Daily Archives: 14 octubre 2011

BACK TO BLACK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amy Winehouse
Winehouse va néixer al si d’una família jueva i amb tradició musical en el jazz. Es va criar en l’àrea de Southgate, al nord de Londres. Quan tenia 10 anys, Winehouse va fundar una banda de rap anomenada Sweet’n’Sour; Va anar a l’escola de teatre Sylvia Young Theatre School a 12 anys, però en va ser expulsada als 13 per “no aplicar-se i fer-se un piercing al nas”. Més tard va anar al Col•legi Britànic de Selhurst, Croydon.
Va créixer escoltant diferents tipus de música i li van regalar la seva primera guitarra a 13 anys. D’adolescent solia actuar en directe per petits “pubs” de Londres, en concret per la zona del famós mercat de Camden.
El seu amic, el cantant Tyler James, va donar la seva maqueta a un productor, de manera que començà la seva carrera professional a 16 anys. Va signar el seu primer contracte amb la discogràfica Island/Universal.
El seu àlbum debut, Frank, editat el 2003, va ser nomenat als Premis Mercury Music i va guanyar un Premi Ivor Novello el 2004, per seu single “Stronger than em “.
El 2006, va treure el seu segon àlbum, Back to Black. Aquest disc va tenir un èxit rotund, i una crítica favorable, tothom parlava del seu soul que desprenia la força dels intèrprets d’indie i d’hip hop.
Segons moltes revistes i articles d’opinió de molts crítics musicals de renom, s’ha catalogat Amy Winehouse com “La major representant del Soul Modern”.
La seva vida va estar marcada per l’abús de l’alcohol i altres drogues. Va morir prematurament el 23 de juliol de 2011 als vint-i-set anys, probablement com a conseqüència d’aquesta mala vida.

Back to black
Tema que dóna nom al seu segon àlbum de 2006. Una de les millors cançons d’aquesta gran estrella del soul. El 10 de febrer del 2008, es va celebrar la cerimònia de lliurament dels premis Grammy 2008, en el que Winehouse va resultar ser la gran guanyadora de la nit, emportant-se cinc dels sis premis als que era nominada, entre ells: Millor nou artista, Enregistrament de l’any, Cançó de l’any, Millor interpretació femenina de pop per “Rehab”, a més de Millor àlbum pop vocal per “Back to Black”. Dedicada a la Júlia A. de 6è que l’ha proposat. Gaudiu-la!
.
He left no time to regret
Kept his dick wet
With his same old safe bet
Me and my head high
And my tears dry
Get on without my guy
You went back to what you knew
So far removed from all that we went through
And I tread a troubled track
My odds are stacked
I’ll go back to black

We only said good-bye with words
I died a hundred times
You go back to her
And I go back to…..

I go back to us

I love you much
It’s not enough
You love blow and I love puff
And life is like a pipe
And I’m a tiny penny rolling up the walls inside

We only said goodbye with words
I died a hundred times
You go back to her
And I go back to

Black, black, black, black, black, black, black,
I go back to
I go back to

We only said good-bye with words
I died a hundred times
You go back to her
And I go back to

We only said good-bye with words
I died a hundred times
You go back to her
And I go back to black