ELABORACIÓ DE TAPES I SAMARRETES

Tots les elaboracions dels infants queden recollides en un petit album de treballs, que prendreu a casa en finalitzar el curs. Aquest any hem volgut representar el mar i l’estiu, amb una cartolina pintada de blau i amb peixos enganxats. Tot seguit podeu veure alguna imatge…

El dia de la festa, tots els infants prendran una samarreta elaborada per ells mateixos i que quedarà com a record de la Llar. Els infants l’elaboren, fent servir una tècnica d’estampació que ja havien practicat anteriorment. Podeu veure alguna imatge.

JOCS AMB AIGUA

El divendres 10 de juny vam fer una proposta de jocs d’aigua al pati de la Llar. Els infants van poder gaudir de diferents propostes de descoberta i experimentació amb aigua. Disposaven de: galledes per pescar; galledes amb elements per fer trasvassaments; la font; etc.

Tots els infants van gaudir molt de la sessió!! Ho podeu comprovar tot mirant les següents imatges.

FEM BOMBOLLES DE SABÓ

TALLER DE MÚSICA AMB FAMÍLIES

Dimecres 1 de juny vam fer el taller de música amb famílies. L’alba, l’especialista de música que ens acompanya cada dimecres, va dur a terme una sessió amb infants i adults (pares, mares i àvies). Esperem que, als assistents, us agradés l’experiència, i per aquells/es que no vau poder venir, gaudiu d’aquest recull d’imatges.

El cert és que ja teniem ganes de compartir moments com aquest amb les famílies. Gràcies per la vostra participació!

PRESENTACIÓ DE L’ESTIU I L’AIGUA

Us mostrem un seguit d’imatges relatives a la sessió de conversa en gran grup, sobre l’aigua, la platja i l’estiu. Per tal de provocar el llenguatge i la conversa entre els infants 1-2 i 2-3 anys, fem servir una sèrie de recursos el més reals possible, tals com: làmines amb imatges d’estiu, joguines d’aigua qüotidianes per als nens i nenes; aigua, petxines, etc.  

FEM IMPRESSIONS

Hem posat en pràctica amb els infants, una tècnica d’impressió amb plàstic, fent servir pintura de tèmpera i i alguns estris. Per qüestions organitzatives i capacitats dels nens i nenes, hem realitzat la sessió amb els infants d’1-2 anys i els infants de 2-3 anys per separat.

A les imatges podeu veure el procés: en primer lloc, la realització lliure de gargots sobre una superfície gran de plàstic; la col·locació d’un paper blanc sobre la pintura; i per últim, després de fer pressió sobre el foli, procedim a veure el resultat de la impressió en el paper.

 

PLANTEM AL JARDÍ

El divendres 13 de maig vam tenir el plaer de compartir el matí amb l’Andrea. La monitora d’Ecoescoles ens va ensenyar com hem de plantar i cuidar les plantes, quines són les seves parts i què necessiten les plantes per viure i fer-se grans. Vam gaudir moltíssim del seu coneixement.

Per últim voldriem agrair a totes les famílies que vau fer possible aquest dia, amb l’aportació de plantes aromàtiques i plantes de flors que vau fer.

Moltíssimes gràcies a tots i totes!!

Hem sortit al pati a buscar insectes per poder-los observar.

ELS HÀBITS A LA LLAR

El dia a dia a la Llar d’infants gira a l’entorn de l’adquisició d’hàbits i rutines, que faciliten el desenvolupament, l’autonomia i el benestar dels infants, i organitzen el temps a l’escola. La vida quotidiana és l’eix central de l’ambient educatiu, ocupa una gran part del temps a l’escola i són moments d’aprenentatge de gran importància. Aquests moments del canvi de bolquers, l’hora dels àpats o el descans, són essencials per al desenvolupament autònom dels infants. Ells són els protagonistes de la seva pròpia acció i, per tant, són ells qui marquen el ritme del seu procés vital. Des de la Llar d’Infants acompanyen aquests processos tot respectant els interessos de cada infant, deixant que desenvolupin al màxim i, d’una manera autònoma, les seves capacitats. Per això procurem crear una atmosfera tranquil·la i agradable en què les educadores oferim un espai acollidor i de relació, i on es respecta el ritme individual de cada infant.El treball dels hàbits i rutines és fonamental en l’etapa 0-3, ja que potencia l’adquisició de l’autonomia i la socialització dels infants. És imprescindible establir vincles de col·laboració entre escola i famílies, d’aquí la importància dels hàbits a l’escola i a casa. Tot seguit us deixem unes imatges del treball d’hàbits i rutines.

SOL·LICITUD PREINSCRIPCIÓ 2022-23

El dilluns 9 de maig de 2022 comença el període de preinscripció, per als infants que volen assistir el curs vinent a la Llar, i acaba el 20 de maig de 2022. Tot seguit us deixem una sol·licitud. Cliqueu sobre la imatge per descarregar-la.

A la pestanya superior, de preinscripcions curs 2022-2023, d’aquest mateix blog, podeu trobar més informació.

 

XERRADA: JUGAR, COMPARTIR I CRÉIXER

Us recordem que divendres 6 de maig a les 11h del matí tindrà lloc la Xerrada de l’Equip Psicopedagògic JUGAR, COMPARTIR I CRÉIXER. Us fem arribar més informació per poder participar en la trobada:

Es realitzarà per la plataforma zoom, i les claus d’accés són:

Topic: Jugar,compartir i créixer (0-3) 

Meeting ID: 862 6675 7490 

Passcode: 738628 

JORNADES D’APRENENTATGE I INNOVACIÓ (URV)

El dimecres 27 d’abril vam exposar a les Jornades D’APRENENTATGE I INNOVACIÓ EDUCATIVA  de la Universitat Rovira i Virgili, el Pojecte Ajut Pont de coordinació d’actuacions educatives d’èxit de les Comunitats d’Aprenentatge (Llim Ninot, Institut Escola Mediterrani, Escola Bressol Cappon i Llim La Taronja)  realitzat per tot el personal docent d’aquests centres educatius. Va ser un plaer i molt enriquidor compartir experiències educatives amb altres escoles d’arreu de Catalunya.

SORTIDA BIBLIOTECA TORREFORTA

El dilluns 25 d’abril, els infants de 2-3 anys de la Llar van anar d’excursió al Centre Cívic de Torreforta, per gaudir d’una activitat del Pla Educatiu d’Entorn dels barris de Ponent. A La biblioteca ens esperava l’Agust, per explicar-nos el conte “Un cor molt gran”, amb l’ajuda dels seus personatges de cartró i fusta, i la seva guitarra. També vam disposar d’una estona de joc lliure a la ludoteca.

Tots els infants van gaudir moltíssim de la sortida, tal i com podeu comprovar a les imatges!

SANT JORDI 2022!

Aquesta setmana l’hem dedicat a descobrir i conèixer la Llegenda de Sant Jordi. Tot seguit us deixem un petit video que explica la història i algunes de les cançons que cantem aquests dies a la Llar.

Cada dia hem explicat la Llegenda fent servir diferents recursos materials: làmines, conte, caixa de Sant Jordi. Finalment, els infants van arribar a representar-la. Tot seguit podeu veure algunes imatges.

Els infants han fet un drac de Sant Jordi! Cada grup d’edat, en funció de les seves habilitats motrius i capacitats, ha realitat un treball més o menys elaborat. Tot seguit us deixem imatges del procés de creació d’aquest personatge tan significatiu. Esperem que us agradi!

LA MONA DE PASQUA

Aquestes dues darreres setmanes del trimestre les dedicarem a conèixer i descobrir la MONA de PASQUA com a pastís propi de la nostra cultura catalana. Com tots els projectes que presentem, els introduïm mitjançant un conte. A continuació el podeu sentir.

Aquests dies són protagonistes: la gallina, els plomalls de colors, la xocolata, les figuretes de xocolata,… En definitiva, tots els elements necessaris per elaborar la Mona de Pasqua.

Asseguts en rotllana, presentem aquests elements i aprofitem per establir petites converses amb els infants.

Transformem la xocolata de rajola en xocolata desfeta. Oferim als infants per pintar en superfície gran de paper i fer gargots amb ella. També se l’han menjat. Què bona!!!!!

Els infants de 2-3 anys fan de pastissers i elaboren la seva Mona de Pasqua. Els infants 1-2 anys pinten un ou amb xocolata desfeta

Entre tots els infants de la Llar elaboren una Mona de Pasqua. Tot seguit  ens la mengem al pati. Estava boníssima!

PROPOSTA DE CIÈNCIA A L’EXTERIOR DE LA LLAR

A l’espai exterior hem preparat una nova proposta de joc. Concretament, una proposta de ciències amb la intenció d’experimentar, de forma vivencial, una propietat física dels objectes: la gravetat.

Amb aquest racó pretenem presentar com la Terra atrau qualsevol objecte. Sempre que els objectes estiguin disposats en direcció vertical, cauran i no hi ha manera d’aturar-los. En canvi, quan els objecte, en aquest cas, els troncs, estan disposats en direcció horitzontal o diagonal, reaccionen d’una altra manera.

SESSIÓ PSICOMOTRICTAT 2-3 ANYS

Tot seguit us deixem un recull d’imatges de la darrera sessió de psicomotricitat amb els infants de 2-3 anys de la Llar. Com podeu observar, els reptes que es proposen els infants són cada vegada més agosarats: busquen experimentar les alçades, les tombarelles, posant a prova les seves limitacions i capacitats.

Ens agradaria destacar també la major col·laboració i participació dels infants en tots el rituals de la sessió: des del ritual d’entrada fins al moment de recollir, la relaxació i la representació, moment on compartim i posem paraules a les vivències motrius de la sessió.

ENQUESTA DE SATISFACCIÓ

Benvolgudes famílies,

Us he fet arribar un qüestionari que té com a finalitat conèixer la vostra opinió sobre alguns dels aspectes més rellevants de la llar d’infants. Les respostes ens ajudaran a detectar aquelles qüestions que cal millorar, les que convé potenciar i de les que n’esteu satisfets i satisfetes.
L’enquesta és totalment anònima i la informació continguda només serà utilitzada per l’objecte pel qual s’ha dissenyat.
Teniu fins al 8 d’abril de 2022 per enviar aquest formulari.

CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ PER OMPLIR EL FORMULARI:

https://forms.gle/QssSC5AbP9qUqBTK7

 

Gràcies per dedicar una estona per la millorar de la Llar d’infants!