CONTE DE NADAL

Dimecres 04 de desembre vam rebre la visita de l’Agus. Va dedicar uns minuts per comentar a les famílies la importància d’explicar històries, cantar, fer jocs de falda, i sobretot, no deixar els dipositius mòbils a l’abast dels infants. Seguidament, l’Agustí va compartir amb els infants i les famílies la història de Nadal d’en Pepito pescador i l’Estel de Nadal. 

Com sempre, una meravella!

HA ARRIBAT EL TIÓ!!

Ara que s’apropen les festes de Nadal, com cada any ens visita el Tió. Arriba de la muntanya, amb fred i molta gana. És per això que a la Llar l’hem de cuidar molt bé, tapant-lo amb una manta i donant-li de menjar, ja que és un golafre.
A partir del dilluns 09 de desembre, i fins el dia 19, que el farem cagar, li podeu portar alguna cosa de menjar.

El Titó també va a buscar el Tió.
Vam visualitzar aquest vídeo dies abans que vingués el Tió a la Llar. Pensem que pot ser interessant compartir-lo amb vosaltres.

Els dies que ha estat el Tió a la Llar, ha estat molt ben cuidat. Us heu enrecordat de portar-li menjar i cantar-li la seva cançó. Segurament que l’any vinent voldrà tornar a la Llar.

LA CABANA DE VÍMET —-ANNA SINIA—-

L’Artista Va a l’Escola és un projecte educatiu creat l’any 2015 a l’IMET. El qual té com a finalitat apropar l’art més actual a les escoles i instituts de la ciutat de Tarragona, de la mà d’artistes propers. Nosaltres hem tingut l’oportunitat de formar part d’aquest projecte i construir una cabana de vímet, amb l’ajuda dels infants, les famílies i les educadores, sota les directrius i indicacions de l’Anna Sinia, experta artista del vímet.
Moltíssimes gràcies Anna, per compartir la teva saviesa. I gràcies també als pares i mares que han volgut participar en l’activitat.

JOC HEURÍSTIC I1

El joc heurístic és la continuació del joc amb la panera dels tresors i l’avantsala del joc simbòlic.

Si a la panera dels tresors col·loquem peces soltes i material no estructurat en un recipient poc profund perquè el nadó que encara no camina explori cada un dels objectes, el joc heurístic amplifica el ventall de propostes i materials sensorials amb la finalitat que l’infant trobi relacions entre ells.

HÀBITS I RUTINES

Durant l’etapa d’Educació Infantil els hàbits d’autonomia són bàsics per a un bon desenvolupament integral dels infants i de la seva autoestima, per això és important que tant a l’escola com a casa es vagin assimilant certs hàbits treballant-los a diari.

A la llar d’infants s’adquireixen uns hàbits i rutines que faciliten el desenvolupament, l’autonomia, la socialització i el benestar del nen/a i ajuden també a organitzar la jornada escolar.

La satisfacció d’adquirir hàbits d’autonomia dóna seguretat i confiança, per tant és important que es reforcin a casa i fer així que el nen/a es senti part activa en el seu aprenentatge. La sobreprotecció no afavoreix als infants ja que no deixa que avancin en el desenvolupament de la seva autonomia, aprenentatges ni sociabilitat.

Els hàbits ensenyats i treballats a lla llar es poden dividir de la següent manera:

  • Hàbits d’autonomia i higiene personal: vestir-se i desvestir-se, rentar-se la cara i les mans, mocar-se, esternudar o tossir amb la mà a la boca, eixugar-se i rentar-se després d’anar al lavabo, menjar sense ajuda etc.
  • Hàbits de sociabilitat: compartir i jugar sense barallar-se, ajudar als altres, respectar el torn mentre escoltem el que diuen, saludar quan arribem o marxem, seure bé, demanar les coses si us plau i donar les gràcies, etc.
  • Hàbits d’activitats: escoltar, utilitzar els estris correctament, participar en les activitats proposades, acceptar les normes de convivència, etc.
  • Hàbits d’ordre: recollir, llençar els papers a la paperera,.

JOC A LES ESTANCES

El joc és l’activitat d’aprenentatge per excel·lència. En concret, el joc lliure dona tot el protagonisme de l’acció a l’infant, el qual decideix i actua segons els seus interessos i necessitats, sentint el plaer i la gratificació que li suposa el joc i també els possibles esforços o superació de reptes que porti implícita la seva activitat lúdica.

PROCÉS DE FAMILIARITZACIÓ

Amb la implementació del nou currículum educatiu, el procés de familiarització ha adquirit una importància encara més gran, ja que es reconeix la seva influència en el desenvolupament emocional i social dels nens i nenes. És un moment de transició que requereix paciència i suport per part de tots els implicats.

Posa especial èmfasi en la seguretat emocional dels infants i com una familiarització ben gestionada ajuda a crear un entorn segur i acollidor on els nens i nenes se sentin protegits i valorats.

PERÍODE DE FAMILIARITZACIÓ 2024-2025

El curs 2024-25 comença el dia 9 de setembre de 2024. Els dies 5 i 6 de setembre farem les entrevistes individuals amb les famílies. Un primer contacte per conèixer-nos, i d’obligada assistència abans de començar la Llar. A primers de juliol rebreu per DINANTIA el dia i l’hora de la trobada amb la tutora. És molt important que aquest dia vingueu acomanyats del vostre fill/a i amb el material que us hem demanat.

El dia 9 i 10 de setembre acollim els infants d’INFANTIL 2 que ja venien el curs passat a la Llar. Aquests dos dies, els infants que promocionen, romandran a la LLar fins les 12h com a hora màxima. I no hi haurà ni menjador ni d’acollida. Aquests serveis els podran fer servir a partir del 12 de setembre.

Els infants nouvinguts d’I1 i d’I2 començaran el dia 12 de setembre, en dos horaris diferenciats ( de 9 a 10:20h i de 10:30 a 11:45). Aquesta informació, la rebreu les famílies per DINANTIA.

Al llarg del període de familiarització, hi hauran diferents moments o fases:

La primera fase: amb una durada de tres dies i on les famílies acompanyaran de forma molt present als infants.

La segona fase: amb una durada de tres dies, on els adults referents romandran amb certa distància dels infants. I passaran l’estona realitzant uns tallers de manualitats.

A la tercera fase: d’una durada de tres dies, els acompanyants podran marxar una estona de la vista dels infants.

A la quarta fase: durada de dos dies, l’horari serà de 9h a 12h per a tots els nens i nenes. I els infants passaran el matí sense la companyia dels adults.

En aquests primers dies, demanem a les famílies que acompanyin el màxim possible als seus fills/es. Que dediquin un temps per romandre i compartir la Llar. I d’aquesta manera, afavorir una separació el més relaxada, confiada i segura possible.

A partir del mes d’octubre, es podran fer servir els serveis complementaris (menjador i acollida), sempre i quant els infants estiguin mínimament adaptats.