Comèdies grecollatines al Teatre Joventut

Dimarts 10 de març els alumnes de 4t de l’ESO de llatí i els de 1r i 2n de batxillerat de grec i llatí vam assistir al Teatre Joventut a Hospitalet de Llobregat a veure dues representacions grecollatines: Lisístrata d’Aristòfanes, a càrrec del Grup de Teatre i Música de 4t d’ESO de l’Institut Isaac Albéniz de Badalona i Càsina de Plaute, representada pel grup KOMOS del IES Distrito Marítimo de València.

Imatge de previsualització de YouTube

Els alumnes que van representar Lisístrata ho van fer prou bé, tot i les dificultats que comporta interpretar una comèdia grega. L’argument, sens dubte és genial i molt avançat per l’època, ja que era estrany que un home, és a dir, l’autor, comprengués les dones i els atorgués un paper tan important. Per altra banda, Càsina també va superar les meves expectatives, ja que em tirava enrere el caire de menyspreu cap a l’opinió de les dones, tot i així, em va fascinar i les actuacions van ser espectaculars. Felicitats als actors, als seus directors, als organitzadors de Prósopon i a les coordinadores de Prósopon Catalunya, Begoña UsobiagaCarme Llitjós.

Aquest article s'ha publicat dins de Comèdia grega, Comèdia llatina i etiquetat amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Comèdies grecollatines al Teatre Joventut

1. Retroenllaç: “L’engany seductor”, fotografia premiada al VI Concurso fotográfico Prósopon | El Fil de les Clàssiques