2a Olimpíada de Geologia de Catalunya

L’AEPECT (Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra) –juntament amb altres institucions organitzadores a nivell estatal- i el suport a casa nostra del Departament d’Educació, diverses universitats catalanes, el COGC (Col·legi Oficial de Geòlegs de Catalunya) i l’IGC (Institut Geològic de Catalunya) han convocat les Segones Olimpíades de Geologia. Ens agradaria poder comptar amb els alumnes de 1r i 2n de batxillerat (i excepcionalment de 2n cicle d’ESO), per participar en les proves de les respectives fases territorials de Catalunya que celebrarem el PROPER 11 DE FEBRER. Els quatre primers qualificats de cada província se’ls pagarà el viatge i l’estada per poder concórrer a la fase final, a Madrid, el 26 de març de 2011. Enguany també està previst que els guanyadors en la fase final de Madrid participin al setembre a la fase internacional que aquest any es celebrarà a Mòdena, amb totes les despeses pagades.

Cal fer la inscripció abans del proper 28 de gener.

També posem a la vostra disposició la pàgina web

on hi trobareu tota aquesta informació que s’anirà actualitzant a mesura que hi hagi novetats.

Aquest any la principal novetat és la participació en grups de 4 alumnes. Aquest fet és per ajustar-se al format internacional que així ho celebra. La prova consistirà en una part individual idèntica a la realitzada l’any passat (50 preguntes tipus test) i una prova en grup que serà la interpretació d’un mapa geològic i reconstrucció d’història i un cas pràctic relacionat amb impactes i riscos. Volem remarcar que els instituts poden decidir presentar-se amb grups de 4 ja constituïts, però que si no tenen prous alumnes per fer un grup de 4 o els falta algun representant l’organització s’encarregarà d’agrupar als alumnes que s’inscriguin sense grup.

Esperem que aquesta iniciativa tingui unabona acollida i que l’experiència aconseguida contribueixi a millorar futures edicions.