Els infants de l’estança Atelier de I2 estan treballant el pintor i artista Pablo Picasso.
Aquí us deixem un video del que pintava, i que els infants treballaran durant aquestes setmanes
El GUERNICA
Dimecres 04 de desembre vam rebre la visita de l’Agus. Va dedicar uns minuts per comentar a les famílies la importància d’explicar històries, cantar, fer jocs de falda, i sobretot, no deixar els dipositius mòbils a l’abast dels infants. Seguidament, l’Agustí va compartir amb els infants i les famílies la història de Nadal d’en Pepito pescador i l’Estel de Nadal.
Com sempre, una meravella!
Ara que s’apropen les festes de Nadal, com cada any ens visita el Tió. Arriba de la muntanya, amb fred i molta gana. És per això que a la Llar l’hem de cuidar molt bé, tapant-lo amb una manta i donant-li de menjar, ja que és un golafre.
A partir del dilluns 09 de desembre, i fins el dia 19, que el farem cagar, li podeu portar alguna cosa de menjar.
El Titó també va a buscar el Tió.
Vam visualitzar aquest vídeo dies abans que vingués el Tió a la Llar. Pensem que pot ser interessant compartir-lo amb vosaltres.
Els dies que ha estat el Tió a la Llar, ha estat molt ben cuidat. Us heu enrecordat de portar-li menjar i cantar-li la seva cançó. Segurament que l’any vinent voldrà tornar a la Llar.
L’Artista Va a l’Escola és un projecte educatiu creat l’any 2015 a l’IMET. El qual té com a finalitat apropar l’art més actual a les escoles i instituts de la ciutat de Tarragona, de la mà d’artistes propers. Nosaltres hem tingut l’oportunitat de formar part d’aquest projecte i construir una cabana de vímet, amb l’ajuda dels infants, les famílies i les educadores, sota les directrius i indicacions de l’Anna Sinia, experta artista del vímet.
Moltíssimes gràcies Anna, per compartir la teva saviesa. I gràcies també als pares i mares que han volgut participar en l’activitat.
Aquest divendres 29 de novembre, a les 9:30h farem la lectura dels somnis d’aquest curs 2024-25. Aprofitarem aquesta trobada per configurar l’Associació de Famílies de la Llar (AFA). Totes les persones que volgueu col·laborar, d’alguna manera, si us plau, poseu-vos en contacte amb la directora.
La dedicació i el temps els decideixes tu!
El joc heurístic és la continuació del joc amb la panera dels tresors i l’avantsala del joc simbòlic.
Si a la panera dels tresors col·loquem peces soltes i material no estructurat en un recipient poc profund perquè el nadó que encara no camina explori cada un dels objectes, el joc heurístic amplifica el ventall de propostes i materials sensorials amb la finalitat que l’infant trobi relacions entre ells.
El grup d’Infantil 2 ha elaborat un dels dolços catalans per excel·lència: els panellets, que es preparen tradicionalment per al dia 31 d’octubre. A Catalunya es celebra la Castanyada, amb aquest dolç deliciós com un dels protagonistes. Els ingredients que hem fet servir són: moniato, patata, sucre i coco. Bon profit!!
Durant l’etapa d’Educació Infantil els hàbits d’autonomia són bàsics per a un bon desenvolupament integral dels infants i de la seva autoestima, per això és important que tant a l’escola com a casa es vagin assimilant certs hàbits treballant-los a diari.
A la llar d’infants s’adquireixen uns hàbits i rutines que faciliten el desenvolupament, l’autonomia, la socialització i el benestar del nen/a i ajuden també a organitzar la jornada escolar.
La satisfacció d’adquirir hàbits d’autonomia dóna seguretat i confiança, per tant és important que es reforcin a casa i fer així que el nen/a es senti part activa en el seu aprenentatge. La sobreprotecció no afavoreix als infants ja que no deixa que avancin en el desenvolupament de la seva autonomia, aprenentatges ni sociabilitat.
Els hàbits ensenyats i treballats a lla llar es poden dividir de la següent manera:
Amb la implementació del nou currículum educatiu, el procés de familiarització ha adquirit una importància encara més gran, ja que es reconeix la seva influència en el desenvolupament emocional i social dels nens i nenes. És un moment de transició que requereix paciència i suport per part de tots els implicats.
Posa especial èmfasi en la seguretat emocional dels infants i com una familiarització ben gestionada ajuda a crear un entorn segur i acollidor on els nens i nenes se sentin protegits i valorats.
Tal i com vam parlar en la moment de la matrícula, el principal canal de comunicació entre Llar d’Infants i famílies és l’aplicació DINANTIA. Cal que el tingueu descarregat, ja que aquesta setmana estem enviat informació relativa a l’inici de curs 2024-25.
Tot seguit teniu un senzill manual d’instal.lació.
El curs 2024-25 comença el dia 9 de setembre de 2024. Els dies 5 i 6 de setembre farem les entrevistes individuals amb les famílies. Un primer contacte per conèixer-nos, i d’obligada assistència abans de començar la Llar. A primers de juliol rebreu per DINANTIA el dia i l’hora de la trobada amb la tutora. És molt important que aquest dia vingueu acomanyats del vostre fill/a i amb el material que us hem demanat.
El dia 9 i 10 de setembre acollim els infants d’INFANTIL 2 que ja venien el curs passat a la Llar. Aquests dos dies, els infants que promocionen, romandran a la LLar fins les 12h com a hora màxima. I no hi haurà ni menjador ni d’acollida. Aquests serveis els podran fer servir a partir del 12 de setembre.
Els infants nouvinguts d’I1 i d’I2 començaran el dia 12 de setembre, en dos horaris diferenciats ( de 9 a 10:20h i de 10:30 a 11:45). Aquesta informació, la rebreu les famílies per DINANTIA.
Al llarg del període de familiarització, hi hauran diferents moments o fases:
–La primera fase: amb una durada de tres dies i on les famílies acompanyaran de forma molt present als infants.
–La segona fase: amb una durada de tres dies, on els adults referents romandran amb certa distància dels infants. I passaran l’estona realitzant uns tallers de manualitats.
–A la tercera fase: d’una durada de tres dies, els acompanyants podran marxar una estona de la vista dels infants.
–A la quarta fase: durada de dos dies, l’horari serà de 9h a 12h per a tots els nens i nenes. I els infants passaran el matí sense la companyia dels adults.
En aquests primers dies, demanem a les famílies que acompanyin el màxim possible als seus fills/es. Que dediquin un temps per romandre i compartir la Llar. I d’aquesta manera, afavorir una separació el més relaxada, confiada i segura possible.
A partir del mes d’octubre, es podran fer servir els serveis complementaris (menjador i acollida), sempre i quant els infants estiguin mínimament adaptats.
Aquest curs, on els contes i la literatura infantil han ocupat un lloc molt especial en la nostra programació anual, hem tingut la sort de poder-nos acomiadar amb les històries de Cuentropia. Aquesta sessió de conta-contes ha estat possible gràcies a la gestió de l’IMET. Tot seguit us deixem unes imatges.