V Jornada de la Biologia a l’Ensenyament

Aquest dissabte va tenir lloc al Jardí Botànic de València la V Jornada de la Biologia a l’Ensenyament. Organitzada per la Universitat de València (UV) en col·laboració amb la Societat Catalana de Biologia, representa una forma de reunir diversos professionals de l’ensenyament d’aquesta disciplina i d’intercanviar experiències.

Sara Calero, professora de la UV, va presentar una proposta per a tractar la confrontació entre creacionisme i evolucionisme. Isabel García, de l’Institut Riu Túria de Quart de Poblet, ens va exposar les diverses metodologies que fa servir a 2n i 3r d’ESO (CLIL, classes invertides, treball per projectes…). Laura Domínguez-Escribà, Inma Quilis i Elena Jiménez (UV) van presentar DoCiència, un excel·lent projecte de formació del professorat. Ana Torres i Carla Pelechano, de l’Escola Santa Ana de València, van explicar una interessant activitat per tractar la lectura d’articles de contingut científic amb l’alumnat de tots els cursos de secundària.

Després de la pausa, Conxita Arenas, de la Universitat de Barcelona, va presentar el seu llibre L’exactitud que fa moure el món, que mostra la relació entre les matemàtiques i la biologia. Laia Fontana i Joan Josep Soto (UV) van explicar una proposta didàctica a partir d’una exposició fotogràfica feta llibre: Els nostres veïns submarins. Rebeca Genís (UV) ens va mostrar una aplicació mòbil per fer dibuixos científics. L’investigador freelance Javier Guallart va parlar de L’Elasmogrup, interessat en el coneixement dels nostres taurons i rajades. Sergio Bargues i Juan José Asensi, de l’Institut Sorolla de València, ens van presentar una activitat molt ben pensada i engrescadora per treballar la mitosi i la meiosi, i a partir d’aquestes, les lleis de Mendel, a partir de models cromosòmics fets amb bigudins. També portaven una proposta per fer models tridimensionals de proteïnes.

La Jornada va finalitzar amb la ponència de Carles Carreras, de la Universitat de Barcelona, sobre les seues investigacions genètiques i poblacionals amb tortugues marines (Caretta caretta) al Mediterrani, així com amb el torn de preguntes on el públic va poder intercanviar impressions amb els ponents.

L’enllaç a la Jornada amb el programa i les presentacions dels ponents, el podeu trobar aquí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *