim La Taronja, gràcies a l’Ajut Pont de la URV. I la col·laboració d’altres centres educatius, també Comunitats d’Aprenentatge, com el nostre, per tal de millorar les actuacions educatives d’èxit i el model dialògic en la resolució de conflictes. Per poder veure la memòria, cal que cliqueu a la imatge de sota:

HÀBITS I RUTINES

Us volem mostrar una sèrie d’imatges en els moments de dinar i dormir. Només mirant-les, podreu valorar el grau d’autonomia de tots i cadascun dels infants, en funció de les edats. Així com el gran progrés que han fet els vostres fills i filles, en relació als hàbits d’higiene, alimentació, descans, ordre,… Aquesta feina l’heu de continuar vosaltres fent a casa, ja que la clau de l’èxit és la constància. Ànims!

EXPERIMENTACIÓ AMB AIGUA

Amb aquests dies de calor, el que ve més de gust és experimentar amb aigua a l’espai exterior de la Llar. Hem disposat diferents elements contenidors: banyeres, galledes, piscines de plàstic,… amb materials diversos: nines, culleres, pots, esponges, coladors,… per poder experimentar amb tots ells. També comptem amb el raig d’aigua de la font, que ens permet refrescar-nos. Aquí teniu unes imatges… que esperem us agradin!

DESCOBRIM L’ESTIU

Presentació a través de la conversa i la visualització d’imatges, de les característiques de l’estiu, època de més calor.

Fem ampolles de colors: què passa si barregem aigua i pintura de colors?  Doncs mireu…

Realitzem les nostres carpetes de fi de curs, per guardar totes les nostres creacions que hem elaborat durant el curs.

Elaborem les nostres samarretes, per posar-nos el dia de la festa de fi de curs.

 

 

CONTE PLA EDUCATIU D’ENTORN: ” No vull ser baixet”

Com cada any, el Pla Educatiu d’Entorn ens proposa una història-conte concret, per treballar a totes les escoles dels Barris de Ponent. Aquest curs el conte es diu: “No vull ser baixet”, de L.E. Anderson. 

Volem agrair a la Biblioteca de Torreforta i, concretament, a l’Agustí, el seu treball i dedicació per fer possible aquest projecte. Ens han facilitat una sèrie de titelles i materials, per poder explicar el conte als infants. A continuació teniu unes imatges.

JOC LLIURE A LES ESTANCES

Aquest curs no hem pogut fer la proposta dels Grups Interactius, respectant la seva metodologia i el procediment establert, per poder preservar les mesures de seguretat. Però sí que hem posat els materials a l’abast dels infants, tal i com podeu veure a les imatges. Són propostes que requereixen cert nivell d’atenció i concentració i suposen un repte per als nens i nenes.

Altres imatges corresponen al joc lliure que fan els infants, en diferents espais, sempre acompanyats dels adults.

PROJECTE DE L’HORT

Les educadores hem rebut formació per part del Pla Educatiu d’Entorn, per potenciar i millorar els horts escolars de la zona de Ponent. Aquest trimestre hem pogut posar en pràctica els nous coneixements i compartir-los amb els infants. A més de la formació, hem pogut millorar l’espai dedicat a l’hort i crear un nou racó de plantes aromàtiques. Voldriem aprofitar per agraïr a Ecoescoles Online, la seva dedicació i implicació amb la nostra Llar.

Hem fet una sèrie de propostes pensades en establir una relació entre les plantes, els fruits, les llavors,… observar el creixement dels vegetals,… la necessitat de beure aigua que tenen les plantes,…. Mireu!!!

 

LA PRIMAVERA

En aquests dies el nostre centre d’interès és la Primavera. I ho fem a partir del canvi i la transformació de l’espai exterior de la Llar. El pati està ple de flors i insectes. I ara fa més calor i no portem tanta roba.

Presentem la unitat amb el conte de La Primavera, presentat amb el recurs de les titelles. També hem pintat un mural amb tèmperes i pinzells. Fent les papallones amb les mans i les flors amb papers de colors. Tot seguit teniu un recull d’imatges. ESperem que us agradi!.

SANT JORDI 2021

Presentem la LLegenda de Sant Jordi amb el suport de: làmines, una caixa de titelles i el conte d’imatges. Expliquem la història destacant els personatges principals: el Drac, el cavaller St. Jordi, i la princesa.

Juguem i mirem contes al racó de la biblioteca. Tenim el drac i les titelles del conte a l’abast dels infants.

Els infants elaboren una manualitat per representar el drac. Els nens i nenes de P2 el fan més elaborat, amb un rotlle de paper i pintura. Mentre que i els nens i nenes de P1 el fan estampant la mà en una cartulina. Tots els infants pinten amb cafè el full on hi redactada la llegenda de Sant Jordi.

 

 

A les sessions de música, que realitza cada dimarts l’especialista, l’Alba ens canta cançons de Sant Jordi.

A l’entradeta de la Llar, els infants fan la representació de Sant Jordi. Ens ho hem passat d’allò més bé!!

Per celebrar la diada de Sant Jordi hem fet la següent proposta: els infants amb les famílies fan una rosa casera, que hem exposat a l’entrada de la LLar. I la Llar regala un llibre als infants.

 

Per acabar la festa… el divendres 23 d’abril hem berenat al pati!!!!!

 

ENQUESTA DE SATISFACCIÓ DE LES LLARS D’INFANTS MUNICIPALS

Benvolgudes famílies,
Us enviem un qüestionari que servirà per a conèixer la vostra opinió sobre alguns dels aspectes més rellevants de la llar d’infants. Els resultats ens ajudaran a valorar aquelles qüestions on ens cal millorar, les que convé potenciar i de les que n’esteu satisfets.

L’enquesta és totalment anònima i la informació continguda només serà utilitzada per l’objecte pel qual s’ha dissenyat.

El termini per enviar el formulari és del 6 al 16 d’abril.
Agraïm la vostra col·laboració i moltes gràcies per dedicar-nos una estona a millorar la vostra llar d’infants.

ELS ALIMENTS I LA PASQUA

Hem dedicat unes setmanes a descobrir alguns aliments. 

Vam iniciar el centre d’interès amb el conte “De què fa gust la lluna?, explicat amb diferents recursos: llibre, imatges, animalets de plàstic i aliments reals.

Un altre dia, el vam dedicar a fer macedònia de fruites, amb: maduixa, taronja, poma, kiwi, tal i com podeu veure a les imates. Per acabar descobrint la xocolata, de diferents textures i formes: desfeta, en rajola, amb forma d’ou i/o gallina, com a ingredient típic del pastís tradicional de Pasqua: la Mona.

Tal i com podeu veure, vam acabar elaborant una Mona i un ou de xocolata. Esperem que us agradi el recull d’imatges.